Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 oktober 2022

Av Malin wiper - 5 oktober 2022 15:45

 

Vi är inte ute lika mycket och fikar nu som förut i och med att vi har två saker att spara pengar till. Fast i dag när vi promenerade förbi Gretas Vardagsrum & Kök så kunde vi inte låta bli att gå in dit. 

 

 

Vi valde varsin köttbullssmörgås som är en höjdare. Gillar brödet som passar så bra till pålägget och den kostar bara 30 kr

 

 

Det finns många såna här godsaker också. Mangomoussetårta och den är laktosfri

 

 

Månadens latte är Pumkin spice. Det var länge sen vi drack en sån men när vi bodde i Småland så tog vi ofta chailatte hos både Malmborgs Lilla och Café Lakatos. Ingen av dessa ställen finns längre och vi var stamgäster i flera år. Gretas har tydligen våfflor också så det kan man ju tänka på att testa nång gång. Vi har gjort av med så lite pengar nu så vi får över till spar denna månad och det känns toppen.

 

Klicka här för att se när vi gjorde chailatte själva hemma 2013

 

 

Dom serverar ju även lunch där och när vi kom dit så höll dom på att sätta ut sallader, såser och lite annat.  Dom har ett system där man betalar efter att ha vägt maten så man behöver bara ta det man orkar. Vi har ätit där en gång och det var jättegott

 

 

Trots att det duggregnar och är lite mörkare i dag så är det ändå så vackert med höstfärgerna

 

 

Min man fick posera lite under vår promenad

 

 

Vi gick även förbi vår stora parkoas som sjuder av färg just nu

 

 

Då var vi hemma igen och det ser rätt fint ut där vi bor i sista huset på området. Gillar när det är grönområde mellan husen och träd får finnas kvar och även att det är lite kuperat. Fast vi har tänkt på detta med flytt båda två under ett år nu i och med att vi blivit så isolerade. Vill man åka till Erikslunds Shoppingcenter härifrån så går inga bussar utan man måste åka buss först in till Västerås och sen byta till buss som går till Erikslund. Sen skall man tillbaka igen med samma procedur. Så dom utan bil har svårt att ta sig dit och nu utan elbilen så känns det inget vidare. Vi får ju även nära till sjukhuset om vi flyttar. Bor vi närmare så kan man även ta sig in och se en film. gå på pub och konserter mm

 

 

Jag var in på vårt Apotek Hjärtat för att handla lite och då köpte jag ett Rosa Band också och det var rätt snyggt i år. Jag har köpt såna genom åren men en del har inte hållit men detta var lite kraftfullare och riktigt häftig med text och blixt

 

Klicka här för att se bröstbakelser i ett inlägg

 

                                                    


Ett sånt här har jag också haft och det är designat av Ben Gorham 2019

 

 

Detta Rosa Bandet brosch har jag haft i många år. Den är köpt i Västerås för minst 10 år sedan men jag kan inte hitta ett likadant när jag googlar. Vi hälsade på min son och min mans bror och var ute och promenerade i stan. Vi har besökt Västerås ända sen vi bodde i Katrineholm men då bodde inte min son där men min mans bror har bott där i många år

 

                                         Ha nu en fortsatt fin dag

 

              

Clipart Library 

      

Jill Johnson med A woman can change från Rosa Bandet galan 2012. Jag har nyss pratat med min väninna A-G i Vaggeryd och jag saknar henne jättemycket. Tur att vi kan hålla kontakt på telefon och om vi får tag på en lägenhet i Västerås så har vi nära till elbilen och dom som finns där har dubbelt så lång räckvidd. Då kan vi kanske åka iväg mot Vaggeryd på en nostalgitripp så småningom 

 

                                                          

 

Klicka här för att se A-G och mig på Gym Plus 2015. Klicka här för att se när A-G och jag hade ett av våra gympass 2015. Nu har gymmet gått över i annan regi och A-G går på ett annat gym

 

#Gretas #köttbullssmörgås #latte #lunch #duggregnar #parkoas #grönområde #Hjärtat #Rosa #Jill

Av Malin wiper - 5 oktober 2022 09:30


 

Jag sätter in lite fler bilder som jag fotat under dom sista dagarna på våra promenader. I dag har vi inte lika fint väder utan det har regnat i natt, är mörkt och ser ut att bli en regntung dag men vindstilla. Det blir ändå en promenad för det är bara att klä sig rätt och ta med paraply. Jag vill bara att det skall bli lördag så man kan åka iväg med  bussen in till Västerås. 


 

Gult på gult och lite rosa. Får en känsla av äggröra och det ger nostalgi. Som barn så fick jag röra ägg och socker och sen äta som godis. Fast inte så ofta utan för det mesta vanligt smågodis men inte varje dag. Då gillade jag äggröran men nu skulle jag nog inte må så bra på så mycket socker. Det var även vanligt att röra kakao, socker, vatten och mjölk och sen äta som godis. Det hade jag inte heller gillat nu. Var sak har sin tid


   

En liten sandlåda som mer var en gräslåda men det såg så gulligt ut med kanan


     

Nu är elbilen borta så denna laddningsplats är ett minne blott nu. Min man sa att vi stått 7 år i kö för lägenhet i Västerås och dess omnejd. Han hade glömt att säga att vi stått kvar för säkerhets skull. Skulle vi ha sån tur så det skulle dyka upp en lägenhet som passar oss så vill vi flytta närmare min son och svåger. Vi har stått i bostadskön i Enköping där min son bor ännu längre men det är omöjligt att få nåt där. Kom ihåg när jag bodde i Göteborg för då fanns det hur mycket som helst att välja på och man kunde flytta precis när man ville. Vilka tider och sen kunde man ringa myndigheter och få svar direkt och det är en omöjlighet numera


 

Här fortsatte vi vår promenad och det har varit så färgstarkt och vackert nu så man blir lycklig. Alla färger och den höga luften gör att jag i alla fall mår bättre


 

En liten röd stuga inlövad så vackert. Naturen gör nåt med ens känslor och har en lugnande inverkan


 

Helt plötsligt kan man råka på nåt som ligger på marken och denna gång en sko. Alltid är det bara en sko och det skulle vara intressant att veta dess väg till detta ställd där den hamnat på


 

Sen var det dags för lite mer skräp i form av en chipspåse och det är en rätt vanlig syn. Min hjärna kan inte bearbeta detta fenomen som uppstått dom sista årtiondena. Jag har till och med sett på avstånd hur några bara släppte ner skräpet på marken fast det finns soptunnor överallt. Det är även vuxna som slänger och även tar med sig kundvagnar hem och sen bara ställer dom på gräsmattan eller gångvägen


 

En balkong jag fotade ett antal gånger. Det är alltid så fint där med blommor och sen en markis som gör att man tänker på Barbershop

 

     

For the longest time /Billy Joel) sjungs av A Cappella Trudbol

 

                                

Clipart Library

 

Det kan även vara vackert när det regnar på hösten som synes på bilden


 

Med denna bild önskar jag er en så  fin onsdag som möjligt kära besökare. 

 

       

The Cranberries med When you'r  gone. The Cranberries var ett irländskt rockband som bildades i Limerick, Irland. Bandet hette ursprungligen Cranberry Saw Us och bildades 1989 av sångaren Niall Quinn, gitarristen Noel Hogan, basisten Mike Hogan och trummisen Fergal Lawler, Quinn ersattes som sångare av Dolores O'Riordan 1990 och då bytte dom namn till Cranberries. Bandet klassade sig själva som ett alternativt rockband, men inkorporerade aspekter av indierock, janglepop, folkrock, postpunk och poprock i sitt sound

 

                                  

 


#promenader #gult #äggröra #sandlåda #elbilen #sko #chips #balkong #Cappella #regnar #Cranberries

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards