Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2022

Av Malin wiper - 15 oktober 2022 12:30


 

I torsdags gick vi förbi Håkans Hembageri då vi var på väg hem från vår promenad på 6 km. Då såg vi att dom har 40-års jubileum så det hängde både ballonger och ett guldhjärta där. Vi gick då in för att Gratta och köpa lite bröd för dom hade en del extrapriser dagen till ära 


Detta är ett inlägg som Malin redan hade klart men jag Mr T publicerar det åt henne. Hon är bättre i ryggen nu i och med värktabletter och lite annan lindring men hon tar det lite lugnt 

 

                                                           


 

Det var verkligen pyntat därinne men det är inte så stort framför disken så jag fick inte med allt

 

                                   

      

Denna låt Baker Street passar bra nu och den framförs av Gerry Rafferty 


 

Det var ballonger överallt så det såg så festligt ut


 

Dom hade en täling för oss kunder där vi skulle gissa vikten på en jättestor grismunk. Vi skrev ner vikten på ett papper plus namn och telefonnummer. Sen la man ner lappen i lådan längt in

 

                                                     

Clipart Library             

 

Det var extrapris lite överallt i Bageriet så vi köpte med oss lite och fryste sen in. Glömde att fota brödet vi köpte. Dom är så kunniga och proffsiga och när jag vill ha bröd så är det rågbrödet som gäller. Passar min mage perfekt. Sen har dom ju jättefint kaffebröd, bakelser, tårtor, sallader, färdiga smörgåsar mm också

 

  

  

 

Vi har längtat så efter lax men den har ju blivit så dyr. Äntligen så hade ICA Matkassen extrapris på laxsida så den kostade bara 129 kr/kg. Vi köpte 2 st så nu har vi lax för ett tag framåt


 

Det är färsk fisk från Norge omsorgsfullt odlad asc certifierad


  

Jag Mr T skivar upp lagomt stora bitar och fryser in. När jag sen skall tillaga den så blir den ungsstekt för det gillar vi bäst. Så här ser den ut färdiggräddad

 

Här kommer receptet på min sås:


1/2 dl grädde
1/2 dl mlölk
1 tsk vitt vin
1 tsk fiskfond
1 nypa timjan
1 nypa svartpeppar
1 msk smör
1 tsk vetemjöl.
 
Blanda allt utom smör och vetemjöl i en tekopp.
Smält smöret i kastrull och häll på mjölet. Vispa runt med en visp. Häll på det som är i koppen. Koka sakta i 3 min under omröring med visp. Ställ åt sida och strö en nypa socker över för att undvika skinn. Häll detta över fisken när det är 17 min kvar.
 
                        Mr T och Malin önskar er alla en skön söndag 
                                                   
       
2015 Alburquerque International Balloon Fiesta timelapse
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards