Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 oktober 2022

Av Malin wiper - 13 oktober 2022 08:45


 

En dag såg jag denna veteranbil som stod vid macken Ingo när vi var på väg ut för att promenera. Det är en Ford Fairlane från 1956. Det är så härligt att ändå få se en och annan veteranbil dyka upp så här i mitten av oktober. 


   

Det var en väldigt välskött bil precis som många veteranbilar är numera.

 

       

Suzie Bombshell and her 1956 Ford Fairlane


 

Jag fick lov att fota ägaren av bilen då han tankade sin bil. Tack för det

 

  

I går promenerade vi 5 km i det fina vindstilla höstvädret. Skönt att man fortfarande har fart i benen så man kan promenera och rensa tankarna från allt negativt. Fast det bara var 3 grader varmt i går då vi gick men det kändes mycket varmare

                            

Jag har fått så många olika uppgifter nu ang starroperationen så jag blir ännu mer förvirrad. Fick ett meddelande på Mina vårdkontakter att man kan få vänta upp till 3 månader till efter dom 6 veckorna man gått på ögondroppar på grund av för lång vårdkö. i går kom ett brev från läkaren som berättar att gula fläcken ser mycket bättre ut efter den operationen. Läkaren skriver även att det är den grå starren som förvärrats i och med gula fläcken op så hon skall förbereda en starroperation men det framgår inte om det blir om 3 månader eller tidigare. Då kanske jag inte får nån undersökning 6 veckor efter senaste operationen. Mina glasögon sjunger nu på sista versen så jag får trycksår på näsroten och dom är så slitna på glasen också så jag misstänker att dom inte håller i 3 månader till. Tänk att en operation kan bli tre operationer

 

                                        

Ai  

Man får inga klara besked om tid men det stod att om man inte klarade väntan i och med vissa omständigheter så kan man få operera sig på annat sjukhus och få transporten betald och då betalar man bara den vanliga sjukhuskostnaden på 345 kr. Jag skall nu vänta på att dessa tre veckor som är kvar för det kan ju komma en kallelse till koll efter sista operationen. Nu blev det så invecklat så jag blir helt slut. Jag är i alla fall mäkta imponerad och nöjd med det bemötande jag fått från Ögonmottagningen. Dom har varit proffsiga och mycket vänliga

                                

Jag kan inte hålla mig borta helt från bloggen så det kommer ett lite kortare inlägg emellanåt. Jag får hjälp med att rätta stavfel och även om jag behöver hjälp med bilderna. Vi har lite koll på om vi kan göra oss av med nåt mer i våra skåp inför ev flytt. Ändå har vi så mycket mindre än många andra i och med att vi vid varje flytt så har vi gjort oss av med saker. Vi har inte längre helt fullt i våra köksskåp så övre hyllorna är tomma. 

 

       

Micke Holm med Writings on the on the wall. Klicka här för att läsa lite om Micke Holm som vann Talang 2019. Han vann med denna låt som är ett ledmotiv till James Bond filmen Spectre från 2015. Vilken röst och röstomfång han har. Vi har lite mer regntungt väder i dag och 9 grader varmt. Snart är det dags för dagens promenad. Det känns verkligen att vi mist förmånen med hyrbilen för det är en jobbig omställning när man haft den utvägen i nästan 3 år. Nu har jag bara att önska er alla en så bra torsdag som möjligt

 

                                           

Clipart Library 

 

#Ford #Suzie #promenerade #läkaren #gula #Ögonmottagningen #Micke

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards