Öppen Ridå

Alla inlägg under februari 2023

Av Malin wiper - 28 februari 2023 12:00


 


På vår promenad i går så såg vi denna fina lekstuga. Vi kom bara upp i sammanlagt drygt 6 km i går. Vi har ju en hel del att göra nu så vi är på slutspurten. I morgon 15.00 får vi hämta nycklarna till nya lägenheten. Det skall bli så spännande

 

Klicka här för att se massor av lekstugor

 

 

Nu har vi hämtat dom sista 4 banankartongerna hos ICA Matkassen. I dom skall vi ställa alla blomkrukor så vi kan ta med oss dom i morgon. Nu har vi 5 grader varmt, solsken och helt vindstilla. Efter lunchen så tar vi en längre promenad. Hoppas ni har det bra mina kära besökare och att solen lyser även hos er.


 

Ett gammalt solur stod där så ståtligt och minner om tider som gått. Ett solur är ett mätinstrument för att mäta tid utifrån hur solen (eller skuggan som uppkommer av densamma) förflyttar sig under dagen

 

                                              

Klassiker Lamper

 

En stol stod lutad mot en husvägg. Framför ser man en övertäckt sandlåda

 

      

Nu blir det lite häftig dans med Roger & Arismel till låten Beggin


 

Vi gick förbi en gata som heter Barnängsgatan och då kom jag att tänka på Barnängens Tvål.  Det är främst tvålarna dom är kända för som dom började tillverkas redan 1868. Varumärket existerar fortfarande och har en stark ställning på den svenska marknaden för fasta tvålar. Det var många år sedan jag  själv använde fast tvål. Jag kom i alla fall ihåg dessa tvålar från min uppväxt.

 

                                                              

Clipart Library 

Klicka här för att läsa en historik över Barnängen. Klicka här för att se en gammal barnängen skylt

 

        

När jag var ute och letade efter musik på Youtube så dök jag på denna gamla goding. Gruppen hette Mouth & MacNeal med låten How do you do. Det var nog mer än 50 år sedan jag hörde denna låt

 

Mouth & MacNeal var en nederländsk popduo bestående av Mouth Willem Dyun (död 2004), och Maggie MacNeal. Gruppen bildades i Haarlem 1971. Med denna låt så önskar jag er en fridfull dag

 

                                              

Clipart Library 

 

#Roger #Barnängsgatan #Mouth 

 

Av Malin wiper - 27 februari 2023 13:30


 

Vi har rätt mycket snö kvar fortfarande men på förmiddagen hade vi 6 grader varmt och soligt så det lär smälta bort om värmen fortsätter. Denna bänk vid en stor parkoas med damm brukar vi sitta på och även ha fika med oss emellanåt. Då är det grönskande vackert och fontänen är igång och det blir så rogivande och avslappnande. Nu blir detta bara ett minne blott för oss men vi kommer ju att åka hit ibland för det är ju bara 3 mil mellan Västerås och Hallstahammar

 

                                                             

Falco 

Det känns ändå lite konstigt att efter 6 år flytta igen men vi känner att det är det enda rätta i och med att elbilen försvann och vi gillar inte att åka bussen dessa 3 mil och skall vi hyra bil i Västerås så måste man sen åka buss efter man lämnat igen bilen. Nu blir allt så mycket enklare och vi har även nära till sjukhus, elbilen och mycket annat. Dom första 3 åren här i Hallstahammar var helt underbara innan covid tog grepp om oss alla. Dessutom kommer jag närmare min son som bor i Enköping.

 

 

Det dröjer ännu ett tag innan denna bänkgrupp får besök

 

 

Detta hus har en fin form  och det tillhör HSB

 

       

The Real Group med Nature Boy. Det var länge sen man hörde av denna finstämda grupp. Ser att det är två orginalmedlemmar kvar. The Real Group är en svensk a capella-grupp (sånggrupp) som bildades 1984 av fem före detta elever på Adolf Fredriks musikklasser. Deras reportoar är bred, från klassisk körmusik till visa, jazz och pop

 

                                                                   

Clipart library 

 

Det är så rörigt överallt nu och här ser man 4 av 6 köksstolar som vi satt ihop och i morgon monterar vi ner köksbordet. Bredvid ser man vår symaskin. Vi har nu alla banankartonger fulla och dom står mot en vägg i köket så allt det är klart.

 

 

Mot en vägg i vardagsrummet är det så här rörigt med massor av fulla påsar. Dom tar vi med oss på onsdag då vi hyr bilen och åker några gånger även med blommor, tavlor och lite annat. Sen kommer flyttfirman på torsdag 09.00 och då har vi kvar bilen tills på eftermiddagen. Nu är jag så pass bra i ländryggen så allt går lättare och jag är gladare och har lite fjärilar i magen.

 

   

Då passar denna vackra fjäril så bra in. Den fick vi av våra vänner A-G och L-G då vi flyttade hit till Hallstahammar från Vaggeryd. Den har suttit på en vägg i köket och livat upp med med sina färger och snygg design. Nu får den en ny plats i vår nya lägenhet. Vi saknar er jättemycket

 

     

Beautiful Rainforest Butterflies

 

Nu skall vi snart ut på vår andra promenad för dagen och nu lockar det ännu mer då vädret är så fint. Vi har packat ihop nästan det sista ur skåpen nu och har bara kvar det nödvändigaste.  

Nu hoppas jag ni får flyga in i den nya veckan på fjärilslätta vingar      

 

#snö #flytta #hus #Real #köksstolar #fjäril

Av Malin wiper - 26 februari 2023 12:15


 

Vi köpte ju två laxfileér på Lidl i går för vi stod inte ut längre att inte få njuta av lax. Här en bild på när min man kryddat laxen och överst lite dill. Sen skall den in i ugnen på 175 grader i 22 minuter. 

 

 

Innan laxen blev så dyr så brukar vi köpa en hel laxsida som på bilden. Då var det ofta extrapris på ca 129 kr/kg men nu kostar laxen över 300 kr/kg och ibland ännu mer. Mina favoritfiskar är lax, piggvar, slätvar och rödspätta


 

Så här såg det ut när laxen var klar


Här kommer receptet på min mans sås till laxen som skall hällas på då det är 17 minuter kvar av tiden. Han har komponerat såsen själv men förut hade vi bara grädde under men detta är mycket godare


1/2 dl grädde
1 dl mjölk
1 tsk vitt vin
1 tsk fiskfond
1 nypa timjan
1 nypa svartpeppar
1 msk smör
1 dryg tsk vetemjöl.
 
Blanda allt utom smör och vetemjöl i en tekopp.
Smält smöret i kastrull och häll på mjölet. Vispa runt med en visp. Häll på det som är i koppen. Koka sakta i 3 min under omröring med visp. Ställ åt sida och strö en nypa socker över för att undvika skinn. Häll detta över fisken när det är 17 min kvar.

 

Till laxen hade vi även potatis, morötter och ärter. Vi brukar även ha broccoli och palsternackor men vi hade glömt köpa detta. Det märktes att det var fin kvalitet på laxen för den var extra god och som dricka valde vi öl lördagen till ära. Vi hade några stora flaskor öl från Mariestad och det är en av många favoriter just nu


 

I går tog vi varsin grillad smörgås med ost och skinka hos Gretas Vardagsrum & Kök. Till smörgåsen får man sallad och rhode islandssås men det finns även andra såser att välja mellan. Den var helt perfekt grillad och utan hårda kanter och så krämig så vi bara njöt. 


 

Såg denna grill utanför ett hus då vi var ute på promenad i går. Tyvärr så blev det bara 5,45 km för latmasken dök upp. Det var även så blåsigt så det kändes mer som minus 10 grader än 2 minus

 

     

Moonlight Shadow (Mike Oldfield/Maggie Reilly) cover by Pina  & The Coladas


 

Jag dyker ofta på stolar som har blivit stående utomhus och fulla med snö


   

Detta är en bild från 26 februari 2021 och då var det helt snöfritt. Vi åkte omkring på landsbygden med elbilen  och såg dessa två fina hästar 

 

 

I morse gick vi förbi Hallstahammars Kommunhus och dom har passande nog en hammare som symbol 

       

      

Vad passar väl inte bättre då än att sätta in en låt med Trini Lopez som heter If I had a hammer (om jag hade en hammare). Ett riktigt gammalt svart vitt klipp. På den tiden så var det inga mobiler som störde utan alla gick upp och dansade både tjejer och killar. Man umgicks på ett helt annat sätt. 

                                                                 

Trini Lopez var en amerikansk sångare och skådespelare av mexikansk börd. Han är mest ihågkommen för låtarna If I had a hammer och Lemon Tree. Som skådespelare var han mest känd för rollen som "Pedro Jiminez i krigsfilmen 12 Fördömda män. Trini Lopez dog 2020 i en ålder av 83 år

 

I dag är det toppenfint  väder ute med sol, gnistrande snö och några grader kallt. Promenaden på morgonen blev 3,7 km men vi skall ut igen. Nu är det bara 3 dagar tills vi skall flytta och nu går vi mot slutspurten. Jag är mycket bättre nu i ländryggen och då går allt lättare. Nu tog det stopp så jag avslutar detta inlägg med att önska er en både vilsam och aktiv söndag

 


#laxfileér #receptet #grillad #grill #Pina #stolar #hästar #Trini 

Av Malin wiper - 25 februari 2023 12:30


 

Detta är en Opel Rekord Coupé från 1962. Den fotade min son häromdan och sen mejlade han över den till mig. Tack min fina snälla son för att du bistår mig med lite material emellanåt till bloggen. Det uppskattas.

 

 

Ytterligare en bild på den snygga veteranbilen och den modellen ser man inte ofta. Jag är ju uppvuxen med dessa snygga häftiga bilar

 

       

Här ett klipp på en Opel Rekord Coupe från 1962 som är filmat 2016

 

                             

Clipart Library
 

Jag fotade själv en VOLVO  GL från 1988. Dessa bilar börjar också bli lite veteranbilar så smått. Den var mycket finare i verkligheten med en beigevit färg som inte kom fram på bilden. Klicka här för att komma in på en sida där dom kallar dom för veteranbilar


En annan vinkel av bilen och den är ju 35 år gammal   

 

I går när vi var ute och promenerade så såg min man nåt i snön. Det visade sig vara en liten plastleksak i form av en val. Den var säkert tappad från en barnvagn. Vi satt in den i öppningen på ett staket

 

Klicka här för att se ett klipp på val

 

 

Sen promenerade vi vidare i vårt nuvarande vinterlandskap. Vi kom upp i sammanlagt drygt 9 km i går men uppdelat på två gånger

 

  Talang 

Klicka  här för att höra magisk sång av Desideria från Talang i går. Hon borde ha gått vidare för hon skriver filmisk musik och Helena Bergström var "bergstagen" av hennes musik. Hon sjöng dessutom så jag fick gåshud. Dom andra i juryn verkar helt inkompetenta för dom ville att hon skulle sjunga som alla andra. Dom sa ju nyss att dom ville ha nåt som stack ut men icke sa Nicke när det kommer till kritan


 

En liten stuga på en tomt. Jag har sån brist på motiv nu så jag är desperat men nu är det bara 4 dagar kvar tills vi flyttar

 

 

En stol stod så stadigt på sidan om ett hus i snön. Det fanns en burk med fimpar en bit ifrån så jag antar att nån sitter där och röker och då med nåt varmt att sitta på 

 

  

Lugn! snart får ni komma ner på en grön vacker gräsmatta, men inte riktigt än

 

 

Vi har inte ätit lax på länge nu för den är så dyr. Vi stod inte ut längre så vi kollade på Lidl och där var den billigast så vi köpte varsin bit vi skall äta i dag till lunch. Den kostade ca 259 kr/kg  men på andra butiker här så ligger laxen på 340 kr/kg men denna ovan var tjockare och såg jättefin ut. Vi köpte alltid en hel laxsida förut i och med att dom hade extrapris emellanåt. Märket är Kustklippan färsk laxfilé med skinn. Den har miljövänlig märkning ASC

 

                                     

 

Allt tar sån tid nu då jag sitter kortare stunder vid datorn och alla dessa promenader så jag har inte hunnit komma in på era bloggar så jag bloggvandrar lite senare på eftermiddagen. Dessutom så ser jag sämre och sämre så min man får rätta alla fel och kolla mina bilder. Vi har bara gått en promenad hittills men det blir en eller två till innan lördagen är slut. Vi har sol och 2 minusgrader men det blåser rätt mycket så det känns kallt ändå. Hoppas ni  har en härlig lördag att se fram emot

 

       

Ennio Morricone For A Few Dollar More. Här en cover med Luca Stricagnoli 

 

#Opel #Volvo #plastleksak #Desideria #stol #lax #Ennio #Luca

Av Malin wiper - 24 februari 2023 14:00

 

Vi lämnade in lite mer saker till Ankis Fyndbod Loppis i går. Då fotade jag lite och dom har en del gamla kameror nu och även kameraväskor. Den på bilden är en Konica. Det har blivit inne igen att ha en gammal kamera för dom håller kurser i detta med framkalling och allt som hör till

 

Klicka här för att se när vi var till Ankis Fyndbod 2022. Klicka här för att se ett inlägg från 2017


 

Här finns en skiv- och bokavdelning


 

Två av flera skivbackar fulla med vinyl LP skivor. I den till vänster ser man en vinylskiva med Perry Como och han var ofta på tv när jag växte upp. Dom hade många shower då med dåtidens sångare

 

      

Perry Como med låten från skivbacken Dream Along With me. Perry Como var en amerikansk sångare och skådespelare. Han betraktades som en crooner (smörsångare). Han dog 2001 i en ålder av 88 år 

 

                                                        

 

 

En taklampa som har ett tyg från några årtionden tillbaka. Det kan vara nån som sytt det själv till lampskärmen. Så gjorde mamma och pappa förr, man köpte en stomme och sen sydde man själv tyg att trä på


 

En helt oförstård fyrkantig plåtbricka med texten: Whisky In  class of its own. På prislappen stod det 200 kr

 

                                                

PricaRunner

 

På barnavdelningen en trappa ner såg jag denna bil med Familjen Gris..  


 

Jag gissar att detta är Nalle Puh och den är i hårt papp och skall nog hänga som en prydnad


 

Såna här fina gamla dockor fanns det rätt många av hos Ankis


 

Ankis dotter hade pyntat så fint på detta bord och satt inhop kläderna så bra. Synd att jag inte fick nån bra bild.


 

Dom har massor av tyger, knappar, annat sybehör och mycket, mycket mer


 

Lite fina fotoramar i ett skåp


 

Dom har även massor av kläder, väskor, skor, halsdukar, vantar och mycket mer


 

Min man tänkte köpa dessa två symönster men eftersom vi lämnat in så mycket så fick min man dom gratis. Han skall så småningom börja sy lite igen. Han skall sy jackan på bilden och byxor från det andra mönstret så småningom. Han är så bra på att mäta så det brukar inte gå fel. 

 

                                    

I dag har vi lite kallare så snön ligger kvar. Det var till och med sandat då vi gick ut i morse 09.30 Promenaden blev 5,13 km men vi skall ut igen så det blir några km till. Vi har ny tagit ner gardiner och gardinstänger så vi har endast dagbädden att plocka isär nu. Fast min man har lite mer att rensa i sin hurts vid datorbordet för den är packad med saker. Jag önskar er nu en härlig fredag

 

       

Luka med Nothing else Matters (Metallica cover). Luka är en slovensk kroatisk cellist. Han är även med i 2Cellos tillsammans med Stiepan Hauser.  

 

#Ankis #Kameror #bokavdelning #skivbackar #Perry #taklampa #plåtbricka #gris #dockor #symönster #Luka 

Av Malin wiper - 23 februari 2023 13:00

 

Hej på er! I dag har  vi full vinter igen men bara 1 grad kallt. Tyvärr så lyser snöröjningen med sin frånvaro. Vi gick igenom ett tomt centrum vid 09.00 tiden på vårförsta promenad. I går kom vi upp i 9,35 km men uppdelat på 3 i och med mina ryggbesvär men det går framåt så jag är bättre nu tack och lov. 


 

Här ser man en del av allén som vi brukar gå på ibland och huset längst bort är Kulturhuset och på höger sida finns Biblioteket

 

 

Här kommer lite bilder från i går då vi hade lite mindre med snö men i dag så snöar det hela tiden 


     

Nåt ljushuvud har satt in en plastflaska Festis mellan en husvägg och ett stuprör. Inget upphör att förvåna längre


 

Utanför Saga Biografen var det fullpackat med ungdomar som var på väg in för att se nån film. Jag gissar på att det är sportlov här denna veckan. Jag har dolt ansiktena på dom som syns

 

                                    

Vi har själva sett många filmer där och även teater och musikföreställningar genom dessa 6 år. Klicka här för att se en föreställning vi sett där 2019. Klicka här för att se när vi såg Görel Crona i en teaterföreställning där 2019. Görel Crona är även sångare så klicka här för att höra en låt med henne


 

Här från andra hållet 


 

Här ser det ut som det är packat med hus men det är bara denna vy som lurar ögat. Det vita framför är snö 


 

En röd cykel låg på snön framför ett cykelställ och det är som sagt mer vanlig numera än att dom står i cykelställen. 


 

Vi promenerade även förbi Hallstaparken där vi hade jätteroligt dom tre första åren här i Hallstahammar. Det sjöd av liv och hela Hallsta var så levande. Covid förstörde mycket och efter det kriget som påverkat oss. Nu är det mest Quiz där och det är vi inte så intresserade av. Clabbe var DJ en kväll och då dansade vi disco och sen har det varit flera bra band som spelat där

 

Klicka här för att se när vi var och såg Stand Up på Hallstaparken april 2017

 

      

Här ett bildspel jag gjorde när Susanne Croner även drev Vinylcafeét i Saluhallen Västerås. Sen kom då covid och förstörde mycket så det las sen ner. Vi hann i alla fall njuta där ett antal gånger. Susanne är även konstnär så en del tavlor ni ser på kändisar har hon målat. Hon är även musiker

 

Klicka här för att se då jag spelade in några klipp då det var underhållning på Vinyl Cafeét

 

                                            

      

En minnesbild från maj 2017 då min son och min mans bror låg över hos oss. Vi åt drack och hade roligt och sen skulle vi iväg på kvällen till Hallstaparken på Stand Up i maj 2017. Vad roligt vi hade innan Covid dök upp


  

På sidan om huset kan man se detta och det har verkligen stämt in

 

 Lite humor:


 Vilken snygg ögonskugga du har. Vad är det för märke?
 Varuhusets nya svängdörr...

 

                                                             

Clipart Library  

        

Ringo Starr med Everyone And Everything. Vad jag gillar Ringo och det behövs nåt färgstarkt nu i vår gråa värld. Ha det bra och sköt om er

 

#snöröjningen #Kulturhuset #plastflaska #Saga #Görel #Hallstaparken #bildspel #minnesbild #humor #Ringo 

Av Malin wiper - 22 februari 2023 08:00


  Filmtopp.se

Jag vill tipsa om en serie som nu går på SVT Play som heter Den Blomstertid. Artisterna Tusse och Linnea Henriksson startar ett musikprojekt tillsammans med några elever på en högstadieskola för att se om musiken kan göra den ofta tuffa skoltiden lite enklare. Det är en serie om ungdomars mående och musikens kraft att förändra.

 

                               

Clipart Library 

Serien är i 6 avsnitt och jag kunde inte sluta titta så jag såg alla avsnitt samma dag. Det slog mig hur dåligt många ungdomar mår, och det syndes så tydligt i deras ögon. Även mångas dåliga självförtroende och blygheten kom fram. Alla ungdomar är inte intresserade av idrott så det var kul att musiken fick komma fram. Det var så rörande ibland så jag satt och grät men,  Linnea och Tusses varma empatiska utstrålning och pedagogik visade sig vara det dessa ungdomar behövde. 

 

Alla fick vara med även dom som inte kände att dom varken kunde sjunga eller spela instrument. Det var som att se slokande blommor som helt plötsligt slog ut. Man måste se denna serie för att förstå. Det är många överraskningar och man ser verkligen vad som saknas i skolan för dessa ungdomar. Jag tipsade min son om denns serie och han tycker precis som mig att den var helt fantastisk. Jag berättar inget mer nu om ni skall se serien som jag varmt rekommenderar

 

    

PMT

Klicka här för att läsa lite mer. En kille som suttit och komponerat hemma på sin dator fick möjligheten att besöka ABBA Studion och även få en låt inspelad. Klicka här för att se ABBA i studion 2022

 

         

ABBA med I Still have Faith In you

 

 

På vår Saga Biograf går nu denna svenska film som heter Andra Akten och det är ett romantiskt drama. I huvudrollerna ser vi Lena Olin och Rolf Lassgård. Den går på biografen söndagen den 26 februari 17.00 Även tisdag den 28 februari 19.00 Inträdet är 120 kr. Var vi inte på väg att flytta så hade vi gått och sett filmen. Min första blogg hette Första Akten och min andra blogg Andra Akten.

 

                                  

Clipart Library 

Klicka här för att ta del av handlingen. Klicka här för att se vilka fler skådespelare som är med i filmen. På ett ställe har dom gett filmen 4 stjärnor av 5 möjliga i betyg. Jag skall se den lite senare då allt lugnat ner sig lite efter flytten

 

       

Detta är trailern till filmen

 

I och med mina ländryggsbesvär så har vi delat upp vår promenad i 3 omgångar och den sista går vi när det blivit lite mörkt ute. Jag är lite bättre nu och har ingen spänningshuvudvärk och besvären går inte ner i benen längre utan stannar lite nedanför midjan. Det känns jätteskönt för nu är det bara 7 dagar kvar tills vi flyttar. Det fanns/finns ett hemskt ordspråk som lyder: Ont krut förgås inte så lätt. Det passar väldigt bra in på Putin, Trumph och några andra. Dom är nästan omöjliga att göra sig av med

 

                            

Clipart Library kackerlacka

Då har vi onsdag och veckan börjar rusa iväg nu och inte mig emot. Nu har vi minus 6 grader så ingen vår i sikte än. Promenaden i går blev 7,35 km sammanlagt enligt appen. Hoppas ni har en bra onsdag att se fram emot.Ta hand om er i denna oroliga tid 

        


#Blomstertid #Tusse #Linnea #ABBA #Akten

Av Malin wiper - 21 februari 2023 10:00

 

Så här såg det ut i går  morse då vi promenerade ner till centrum för att handla lite mat som fattades. Det snöade för fullt och trots att klockan var 09.30 så var det inte plogat nånstans. Det var jättemoddigt och svårt att ta sig fram så trots värktabletter för ländryggen så gjorde det ont. Vi fortsatte ändå för man tänker ju att i centrum måste dom väl ändå ha snöröjt på morgonen

 

  

Här var vi framme i centrum men det var lika mycket snö där men då gick vi intill husen längre fram där det var tak så vi kunde gå på stenbeläggningen. Inte en människa syndes till än

 

        

Snowfall In the Lofoten Islands Norge. Magiskt vackert

 

 

Vi skulle handla på ICA Matkassen men jag var tvungen att få sätta mig en stund så vi tog en fika på Gretas Vardagsrum & Kök. Min man tog en jättegod budapestbakelse.

 

                      


Bestick butiken 

 

Jag tog en sportfralla med ost och skinka som jag tycker är jättegod. Vi satt där ett tag och bara myste 

 

 

När vi sen var på väg hem så hade dom börjat ploga och här ser man det arkitektoniskt fina huset där Hallstahem håller till. Vi gick in dit och meddelade när vår lägenhet skulle städas så dom sen kan gå in och besikta när dom vill.

 

 

Här är vi nästan hemma igen och nu när dom plogar så kan vi promenera ut igen ett tag efter lunchen

 

 

Då var snöröjningen på gång i vårt bostadsområde också

 

 

Jag längtar tills det ser ut så här igen. En bild från då vi åkte runt med elbilen på landsbygden. Två hästar i  en hage kom fram till oss 

 

 

Eller när man får se veteranbilar på vägarna igen. Detta är en BMW 2002 TII från 1973 som jag fotade för några år sedan här i Hallstahammar. Den lyste verkligen upp 

 

 

Äntligen fick vi tag på päron som man ändå kunde äta efter 3 dagar. Förra sorten vi köpte tog det 10 dagar innan dom blev lite mjuka men då var dom dåliga inuti. Jag kom ihåg en tid då man kunde köpa ett päron och äta direkt och det var saftigt och gott. 

 

                                            

 

 

Vi började för ett tag sen att köpa bananer på OKQ8 här i Hallsta för dom smakade banan och var mogna att äta direkt. Även när skalet blev lite svart så var dom ätbara och goda inuti. Märket är Dole kravmärkta och Fairtrade. Har även köpt såna på vanliga matbutiker men då smakar dom inte banan utan har nån obestämdbara kemisk smak. Förstår inte varför frukt inte är som förr. Avokado är det samma problem med och vi fick slänga så många till slut så vi har fått avstå och det är synd för jag gillar avokado och det är nyttigt. 

 

                          


Science Focus 

Jag ringde min väninna A-G i går och där i Vaggeryd hade dom lite snö i går men nu är allt borta men dom hade väldigt blåsigt. Jag är i dålig form just nu så vi får se hur mycket jag kan blogga framöver. Sen blir det nog ett litet uppehåll under flytten. Klockan 11.30 så slutade det att snöa i går. 

 

     

Nu behöver vi steppa upp oss lite så det blir  Tap Dance meldley, och det med Jabu Graybeal . Nu förflyttar vi oss vidare in i tisdagen. Ha det bra och sköt om er

 

                                                

 

#snöade #centrum #Lofoten #budapestbakelse #sportfralla #ploga #BMW #päron #Bananer #Jabu 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards