Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2016

Av Malin wiper - 30 juni 2016 18:00

  

En dag då vi var ute och åkte i Vaggeryds centrum så bad jag min man att stanna bilen då jag såg denna långa metallicblå skönhet till bil. Det är en Ford Galaxie från 1963, en riktig juvel som livade upp hela den grå gatan och dess nutida bilar som aldrig kan tävla med dessa

 

                                                                     


  

Så välskött och snygg så man blir bländad                 


  

Tjusig från alla håll                                      

 

            


  

Det är alltid en massa snygga och genomtänkta detaljer på såna här veteranbilar. Sidospeglar som går att vinkla och sitter inte som nu på framdörrarna


  

Läckra bakljus med detaljer        


    

 

 

 

 

#Vaggeryds #Galaxie #Metallicblå #Sidospeglar

Av Malin wiper - 30 juni 2016 12:00

    

  Jag kom iväg med A-G i dag också för ett gympass på Gym Plus. Jag tog det mycket lugnare nu för att testa hur det känns efterråt. Nu har det gått en timme sen jag kom hem och det känns rätt bra än om jag fick lägga en kylgelépåse nedanför midjan. Det gör att iflammationen avstannar. Är glad för att jag kom iväg för man känner sig så skön och glad efter passen.                      


  

Mikael Johansson som driver gymmet var där och han skall sälja sin häftiga tävlingscykel, så om nån är intresserad så är priset 6000 kr, märket är Belief Verenti. Klicka här för att komma in på hans facebook. En ursnygg vit cykel som ser helt ny ut. Tyvärr så såg jag efterråt att ljuset från fönstret förstörde lite av bilden. Trots lite jobb i fotoprogrammet så blev det inte optimalt

 

  

En trevlig glad kille som är otroligt vältränad. Han både springer, simmar, cyklar mm. Fast det är som han säger att man måste njuta och ha roligt också annars blir det bara ett måste. Jag trodde i början att det skulle vara trist att träna på gym men för mig är det roligt, så det är ett extra plus 


        

Detaljer från cykeln på nära håll         

 

Katie Melua med Nine Million Bicycles  


När A-G och jag gick ut från gymmet så småregnade det. Vi träffade nygifta Rebecka från City Skor. Hon hade en jätteläcker regnkappa med svart botten och vita prickar. Hon var ute och rastade sin lilla fina hund 


  

Sen var vi då på Ritz Konditori för att njuta en halv smörgås var med gott kaffe. Både träning och lite guldkant, njutbart till tusen 

 

 


#Gym #Mikael #Cykel #Regnkappa #Katie #Ritz

Av Malin wiper - 30 juni 2016 07:00



 


Eftersom man bör gå regelbundet på gymmet (gympass nr 65) så ger jag mig iväg dit trots mina besvär. Jag får gå i ultrarapid på gåbandet och dra ner på tiden i roddmaskinen. Jag äter värk- och avslappnande tabletter för ländryggen men inte så starka för dom tål jag inte. Jag har antagligen snubblat till lite för det behövs inte så mycket för att nåt skall gå fel.  Tack och lov så är jag bättre i dag än i går..                                       

 

 


Johnny Cash med den gripanade låten Hurt som han framför med stor känsla. Favorit i repris

 

 

 

Med denna roliga bild som min man tagit från bilfönstret när jag körde önskar jag er en zebraut dag.                  


 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om nya Farmen som återigen spelas in i vår kommun. Klicka sen vidare och läs mer

 

 

 

#Gymmet #Ländryggen #Johnny #Zebraut

Av Malin wiper - 29 juni 2016 08:09

 


God Morgon! Jag är lite ledsen nu för i går lite senare på dan så började ländryggen krångla igen så jag har fått behandla mig med både tabletter, kylgel och bindvävsmassage. Jag har varit så lycklig ett längre tid  för det värsta har hållit sig borta men det är som Kiropraktorn sa att det är svårt att bli av med detta. Därför blir jag tvungen att ta en vila från bloggen i dag för att fortsätta behandla mig och när min man kommer hem från arbetet så skall jag be honom följa med mig ut på en promenad, behöver ett levande stöd.

 

                  

Ländryggen

 

Nu ger jag mig inte förrens jag stoppat eländet innan det bryter ut helt. Jag visste ju att det kunde komma tillbaka men var ändå inte beredd. Sköt om er och ha en härlig dag.

 

 

#Ländryggen

Av Malin wiper - 28 juni 2016 18:30


                   


  

I går slog Red Hot Sushi upp sina portar i Vaggeryd så nu har vi en sushibar i samhället, inte illa. Dom har pyntat både med ballonger och girlanger så fint både ute och inomhus. Min man och jag åt lunch där i dag. Jag kan inte hitta nån hemsida eller att dom har en egen sida på fb så jag skall kolla upp detta.                       

 

  

Här ser man hur pyntat det är utanför med ballonger och blommor       

 

   

Här ser ni två av dom som arbetar där, och alla var jättetrevliga. Det är inte lätt i början för man vet ju inte hur mycket folk det kommer så man fick vänta ett tag på maten men det gjorde inget. Vi såg åtminstone 5 personer så resten håller till i köket bakom sushibaren. Det kom folk hela tiden så jag tror detta kommer att bli populärt    

 

   

Det går även att sitta vid barbord som är två stycken till antal.

 

   

Vi själva satt vid ett av dessa bord och jag fattar inte hur dom har fått plats med så många bord

 

   

Min man åt först en "Miso-soppa" som han tyckte var den godaste han ätit, och det vill inte säga lite för vi har besökt många sushibarer under ett antal år   

 

   

På den lilla övervåningen ryms det också fler än jag trodde. Deras möbler var så smäckra och stolarna bekväma

 

 

   

Stället där man tog sitt dricka, te soya, ätpinnar eller bestick. Det enda jag saknade var det speciella japanska tet som brukar passa bra till sushi. Nu tog vi ett med citronsmak och det var inte helt fel. 

 

   

Sen fick vi då vår sushi och jag tyckte det var supergott. Deras ingefära var lite över det vanliga så jag åt extra mycket av den. Min man hade velat ha lite mer "risvinäger" i riset men jag tyckte det var helt perfekt. 

 

   

Denna sushi heter "California" och än om alla var goda så var denna ett snäpp godare. Det kändes som den innehöll kokt lax, avokado mm

 

Sångaren Kyu Sakamoto var mäkta populär i Sverige med denna låt Sukiyaki. Han dök upp i huvudet när jag skrev inlägget och jag gillade låten och tyckte han var söt..   Nu ser jag att han även var skådespelare och komiker. Tyvärr dog han 1985 endast 43 år gammal..  det känns sorgligt. Efter att ha populariserat japansk musik internationellt ses han i dag som en ikon inom japansk kultur. Han efterlämnade fru och två döttrar. Dödsorsaken var en flygolycka

 

Vi gick nöjda och belåtna därifrån och nästa gång kanske vi köper med oss hem lite sushi när vi känner för det. Vi älskar sushi båda två så detta var kul.  

 

 

A-G och jag var till Gym Plus i dag för ett gympass och det var jätteskönt. Sen fikade vi på Ritz Konditori men jag glömde ta bilder på dom fina bakverken. Ha nu en skön kväll kära läsare



#Red #Sushi #Vaggeryd #Miso #California #Kyu #Girlanger


Av Malin wiper - 28 juni 2016 12:00

                                  


 


Jag kollar en serie som heter "The Team" på Netflix. Det är ett crime, drama från 2015. I huvudrollerna ser vi Lars Mikkelsen, Jasmin Gerat, Veerle Baetens mfl. Serien är i 8 avsnitt och jättespännande men ändå ett drama där man får lära känna huvudpersonerna på ett lite återhållsamt sätt, det tilltalar faktiskt. Skådespelet är överlag jättebra och serien har lagom action, alltså ett behagligt tempo. Jag är nu inne på sista avsnittet. Serien är utvecklad och skriven av Mai Broström och Peter Thorsboe som även skapat "Mordkommissionen, Örnen och Livvakterna.

 

                     

 

Tre prostituerade hittas mördad i Antwerpen, Berlin och Köpenhamn. De dödades på exakt samma sätt, och alla inom några timmar efter att ha besök av en belgisk journalist..

 


Trailern till filmen 

 


Jean-Paul Wall står för musiken. Här hör ni introt som jag tycker är lite "Bondlikt" 

               

 

 

#Team #Mai #Peter #Jean

Av Malin wiper - 28 juni 2016 07:00


En liten bildsvit som jag fotat på Rosariet i Jönköping. Nu blommar det för fullt vid Café Rosariets trädgård och man känner doften från rosor och lite andra blommor. En vacker oas att promenera i och dricka kaffe med dopp i den vackra uteserveringen, eller på flera olika ställen i rosariet


  

Rosendröm i full blom


  

Inte gör det ont när knoppar brister?


    

Lite yvig och spretig men ack så underbar

 


Spräcklig som en palett med sina utsmetade färger


Sitt ner och njut föralldel..  


En skönhet med lager på lager

 

  

Kvinnan i trägungan

 

Lite råare avslutning på inlägget med Thorsten Flinck med Vildvuxna Rosor. Önskar er alla en dag i rosens tecken..  

 


#Rosariet #Rosdröm #Thorsten

Av Malin wiper - 27 juni 2016 18:00

                          


 


Hos min son såg vi denna film som heter "The Walk" från 2015 som har verklighetsbakgrund. Det är ett drama, äventyr, biography. För regin står Robert Zemeckis. I rollerna ser vi Joseph Gordon-Levitt, Guillaume Baillargeon, Emilie Leclerc, Marc Trafford, Inka Malovic mfl

 

   

 

Före filmen laddade min son upp bordet med 3D glasögon,  3 chailatte, likör och varsin kaka, en fattades på tallriken för den var redan tagen av en glupsk person...  

 

 

En scen ur filmen

 

       

Endast en man har lyckats gå på lina mellan de två World Trade Center-tornen. Hans namn var Philippe Petit, en fransk lindansare, och det hela ägde rum den 7 augusti 1974. Philippe Petit lever fortfarande och är 66 år gammal. Han var med och hjälpte till vid filminspelningen. Klicka här för att se ett klipp då han gick på lina mellan tornen

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Philippe Petit och läsa lite mer

 

 

   

 

Denna film är en riktig nagelbitare och är man det minsta höjdrädd så blir det jobbigt men så vackert att se i 3D. Jag fick titta bort flera gånger för jag fick streck i magen av höjden. Fast jag tvingade mig att kolla för det var helt otroligt hur realistiskt och vackert dom gjorde scenerna. Skådespelaren Joseph Gordon-Hevitt som spelade huvudrollen var helt makalöst bra som lindansare. Min son min man och jag njöt av filmen och tyckte även den var jättespännande och poetisk.

 

Av mig får filmen 4 lindansare i betyg av 5 möjliga

 

 

              

 

    


  Trailern till filmen



#Walk #Drama #Robert #Joseph

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards