Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 maj 2021

Hunden Viggo, staplade krukor, Boule, fontän och Nancy Sinatra & Lee Hazlewood

Av Malin wiper - 12 maj 2021 14:00


 

Jag promenerade ner till centrum och kunde inte låta bli att gå in på Hallsta Café & Restaurang. Där på uteserveringen dök jag på denna fina hund som heter Viggo och är 8 månader gammal. Jag glömde fråga vad det var för ras. Är det nån av er besökare som vet?. Hunden var så pigg och snabb men till slut blev det en bild i alla fall. Det blev en toppenbild på både hunden och dess matte men hon ville inte vara med på bild. Jag skall köra över bilden på ett minne så hon kan få den. 


                                      


                                          Hundkoppel från Tailsome

 

Nu har dom pyntat på uteplatsen och dessa krukor som stod på mitten var annorlunda än dom hade förra året. Det blev så läckert när dom satt upp dom som en stapel. Jag skall fota dom en gång till då inte solen ligger på så mycket.


 

Sen kom min man förbi och vi tog en lite längre promenad innan han skulle till Vårdcentralen för varanprov. Såg dessa fina smidesstaket  

 

 

Framför Thore Skogmans museumet spelades boule och dom har en hel rad med boulebanor. Våra vänner Lars och Monica är vana boulespelare och dom var där då vi gick förbi

                                       


                                                               Spelexperten                                                  

Klicka här för att läsa om en 71 årig kvinna som bygger muskler och visar att åldern bara är en siffra. Man kan göra allt så länge det funkar. Dagny fyllde ju 109 år häromdan och hennes mantra är: Gamla er inte, och det borde användas mer 


 

Vi promenerade förbi vår stora vackra parkoas med sin fina damm med fontän i form av en isbrjörn. Bänken min man sitter på fanns inte förra året och där kan man sätta sig lite i skuggan och mysa och kolla ut över dammen


 

Här ser man fontänen spruta sina fyra vattenstrålar över vattnet. Förra året satt vi och slappnade av på en av många bänkar framför dammen

 

        

Fontän trädgårdsföreningen Linköping


 

En cykel stod lutad mot en kraftig trädstam. Ovanför ser man lite av utegymmet


 

Jag följer fiskmåsfamiljen  sen några år och nu såg jag nåt som stod bakom honan.


                               animated-bird-image-0256               animated-bird-image-0256               animated-bird-image-0256               animated-bird-image-0256 

  

Nån har satt dit en plastförpackning och inuti ser det ut som nåt ätbart. Vet inte om det är ett busstreck eller att nån vill mata fiskmåsarna. Hur skall dom få upp förpackningen då? är dom bra på sånt tro?. Skulle jag se nån som ger sig på fiskmåsarna eller andra fåglar då kommer jag inte att vara tyst.


        

Nancy Sinatra & Lee Hazlewood Med Summer wine

 

     

 

#Viggo #Krukor #Boule #Parkoas #Fontän #Trädstam #Fiskmåsfamiljen #Plastförpackning #Nancy

 
 
wiolettan

wiolettan

12 maj 2021 16:53

Vilken fin och mysig liten valp, men vilken ras det är, det kan jag inte. Men, du fick ett fint foto av en glad liten krabat.
Annorlunda sätt att ställa blomkrukorna på.
Varanprov, ja tänk då jag gick och tog Varanprov, ibland flera gånger i månaden i många års tid. Hoppas att PK värdet låg bra till.
"Gamla er inte" Dagnys ordspråk, det är mycket bra tycker jag. Tänk att damen har nått en sådan hög ålder. Det är skönt att hon har fått vara frisk.
Fin park, härligt att ha en oas i staden.
Märkligt med plastförpackning vid honan, någon som inte orkar att gå till en soptunna förstås.
Trevlig kväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2021 17:00

Den var verkligen en liten piggelin. Till slut fick jag en bild i alla fall ;) då matte höll i den stadigt.

Det var verkligen annorlunda att ställa krukor på och krukorna ser ut som dom är handgjorda så jag skall fråga nästa gång jag går dit

Det har kommit nåt nytt som man bara behöver ta prov för nån gång/år tror jag det var. Min man skall få testa det men inte förrens allt är över med strålningen och han blir bättre

Dagny har verkligen kommit på ett bra uttryck och hon säger vad hon tycker och är omedvetet rolig

Ja du en del biter inte åldern på i första taget ;) min farmor blev nästan 105 år. Som du säger så är det skönt att hon fått vara så pigg och frisk.

Det är verkligen mysigt att sitta i den parken och dom har byggt ut så det är två rader med bänkar där nu

Jag tyckte också det var märkligt med denna plastförpackning och jag tordes inte närma mig för då hade jag blivit bortkörd av hannen som finns i närheten och vaktar

Ha en trevlig kväll själv
kram

 
wiolettan

wiolettan

12 maj 2021 16:55

Glömde en sak.
Gaveln där som du poserar vid, häftigt och en finfin bild av dig.
Hej och tack detsamma.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2021 17:02

Vad kul att du tyckte bilden på mig var bra ;) Det är en anslagstavla där det brukar stå om olika idrottsevenemang men nu var den tom. Jag skrev lite på den i photoshop

Kram

 
wiper

wiper

12 maj 2021 18:59

Nu förstår jag vad du menar för bild ;) Där jag satt och fikade vid Hembygdsgården. Jag tänkte väl det inte den sista bilden ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2021 19:00

Nu förstår jag vad du menar för bild ;) Där jag satt och fikade vid Hembygdsgården. Jag tänkte väl det inte den sista bilden ;)

 
Amisa

Amisa

14 maj 2021 16:43

Det är nog många som får livsenergi av att ha sina husdjur att umgås med, särskilt nu under Coronan när man inte kan träffa andra människor på det sätt man skulle vilja.

Jag kommer ihåg den där låten från min barndom, jag tyckte dom var så coola!


Ha en bra dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 maj 2021 17:26

Djur ger verkligen livsenergi som du så bra uttrycker. Jag hade nog själv skaffat en katt om jag varit ensam i dessa tider. Dom var verkligen coola

Ha en fin dag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards