Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 maj 2020

Balkongfika, hunden Charlie och Umberto Tozzi & Anastacia

Av Malin wiper - 18 maj 2020 08:00


 

I går packade vi ner termos, muggar, mjölk och smörgåsar i en väska. vädret såg rätt bra ut men när vi promenerat en bit så var himlen så mörk och det kändes regn i luften. Därför hamnade vi istället med vårt fika på balkongen. Precis som jag trodde så började det regna  och sen kom solen igen så det är väldigt ostadigt

 

         

Det kändes ändå lite mysigt att sitta på balkongen och blicka ut över gården. Fast jag såg inte en enda människa. Efter ett tag började det röra på sig och solen kom fram igen

 

 

Lite pelargoner i väntan på att blomma ut. Det är så pass kallt så man måste ta in blommorna på kvällen. Vi köpte växter alldeles för tidigt men hur skall man kunna veta vad det blir för väder?. Dom vi har i balkonglådorna är såna sorter som tål lite mer

 

 

I går susade det förbi en båt som vi såg från OKQ8 macken där vi genade ner mot centrum

 

 

Sen dök hunden Charlie upp med sin matte. Dom har jag fotat förut så när vi träffas på håll så brukar vi vinka till varandra. Charlie är en sån härlig och harmonisk hund och hans husse är en trevlig och cool person.

 

                 animated-dog-image-0432                    animated-dog-image-0432                    animated-dog-image-0432

 

Klicka här för att se när jag träffade Charlie första gången. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev sist jag träffade Charlie och hans husse

 

 

Det känns som att hunden känner igen oss och kommer fram helt naturligt. Charlie är en Cocker Spaniel som är 6,5 år gammal

 

  

Man kan inte annat än smälta 

 

 

När jag stod och fotade på Öster Mälarstranden i lördags så kom en man fram och frågade: kan du inte fota min båt också?. Det gjorde jag gärna och det är den med rött kapell. Mannen var Italienare men kunde prata jättebra svenska. Han var så spontan och glad och skämtade på med sina vänner. Han såg mig först framför hyrbilen och frågade om jag ville bli fotad vid bilen?. Då blev jag så full i skratt men det var ju så gulligt tänkt..  . Härligt med spontanitet mitt i det allvarliga läget.

 

      

Vad passar väl inte bättre då än med lite Italienska toner. Här med Umberto Tozzi & Anastacia. Låten heter Ti Amo det betyder: Jag älskar dig på italienska. Umberto Tozzi är en Italiensk pop- och rockmusiker och kompositör. Under din karriär har han sålt 70 miljoner skivor på olika språk. Nu är det måndag igen och läget ser likadant ut så man får fortsätta att begränsa sig och tänka sig för. Ha det bra och sköt om er

 

                                                         

 

Klicka här för att komma in på "Singelfarsans" blogg för att ta del av ett härligt inlägg med två musikklipp ang detta med covid-19

 

 

#Balkongen #Charlie #Båt #Umberto 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards