Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 maj 2021

Bread & Sweet By Jennie, Miss Li och Svante Thuresson

Av Malin wiper - 14 maj 2021 08:45


 

I går kunde vi inte heller låta bli att ta en fika på Bread & Sweets by Jennie. Jag har fotat deras prinsesstårtor förut men denna gång såg dom annorlunda ut med mönster och nåt sånt har jag inte sett förut. Dom såg jätteläckra ut och på toppen hallon nästan sprunget ur en vulkan


 

Den här tårtan har jag också fotat förut men nu hade den en kokoskant, ser det ut som. På toppen en cokladplatta med godsaker av choklacirkel, fjäder och hallon. Så konstnärlig och inbjudande, man vill skära ut en bit och njuta


 

Här kom Jennie ut med ett av sina vackra tårtor och jag har fotat även denna typ av tårta men nu med lite annat på toppen. Jag längtar efter att kunna bjuda hem folk och då skall jag köpa en tårta där som vi bjuder på efter vi ätit. Eller om vi bara fikar. Det känns så långt bort fortfarande med ett normalt liv.   

                 

Vi valde deras blåbärscheecake till kaffet och dom är en av många höjdare. Dom gör sin sylt själva och i denna är det blåbärssylt och lite andra godsaker. Min man har lite svårt för att äta nu så han fick inte i sig hela och det tog rätt lång tid. Han tar en bit och sen doppar i kaffet med skeden. Vi har ju inte bråttomt i och med att vi har ständig semester

 

                                                        


                              Clipart Library

      

Miss Li med Love Hurts. Vilket jäklar annamma hon har i sin röst som hon styr som hon själv vill. När vi satt där och njöt på Cafét så var det just denna dag låtar med Miss Li som strömmade ut från högtalarna. Dom har känsla för rätt volym också så det passar in på ett Café. Inte för lågt och inte för högt utan precis lagomt

 

 

Vi köpte med oss en kardemummabulle och en valnöts bulle som kändes som en blandning mellan wienerbröd och croissant. Himmelskt goda och dom fikade vi med några timmar senare på en bänk vid Öster Mälarstrand. Min man fick bara i sig en bit så vi tog hem resten. Han börjar få det svårare nu i och med strålningen så det enda han kommer att kunna äta framöver ute är glass

 

 

Vi satt oss på samma roliga bänk som sist vi fikade vid vattnet. 

 

                  

I morse åkte min man iväg igen på strålbehandling. Jag skall ta mig en promenad ner till centrum om det nu fungerar för hälsporren men tack och lov finns det bänkar överallt som jag kan slå mig ner på. Så här på morgonen så är det lite bättre. Min man har en receptfri bedövningssalva som jag testade i går. Vädret är än så länge fint med 14 grader varmt men det skall bli åska och regn på eftermittagen. Hoppas ni har det bra och njuter av sommarvärmen. Jag klarar mig med högst 25 grader då slipper man upp med fläkten i fickformat. Ha det bra kära besökare

 

       

Jag såg att Svante Thuresson dött och det känns så sorgligt. Jag såg honom live i början på 1980-talet i Gävle där jag bodde i 5 år. Han uppträdde på Jazzklubben Ugglan som inte finns längre. Han var fantastisk live och var dessutom precis som många andra säger en behaglig person. Jag har ju följt honom sen jag var ung och man såg honom ofta på tv i olika konstellationer och först ut var det Gals and Pals. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 23 april då jag satte in en låt med honom

 

       

Svante Thuresson med Du ser en man. Han är en av dom som har en personlig röst som man alltid känner igen.

 

                              Vila i frid Svante Thuresson..animated-music-note-image-0017

 

#Prinsesstårtor #Kokoskant #Jennie #Blåbärscheescake #Strålbehandling #Svante

 
 
Ingen bild

Gunilla

14 maj 2021 11:21

Dom har verkligen fantasi att göra fina tårtor. Inte lätt att låta bli att äta av godsakerna och det sätter en guldkant på dagen med gott till fikat.
Tur ni har den fina glasskiosken så maken kan få sig goda glassar när det blir för besvärligt.Hoppas det lättar snabbt efter avslutad strålning.
Ja nu har ännu en fin artist gått ur tiden, han hade en speciell
röst och för varje som går bort av de gamla så känns det tomt fast man inte känner dom.
Ha en fin dag och må så gott det går med de onda fötterna,bra skor är ett måste, jag vet inte hur många inlägg jag provade men till slut var det bra,så skönt
Kramar!

Malin wiper

14 maj 2021 11:42

Håller med. Jennie är ju en känd konditor som vunnit priser. Det är verkligen inte lätt att motstå sötsakerna ;)

Vi har ju både cafét och glasskiosken som säljer god glass och det är vi tacksamma för. Glass kyler ju också när han har ont. Nu har dom sagt att han måste äta Alvedon 3 gånger/dag.

Håller med dig om detta med Svante Thuresson och alla andra som gått ur tiden.

Skorna och inläggen gjorde så jag klarade av att gå ner till centrum och hem så jag har inte lika ont i dag. Det känns toppen och jag är så tacksam för min läkningsförmåga som är medärvd

Härligt att du också fått tag på bra inlägg för då kan man ju ta sig fram och inte bli begränsad

Tack för din härliga och omtänksamma kommentar. Du är så vänlig och snäll.

Önskar dig en toppenfin dag och helg
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

14 maj 2021 16:37

Tråkigt att Svante Thuresson har dött, hans musik har funnits med mig ända sedan jag var liten på 60-talet. I kören har vi sjungit "Sommarflicka" som också han brukar sjunga.

Miss Li är också en fantastisk artist, hon har en så egen stil att man genast hör om det är hon som sjunger och så var det ju också med Svante.

Blåbärscheesecake låter farligt gott!


Kram på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 maj 2021 17:24

Det känns verkligen tråkigt. Vad kul att ni i kören sjunget en av hans låtar.

Roligt att du också gillar Miss Li. Hon har verkligen en egen still och en personlig häftig röst. Hon har tydligen som du säger också sjungit med Svante

Den är verkligen farligt god ;)

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards