Öppen Ridå

Alla inlägg under september 2012

Av Malin wiper - 30 september 2012 17:00


Så passande till förra inlägget kommer två klipp ang Route 66


 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild




Ett härligt liveklipp med Diana Krall & Natalie Cole med låten Route 66 Natalie Cole är dotter till legendaren Nat King Cole


 


 


Klicka här för att komma in på Diana Kralls hemsida



 



Klicka här för att komma in på Natalie Coles hemsida


 


Klicka här för att läsa om Route 66

Av Malin wiper - 30 september 2012 08:00

Efter att ha njutit av Lagan och dess djurliv så begav vi oss till Butik Ingelund för att kolla hur mycket det fanns kvar nu när dom har utförsäljning. Dom har fått sälja massor men det finns en del kvar och vi kollade runt lite

     

 

Ett bord fullt av porslin och på sidorna både kuddar, tyger och annat i den lite gammaldags romantiska och mycket av Shabby chic   


  

Nu när allt är till halva priset så passade min man på att köpa sin favorit "Havtornssaft" och lite kryddor  

   

Här finns det lite kvar av barnbestick, filtar och annat


  

Jag köpte ett läderarmband som man virar två gånger runt handleden och det är ett stort spänne längst fram. Det kostade 300 kr men nu 150 kr och jag såg ett halsband som jag också skulle vilja ha men vet inte om jag har råd att köpa nåt mer denna månad. Jag har nyss köpt två jumprar och lite annat.


 

Här en jättefin kökshandduk för endast 40 kr. Det finns en massa recept skrivet på den ang smörgåsbord. Den skall han ge bort     

    

Jag köpte två såna här stora förpackningar med servetter med svenska snapsvisor på baksidan av servetterna.  Dom kan bli bra andrapriser in nån tävling här på bloggen 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på snapsglas


  

Jag köpte denna fina kökshandduk som var jättefin med sin spets nedtill och emblem. Den kommer nog att bli ett pris i nån tävling också


    


Här syns det hur mycket vi handlat. Vi köpte även en sak till men den blir en julklapp. Vi sa att vi inte behövde ha några julklappar när min son och mans bror kommer hit i jul men då sa min svåger att vi kunde köpa nåt för endast 50 kr/man  och sen spelar man ett slags kortspel om sakerna. Det är ju bättre att vi njuter av mat och kan åka ut lite när dom är här.

  

En av dom första bilderna jag tog på utsidan av Butik Ingelund


Klicka här för att se ett av dom första inläggen jag skrev om Butik Ingelund i början av 2010

Av Malin wiper - 29 september 2012 19:00

     

Vi har hört att Christina Randow skall lägga ner sin butik Ingelund och det känns inget kul. Det är så många förändringar som skett i år så man undrar hur det skall sluta. Det värsta var när Spelbutiken gick ur tiden och det blev tystare och tråkigare på torget. Tack och lov så blev Gretas Butik jättefin och det är roligt att Mimmi och Helena blir kvar också.  Vi gick ner till Ingelund i dag och gjorde ett stopp vid Lagan där det kryllar av fågelliv


 

Jag fick  några närbilder på våra Peking Ankor som tycks komma överens med både änder och svanar och kanadagäss. Dom var så orädda nu så man kunde nästan gå intill dom. Vi skall ta med oss bröd en dag och gå ner dit för att mata och få ännu bättre bilder. Vi har bara några minuters gångväg dit ner   


 

    

Här ser ni vägen in mot Butik Ingelund, själv står jag och fotar på deras yttertrapp

Här ser man både ankor, kanadagäss och änder. Det går ingen nöd på dom för folk matar dom varje dag  


Utanför Butik Ingelund mot skogen hängde en lös lina med klädnypor på


    

Här ser man Butik Ingelund. Nu säljer dom ut allt till halva priset och vi var in och handlade lite och det skriver jag om i morgon 



  

   


Här fortsätter det att regna och man undrar när detta skall ta slut. Min man har nu satt igång med tapetseringen igen och det blir nog klart i kväll. Det är mysigt att bara vara inne och pyssla. Hoppas ni får en härlig kväll vad ni än skall hitta på kära läsare    

Av Malin wiper - 29 september 2012 15:00

Vi såg denna bil i dag när vi var ute och gick i samhället. Det är en Porsche Boxster S silverfärgad från 2005. Bilen är en cab. Vi hade tänkt åka ut en sväng i dag men orkade inte så vi gjorde samhället istället och var in och kollade lite överallt. Vädret var som vanligt regnigt och lite blåsigt men inte så kallt och luften var skön att andas in.

 

Porsche Boxster är en sportbil, tillverkad i tre generationer av den tyska biltillverkaren Porsche sedan 1996  



  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

    



Av Malin wiper - 29 september 2012 09:45




        






Här kommer Sam Cooke med "Another Saturday Night. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Sam Cooke.  Han föddes 1931 i clarksdale, Mississippi  och dog redan 1964 i en ålder av 33 år i Los Angeles, Kalifornien. Han heter egentligen Samuel Cook men är känd under sitt artistnamn Sam Cooke. Han var en amerikansk sångare och anses efter sin död vara en soullegendar. Den 11 december 1964 påstods Sam Cooke ha hamnat i bråk med en motellföreståndarinna på Hacienda Motel (heter nu Star Motel) i Los Angeles. Han sköts till döds av föreståndarinnan som hävdade att han gick till angrepp mot henne


  


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

Av Malin wiper - 29 september 2012 09:15




På vår klädbutik Selma satt denna lapp på fönstret. Mona Skantz  kommer till Kulturveckan i Vaggeryd som håller på från 1/10-7/10. Hon är bildlärare och konstnär på Fenix Kunskapscenter i Vaggeryd. Hon har nu även skrivit en bok så man kan titulera henne författare också. Klicka här för att se vilken bok hon skrivit. Klicka här för att se att hon även är en debattör och har åsikter om skolan.


   


 




Det hängde två tavlor i skyltfönstre också bl.a denna och det är ett analogt foto i svart/vitt. Klicka här för att se bilder från en ungdomssalong på Folkets Hus i Vaggeryd där även hon var med. Klicka här för att komma in på hennes fotosida


 


 


Free Earth 







Här läser Mona Skantz lite ur sin debutbok P.S Tobak


  


     

Hoppas ni får en givande dag.     

Av Malin wiper - 28 september 2012 17:00

 


Förskrivet tidsinställt inlägg


Vi blev överlyckliga när vi fick tag på två stycken avocado för några dagar sen som inte var dåliga när dom mognat. Här har vi tagit varsin hårdbrödsmörgås till kaffe för att fira...  . På min är det först skivad banan, sen en skinkskiva och på toppen avokado. På min mans två korvskivor med oliver i, avokado och på toppen tomat.  Avocadon var ekologisk och njutbart god. Jag hade nästan gett upp hoppet om avocado.


 


 

  




  

Hittade lite tips för beahandling av avocado i detta klipp. Det var en bloggvän som också sa att man kan sätta in dom i kylen. Vi har själva alltid haft dom framme i rumstemperatur tills dom mognat men nu skall vi testa det som tipsas om i klippet. Det blir dyr frukt om man skall slänga över hälften varje gång. 



 


  

Good Afternoon

DesiComments.com | Good Afternoon | Forward this Picture

Av Malin wiper - 28 september 2012 13:00

  

Detta hände i går


Jag gick förbi Gretas Butik och såg att dom fått hem så mycket nytt så jag kunde inte låta bli att gå in. Nu har dom dekorerat om igen för här stod förut soffan och gardinerna från min header. Detta var också snyggt.                 


Här ser ni garnet jag håller på att sticka en halsdukskrage av som nu är klar

    

För att ha nåt att sticka på när jag skall dit på stickcafét på söndag så köpte jag ett nytt garnnystan men annan färg i lite lila toner med ett stråk av beige. Då har jag två stora halsdukskragar så jag hoppas det blir en riktig vinter med snö och kyla

En kudde som stod och lyste i ett av skyltfönstren 

  

Annan kudde i skylten 

    

Lite mer nytt i skylten  

 

Det blir mycket som handlar om kärlek och här ett snyggt stort örngott i lite gammal stil med knytband på sidorna.      


 

Kärleksfull tavla att hänga på en vägg eller ställa på en byrå eller annat ställe 


Här kommer låten med samma text. Den sjungs av Rod Stewart. "Have I told You Lately". Klicka här för att komma in på hans hemsida   

  

Hjärta med griffeltavla att skriva på med krita


Blandade flaskor och krukor från Cult design. Jag har själv både diskmedelsflaska och tvålflaska men i andra färger

 

Detta är plåtskyltar med gammeldags motiv. Dom kan man ha med till ett paket istället för kort   


 

Jag har en likandan randig burk som i mitten men använder den som blomkruka


  

Nya blockljus

  

Nu har dom även saker för scrapbooking. Jag har hållit på med sånt innan det kallades så och då fanns inte så mycket så jag tog till det jag hade hemma av knappar och band, klistermärken och annat. Då kallades det collage och jag gjorde många till födelsedagar, student mm. Jag klippte även ur tidningar texter och sånt jag kunde smycka ut med. Här ser ni tjockt papper i olika mönster som man kan använda till att göra egna kort, collage mm. Klistermärken har funnits så länge jag gjort collage så man har haft lite att köpa i alla fall 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards