Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Café Koppar, Jönköping...

Av Malin wiper - 13 maj 2015 09:00

                                              

     

Här har det legat många Cafén sen vi flyttade till Småland. Det är på Tändsticksområdet i Jönköping. För ett år sedan öppnade detta Café som heter Café Koppar i ett hus inte långt från Tändsticksmuseet. Dom har fixat så fin uteservering med bra utemöbler och färggranna filtar att svepa om sig en lite kallare sommarkväll. Cadé Koppar är en trivsm plats för riktigt gott kaffe, mat, mys och där man kan välja musiken själv      

 

Klicka här för att komma in på Café Koppar kaffe, vinbar och Restaurang. Klicka här för att läsa vad Jnytt skrev om stället när det öppnade sina portar

  

  

När jag ser ett sånt här rum med en ridå längst in då "går jag igång" som Ernst brukar säga. Jag var tvungen att kolla om det var nån scen bakom ridån men det var bara en stenvägg men det blev en sån härlig atmosfär, och tillför spänning. Dessutom är nästan allt i Cafét i kopparmaterial och det ser verkligen annorlunda och läckert ut.  


  

Min man var lite lustig och frågade om detta var "Singelbord"...  eller laptopbord. Då fick vi reda på att borden kan kopplas av och användas som bricka när man vill hämta mer förtäring. Det var fiffigt


Till och med diskarna framför där man beställer var i koppar 


        

Klickbilder på lite som fanns att äta och jag blev så glad när jag såg att dom hade små snittar, sånt har jag efterlyst. Ibland blir det för mycket med en stor smörgås så då är det bra med en eller några små smakbitar istället. Det fanns även cheescakes i olika former. 


  

Så här låg det i en disk och dom har både vin och ölrättigheter  


  

Ytterligare en sittplats med långa koppar-barbord och kuddar mot väggen


  

Detta tog vi. Jag åt bara laxsnitten och den var otroligt god. Jag tog ett litet glas vin till och min man en alkoholfri öl för han skulle köra hem sen. Det var inte lätt att fota därinne så jag fick inte så bra smörgåsbilder. Min man åt sina snittar med god aptit också...        


  

När vi gick ut så fotade jag från andra hållet på uteplatsen. Då såg jag att den är mycket längre med lite andra bord och stolar också. Det var en trevlig kille och tjej som jobbade där                   


   

#Koppar #Tändsticksområdet #Café

 
 
Ingen bild

Café Koppar

13 maj 2015 13:19

Vad kul att läsa ditt inlägg om Café Koppar! Vi är glada över att du och din man var nöjda med ert besök hos oss. Välkomna åter!

/Tjejen och killen från caféet

Malin wiper

13 maj 2015 13:24

Roligt att ni tycker det och att ni tittade in på min blogg. Det var verkligen en rolig överraskning att träffa på det fina och lite annorlunda Cafét med både vinbar och Restaurang. Vi gillade även inredningen som var speciell och häftig. Vi kommer tillbaka så fort vi kan och då skall vi testa ert kaffe.

Ha en fin dag
vänlig hälsning
Malin

 
helga

helga

13 maj 2015 16:24

Det var ett läckert och lite annorlunda ställe...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 maj 2015 06:28

Det var det verkligen.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards