Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 maj 2017

Hoya Kerrii och en analkande förkylning.

Av Malin wiper - 26 maj 2017 07:55

  

  

Min bloggläsare Lena ville att jag skulle kolla på Åsby Hem & Trädgård efter Hoya och sist såg jag denna höga Hoya Kerrii (hjärtporslinsblomma). Jag hade med några i ett annat inlägg men denna såg jag inte då. Den kostar 2.250 kr

 

                                                                  


Buddy Holly med Heartbeat. En låt som användes som intro till serien "Heartbeat" som gick på tv från 1992 och 2009 sen återupptogs den år 2010. Här i Sverige gick serien under namnet "Tillbaka till Aidensfield". I den serien så kunde man höra många gamla låtar spelas. Buddy Holly omkom i en flygkrasch 1959 så han blev bara 22 år gammal. Hollys fru Maria fick missfall kort efter beskedet om olyckan.                  

 

 

Det roliga är att den har hjärtformade blad.  Klicka här för att läsa lite mer om denna växt 

 

                          


Nu vet jag varför vi har varit så trötta dom senaste dagarna. Det var nog  pollen först men vi har nu fått hosta och har ont i halsen och känner oss frusna. Den 2 februari 3 veckor före vi flyttade hade vi en jobbig förkylning båda två som höll på i 3 veckor. Jag är jätterädd för förkyningar numera eftersom dom är så jobbiga och tar så hårt på krafterna. Det känns inget vidare eftersom vi har inplanerade saker. Det värsta är att jag inte hann ta vaccinet eftersom jag var förkyld då det släpptes och man måste vara förkylningsfri ett tag efterråt för att kunna ta sprutan. När jag sen blev frisk så var vaccinet slut. Vi hade velat åka till Västerås i dag eftersom min son kommer att vara där med sin kompis Leif och vi hade tänkt ta en fika ihop, vi vill inte smitta ner dom heller. Vi får se hur det utvecklar sig och nu skiner solen och det skall bli över 20 grader varmt. Önskar er som tittar in en härlig försommardag. 

 

                                       


 


 

#Hoy #Hjärtformade #Buddy #Hosta 

 
 
Ingen bild

Pea

26 maj 2017 20:27

Trist med förkylning. Jag kan tipsa om några tabletter som jag köper på nätet hos Apotea ( finns även i hälsokostbutiker) och heter Longovital. Jag tar tre tabletter varje morgon och slipper förkylningar nästan helt. Dom få gånger jag ändå drabbas så blir det mycket lättare.
Krya på er. Kram ❤️

Malin wiper

27 maj 2017 08:18

Tack för tipset snälla du. Vi har för långt nu till en hälsokost och har ju ingen bil längre. Att skicka efter tar tid så vi får testa detta nästa gång vi blir förkylda. Det verkar som vi har varit förkylda 2 gånger redan i år och flera gånger förra året. Det är ovanligt.

Tack för omtanken

Ha en jättefin lördag
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

29 maj 2017 07:34

Koka färsk ingefära, citron och blanda sedan med honung.
Ta en shot varje morgon,, detta kör Göran med... han brukar klara sig, får han det är han inte riktigt så risig.

Åååå.. vilken fin blomma denna hjärtporslinsblomma var,, men vilket pris *herrejisses*

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2017 10:43

Tack för tipset. Hoppas jag kan få i mig ingefära, gillar det inte men får väl hålla för näsan ;)

Det är fina blommor men dyra

kramar

 
jasmine189

jasmine189

15 januari 2018 06:04

Thanks for sharing this useful tip.i really appreciate it.
<a href=" http://www.yuccabeitalia.com/hanging-planters/22681/c ">Buy Planters</a>

http://www.yuccabeitalia.com

Malin wiper

15 januari 2018 10:03

Varsågod! Gillar sidan jag kom in på i och med en länk i din kommentar

Tack för att du tittade in

Ha en skön dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards