Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 maj 2021

Bread & Sweet By Jennie läckert rött, en tur på landet och Loreen

Av Malin wiper - 19 maj 2021 11:15


        

Denna gång var det en ny tjej som jobbade där. Hon var jättesöt och passade ypperligt i sitt häftigt röda hår. Dessutom lika trevlig och glad som dom andra där. Sånt betyder mycket

 

                      

   

Klicka här för att se när vi var och fikade där sist. Då fotade jag mycket mer


        

Kolla in hennes häftiga långa tjocka fläta. Minns tillbaka då jag hade sån lång mörk fläta och även vanliga flätor på sidorna. Så gulligt av henne att jag fick fota flätan. 


       

Här sitter jag och njuter av fikat. Efter att vi varit där så hade jag några ärenden och då tog Mr T en promenad i närheten. Jag köpte mig några nya klädesplagg och jag var så tidig så det hade inte hunnit komma mer än några stycken dit. Jag har gått upp i vikt så några av mina sommarkläder kommer jag inte i men dom får hänga på väntetid

 

                       


                    K & S Style

                    

Min man valde deras fantastiskt goda morotskaka som jag fotat förut. Det och blåbärscheescake är det enda han kan äta där nu. Han har såna blossor i och på munnen. Jag valde en prinsessbakelse som jag ätit förut och den är supergod och man känner att sylten är hemmagjord. Det tar tid för min man att få i sig det han äter som inte är flytande men vi har gott om tid och ständig semester..  


 

Vi var inte inne i Västerås så länge utan sen åkte vi ut på en liten väg och bara myste av det vi såg. Här två killar på motorcykel som körde om oss


 

Nu har det börjat dyka upp vackra gula rapsfält. 

 

 

Här stannade vi bilen så jag kunde veva ner rutan och fota

 

         

Eric Peltzer Vindskulptur


   

Efter det så dök lite kor upp i en hage så jag zoomade in dom på långt håll. Jag har alltid gillat kor 

                       

Klicka här för att se när jag fotade kor i juni 2020 


 

Det fanns några kalvar också i hagen och här är en av dom


 

Även svarta kor dök upp och dom hade mat till tusen


 

Här har dom gaddat ihop sig och blåstirrar på mig..  


Jag klarade inte av att se Eurovision Song Contest för låtarna lät likadant och det var skrik och skrän så min högkänslighet sa ifrån. Det var en låt som var mer som en ballad och då kunde jag lyssna. Jag tyckte Tusse var bäst och han gick ju vidare. Jag vill ha melodier på låtar men nu var det mest melodifria ljud och robotdans. Annars är jag öppen för många genrer bara det utförs bra och tåter bra. 

 

       

Loreen med Euphoria. Det är en av dom bättre på senare år tycker jag

 

Min man åker iväg innan lunch för strålbehandling och nu har han fått besvär med munnen utanpå också den är alldeles röd och man ser lite blåsor men än så länge så står han ut med detta. I dag är det 3 veckor kvar på hans behandling. Solen sken i morse och det var 14 grader varmt. Vi vaknade lite sent i dag så jag går inte ut på nån promenad förrens min man åkt iväg. Får ta en fotostudio om det inte börjar regna. Det ser lite svajigt ut. Nu önskar jag er en riktigt fin dag och tackar för att ni tittade in till mig

 

 

En cykel jag fotade 19 maj 2020. En vanlig syn numera så det är upp och nedvända världen  

 

#Röda #Fläta #Morotskaka #Motorcykel #Rapsfält #Eric #Kor #Loreen 

 
 
Ingen bild

Gunilla

19 maj 2021 12:13

Tittade in igen innan jag skall gå ut och se vad jag vill göra.
Det var en vacker fläta, visst gör det mycket om inte allt att personalen är trevlig annars går man inte tillbaka.
Kor är fina djur och de på bilden och lille kalven är ju så söt.
Visst är det mycket skrän på dessa tävlingar allt utan en melodiös låt.
Du får banta någon måndag men vilken är osagt. Man måste unna sig tycker jag.
Hej igen!
Kram!

Kram!

Malin wiper

19 maj 2021 14:27

Det gör väldigt mycket hur man blir mottagen och då kommer man tillbaka. Flätan var verkligen fantastiskt fin

Kor är verkligen fina och det är så härligt att dom får gå ute och beta hela sommaren och långt in på hösten. Det är så hemskt att en del stänger in sina kor året. Djur har också känslor precis som vi

Ser att du tycker precis som jag vad gäller melodifestivalen numera och i år är det värre än någonsin.

Ja du i dessa tider måste man unna sig nåt och försöka hålla sig över vattenytan

Hoppas allt är väl med dig. Ha en fortsatt fin dag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

19 maj 2021 20:45

Det var nästan rödbetsfärg på det håret. Det var snyggt till skillnad mot det där fula gråa som så många unga personer ett tag färgade sig med.

Vad härligt att se så många kor ute på grönbete! Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vara instängd en stor del av året.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

19 maj 2021 21:10

Precis den nyansen var det. Håller med om att det är snyggare än den grå färgen som verkar ha blivit ett mode

Det är så härligt att korna får vara ute så mycket som möjligt. Man ser ju hur lyckliga dom är när det är kosläpp

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards