Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 maj 2020

BUICK ELECTRA 1970, HONDA GL 1800A, och The Rolling Stones

Av Malin wiper - 19 maj 2020 08:45


 

Jag såg en lång tjusig Buick Electra från 1970 sist vi var ute med elbilen. Bilen hade en färg som gick i limegrönt/gult. Nu kommer det att dyka upp många såna fina bilar framöver än om det inte blir några cruisingar. 

 

                           animated-radio-image-0069


    

      

Dagens vindsnurra: kille som vevar igång sin bil


  

Fint formad text: Limited

 

 

En dag när vi gick igenom vår mack så såg jag den här glänsande röda Honda motorcykel från 2003. Jag frågade mannen om jag fick fota och det gick bra. 

 

 

Den var verkligen mäktig och en sån man kan ha packning med sig i. 

 

 

Från sidan. Solen låg lite fel för foto så det blev inte optimalt

 

 

 

          animated-motorbike-image-0016                         animated-motorbike-image-0016                         animated-motorbike-image-0016

 

  

Till vänster på styret sitter en silvrig döskalle

 

                              


Färjil 

       

The Rolling Stones med Rout 66


Det är regn i luften men vindstilla så det blir nog en promenad trots allt. Rastlösheten kryper i kroppen så vi blir nog tvungna att hyra bil snart igen. Vi har i alla fall fått mycket gjort hemma dom sista dagarna. Rengjort på alla fönsterbrädor och städat både badrum och toalett. Sen har vi 4 påsar till second hand så det verkar aldrig ta slut trots att vi inte har nåt stort förråd numera. Vi vill ha så lite som möjligt för det ger en frihetskänsla. Nu har vi bara det porslin vi använder i köksskåpen så övre hyllorna är tomma, det känns toppen. Min man fortsätter rensa bort onödigt från sin datorplats. Själv har jag minimalt med saker och mitt skrivbord/datorbord är så lagomt stort så där ryms bara det allra nödvändigaste. Det börjar duggregna ute nu och det är bara 6 grader varmt. Ha nu en så bra dag som möjligt i detta läge. 

 

          

Best Animations

 

#Buick #Honda #Rolling

 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

19 maj 2020 11:15

Vad många tuffa åk du bjuder på. Tyvärr gick det inte att kicka igång gubben & veven.
Jag håller också på att "döstäda" just nu. Hoppas vi inte köper för mycket nytt som är stort. Det känns bra att skänka till secondhandbutiker. Det finns flera här på Gotland.
Kram Bosse

http://gotlanduppochner.com

Malin wiper

19 maj 2020 11:52

Vad bra att du sa till om detta med vindsnurran. Det funkar hos mig och min man får igång den också. Vet inte vad det kan vara för fel. Du kan klicka igång det och sen ta det till Youtube

Ja du dom kallar det "Dödsstäda" det låter tragiskt men det är ju realitet när man är i min ålder.

Vi brukar också skänka till second hand. Nu blir det ju inget mer köpande för oss för får ju vara försiktiga.

Bra att ni har såna där också

Ha en skön dag
Hälsning Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

19 maj 2020 12:28

Min bror hade en liknande Buick i sin gröna ungdom men den var gråblå.
Fin att åka i för en lillasyster.
Hondan skulle vara något för er båda. Skulle det inte vara skönt att dra iväg ut på sommarvägarna? Jag vet, det kostar massor men drömma kan man i alla fall. Det är gratis.
Ha en fin tisdag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

19 maj 2020 12:35

Vad kul att din bror hade en sån bil. Dom är ju för läckra. Vet inte om vi skulle klara av att äga en sån stor motorcykel numera med våra stela kroppar. Synd att man inte satsade på en sån för länge sen ;). En liten bil skulle sitta bra och vi får se framöver hur vi skall göra med bil

Drömma är gratis som du säger ;) Vi får vänta tills Svenska Spel ringer ;)

Ha en fin tisdag själv Karin

Malin

 
Klara

Klara

19 maj 2020 13:00

Cool motorcykel! Den ser dock extremt tung ut.

http://st.rich-port.se

Malin wiper

19 maj 2020 13:14

Den ser ut som en mindre bil, jättestor och tung.

Ha en fin dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards