Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 maj 2024

Fiskskulptur, bänkar, Ekströms konst, Tens apparat och Per Gessle

Av Malin wiper - Onsdag 22 maj 09:00

På vår promenad för några dagar sen så gick vi förbi detta fina hus med pelare. Såg då nåt ovanligt framför huset som såg ut som två bänkar och en pelare på mitten. 

Det är ett bostadshus med insatslägenheter

 

 

Så här fint såg det ut med två fint formade bänkar som jag gissar var i mosaik. Mellan bänkarna så fanns denna låga pelare med tre gapande fiskar


 

Här ser man fiskskulpturen på lite närmare håll. 

 

          

Vindskulptur i form av en fisk


 

En bild från när min son var till oss sist och vi var nere i Västerås hamn och kollade runt på båtar som blivit sjösatta


 

I går morse hade min man tid hos Fysioterapin och då fick han låna med sig denna Tens apparat som skickar ut små elektriska inpulser. Han säger att det känns som nån kittlar honom men på ett behagligt vis. Han får låna den i 6 månader och kan även sen få förlängt. Att köpa kostar dom från 500 kr upp till över 1000 kr. Så småningom så kanske vi köper en sån.

 

 

Så här såg det ut när jag hjälpte min man att placera ut elektroderna på hans rygg. Han hade börjat träna med gummiband men det får han inte göra längre i och med att han fick mer smärta. Han får inte heller fiska som han gjorde häromdan, för det tar också på denna skada. Träningen får han börja med så smått då han blivit bättre. 

 

 

En bild från 30 januari 2018 då han gick på kryckor före axeloperationen

 

  

Avslutar med en somrig tavla jag såg i fönstret hos Ekströms Konst. Vi har 13 grader varmt på morgonen och sol. Tack och lov så blåser det lite och det känns skönt för mig som svettas så så mycket i ansiktet av den fuktiga värmen. Snart skall vi ge oss iväg ut på en långpromenad. Vi tar med oss kaffe och kaka så vi kan sätta oss nånstans och njuta

 

        

Per Gessle & Lena Philipsson med Sällskapssjuk. Dom skall tydligen samarbeta framöver och åkta på turne. Klicka här för att läsa mer ang detta. Marie Fredriksson går inte att ersätta, men han har ju haft samarbete med andra sångerskor också. Det lät mycket mer rock när Marie sjöng. Låten är ändå lite lättsam och somrig och jag hittar inget annat just nu i och med att vi vill komma iväg ut så fort som möjligt. Ha en härlig onsdag kära besökare. 

 

 

 

#fiskskulpturen #vindskulptur #båtar #Tens #tavla #Per

 
 
Micke

Micke

Onsdag 22 maj 16:47

En sådan "Tenns apparat" borde man ju ha, verkligen, kan ju vara värt en investering.
Per och Lena ska ju ut på en turne, ska bli intressant minst sagt, bra musiker båda två.

Ha nu en fin kväll.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Onsdag 22 maj 19:26

Den funkar väldigt bra så den har redan gett resultat. Man använder den 2 gånger/dag i 30 minuter/gång.

Det skall verkligen bli kul att se hur det går för om.

Ha en fin kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 16 juni 14:30

  I går mötte vi upp min mans bror utanför Ruths Ölhus 16.00 för att njuta av en god öl med tilltugg.                                           Klicka här för att läsa om Ruths Ölhus som drivs av 2 bröder och varför det heter Ruths Ölhus  ...

Av Malin wiper - Lördag 15 juni 09:15

  I går hade vi lite ärenden ner till centrum igen så vi promenerade ner och sen gick vi en sväng in på Myrornas second hand. Då såg vi en clownmask i porslin liggande på ett bord och då kunde vi inte låta bli att fota oss med masken. Inget vi köp...

Av Malin wiper - Fredag 14 juni 08:15

    På Stora torget i Västerås händer det saker nu. Ännu en mötesplats med aktiviteter   Klicka här för att läsa om vad som händer med Stora torget och dess omnejd i år och framöver     Det verkar inne just nu att använda industripall...

Av Malin wiper - Torsdag 13 juni 08:30

    När vi var till min son 1 juni så  avslutade vi dagen med att åka till Mel's Garage. Det var så varmt med hög luftfuktighet så vi valde att ta varsin bägare med glass, och dom har väldigt god glass      Utanför Mels stod denna gula Fo...

Av Malin wiper - Onsdag 12 juni 09:00

                                                Det finns ju ett nytt café i Västerås centrum som heter Karma Café och vi var dom första som besökte cafét när det var nyöppnat. Vi har fikat där några gånger och det var supergott både kaffeb...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards