Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Malin wiper - Söndag 26 maj 10:30


 

Min man har satt dessa penseer i 4 balkonglådor men vi är inte nöjda utan ångrade att vi inte tog mer färgstarka blommor. Dom syns så dåligt så vi borde ha valt nåt annat och kanske haft andra blommor i två av balkonglådorna. Vi får stå ut med dom i sommar och vi har en sån liten balkong nu så det blir inga krukor på väggen för där har vi en sån stång man hänger ut kläder på. Stolar har vi men vi måste köpa ett större bord. 

 

 

Jag önskade att vi hade köpt såna här färgstarka blommor istället. Denna bild har jag fått låna av min nätvän Bittan.  Blomlådan är inramad med trästängsel, så snyggt. Tusen tack!

 

 

Jag fick även låna två bilder till som finns hos Bittans granne. Dessa lyser också upp mycket mer och man blir glad.

 

  

Nästa bild på grannens kruka med samma blommor. Tusen tack! 

 

 

På Sigmatorget har dom nu satt ut en massa stolar, bord och blomsterdekorationer. Detta är bara en liten del så hela torget är fullt och även med solstolar. Där kan man sitta med en glass och njuta av folklivet.

 

 

I mitten på torget har dom satt en rosa lekstuga och en rosa sandlåda, plus lite leksaker. 


 

I södra änden på Sigmatorget hade dom ställt ut stolar runt denna rundel. Så nu kan man sätta sig ner lite överallt och umgås eller njuta av en glass eller bara slappa en stund


 

ASEA torget börjar leva upp nu också med sin bassäng med fontän. Många bänkar och blomdekorationer finns där också. 

 

  

Trasiga cyklar ser man överallt, än så länge så har denna bara mist sin sadel. Står den kvar längre så finns bara nåt hjul kvar till slut

 


Vi hittade en bänk som sjöng på sista versen. Där fotade min man mig


 

Sen var det min mans tur att bli förverkligad på bild 

               

Lite klickbilder på min mamma. Det är Mors Dag i dag och jag tänker på mamma varje dag.  Saknar henne så mycket och saknaden går aldrig över. Om mamma hade levat så hade hon fyllt 101 år i juli. Mamma kommer från Umeå ursprungligen och hade 4 bröder sen träffade hon min pappa som gjorde militärtjänst i Umeå men kom från Sundsvall. Dom möttes på en dans och blev kära och hon flyttade sen med min pappa till Sundsvall.

 

                                  

 

Mamma började sitt arbetsliv som sekreterare på Sj och sen utbildade hon sig vidare och blev kassörska på Försäkringskassan. Både i Sundsvall och Göteborg innan hon gick i pension.  Mamma har ju suttit vid dom gamla datorerna med skärmar som utlöste strålning och det var inte bra. Hon hade ett gäng tjejvänner som träffades hos varandra när vi bodde i Sundsvall och då hade dom nåt som då hette "syjunta", nu går det under namnet "tjejkvällar".    

 

       Stor varm postum kram från din dotter Malin


           

Här kommer en av mammas favoriter. Mats Paulson med Visa vid vindens ängar. Mats Paulson dog 2021 i en ålder av 83 år. Mamma gillade även Leonard Cohen som hon såg på tv och föll för hans musik och utstrålning. Klicka här för att höra en låt med honom

 

                               

 

Vi har 17 grader varmt och sol men vi kommer inte ut förrens senare i dag. Nu sitter jag här med nytonat hår och sen skall vi städa och min man skall laga färdigt den andra persiennen som gått sönder. Nu har jag bara att önska er en skön söndag.

 

 

#Penseer #Bittan #Sigmatorget #fontän #cykel #bänk #Mor #Mats

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards