Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 maj 2024

Av Malin wiper - Torsdag 23 maj 08:15


 

I går hade vi en riktigt härlig dag. Här tog vi fram selfiepinnen och fotade oss nere vid Östra hamnen. Vi var ute så tidigt så det var rätt lite folk där


 

Vi satt oss ner på en sån där lång träbänk som stod i rad på ett ställe och tog fram vårt medhavda fika. Min man hade bakat en slå ihop kaka som vi njöt av till kaffet. Vi gillar muggarna vi fick av min son för ett tag sen.  Den blå flaskan är en termos för vatten för det var rätt varmt i går och man vill inte ha vätskebrist


 

Vi satt där så länge och njöt och här såg vi en båt som åkte förbi en bit ifrån oss


 

Efter ett tag så dök en man upp med sin gula kanot


En av båtarna i hamnen är Havsörnen och om vi inte blir sjuka eller nåt annat händer så skall vi åka med den senare i sommar. Det blir till Birka med min son . Han har varit dit förra året och vi skulle då följa med men jag hade eländet med ögonen. 


 

Vi promenerade vid Mälaren och på flera ställen har dom olika bänkar och här lite större där man halvligger. Min man la sig ner för fotografering


 

Sen var det min tur och nästa gång skall vi nog lägga oss där och njuta lite längre. Jag mådde inte bra på morgonen för vi har ju fullmåne nu men jag tvingade mig ut och efter ett tag mådde jag mycket bättre. Det känns att jag promenerat i flera år för jag känner mig så stabil och den lilla artros jag hade i knäna är som bortblåst


Där vi gick har dom sen några år flera såna här vattenspeglar


            

Jag filmade vattenspelglarna 2020, så här kommer ett klipp. Det kom även med lite annat från Öster Mälarstranden

 

Jag tog massor av bilder från hamnen men solen var så stark så dom blev inte så bra 


  

 

Detta är en Opel Ascona 1970. Den såg vi på vägen ner mot hamnen. Tyvärr hann jag bara få denna bild på bilen för den försvann så snabbt. En sned lyktstolpe stod i vägen och jag brukar ta bort sånt i photoshop men det var för mycket jobb som tar tid och blir kanske inte så bra ändå

 

Vi har redan 16 grader och soligt och rätt blåsigt. Jag gick in för att kolla nyheterna men traskade ut igen för att inte dan skulle bli förstörd. Man blir mer och mer ilsken på alla orättvisor och alla vi medborgare som sliter eller har slitit och skött oss har inget för det och den känslan är inte angenäm. Nej nu får jag ta till lite positiva tankar för att inte dan skall kapsejsa helt.

 

                                                                 

 

En solig hälsning från Mig till er kära besökare. Njut och ha det bra för man vet inte hur länge det varar

 

             

Little Chicken med You are my sunshine 

 

                                        

 

 

#hamn #fika #båt #kanot #Havsörnen #vattenspeglar #Opel #Chicken 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards