Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2019

CADILLAC DE VILLE 1967, detaljbilder, lite gnäll och Ane Brun

Av Malin wiper - 16 juni 2019 08:45

 

CADILLAC DE VILLE från 1967     


Jag sätter in lite fler bilder från Hallsta Cruising. Jag har inte varit ute och fotat på några dagar så jag sätter in det jag har i bildarkivet. Min man mår lite bättre nu men han äter bara flytande än så länge så magen får vila. Mitt senaste bildspel från Cruisingen blev mycket bättre på grund av att jag ändrade måtten till större och bildspelet kan ses både i bloggen och på höger menyrad en bit under min presentationsbild


    

CADILLAC DE VILLE från 1967                


   

CHEVROLET från 1970


 

En trehjuling stod och lyste som en sol mot en stolpe. Märket var Skeppshult och jag har själv haft en cykel i det märket och den var så stabil och stod emot allt. Tyvärr fick jag sluta cykla då ländryggen sa ifrån. 

 

 

Ett par barngummistövlar stod på en trapp med krukväxt som dekoration. Kul att bli lite överraskad av folks fantasi och kreativitet

 

 

Jag rundade kvarteret och där såg jag en barnsko sittande på en stolpe. Ser man sig omkring så kan vadsomhelst dyka upp. 

 

                                    

                                   


Jag kunde inte gå ut mer i går efter vår korta utflykt för magen krånglar igen så nu är vi två med magbesvär. Jag misstänker att det är abstinens eftersom jag trotsat mitt sötsug och sockerberoende i några veckor. Humöret går även upp och ner och jag har väldigt svårt just nu. Fast jag har bestämt mig för att uthärda. Det som lugnar ner mig lite är hemmagjord cappuccino som blir som bomull i magen. Sen äter jag välling som middag precis som min man gör nu. Jag vet dom som fått ta in på hälsohem i 3 månader för att bli av med sockerberoende. Detta har gjort att jag har fått en släng av magkatarr och magen är som en ballong. Jag börjar krympa ihop lite för kläderna sitter mycket bättre men detta är ingen snabbantning utan en livsförändring på sikt. Jag vill må så bra som möjligt den tid jag har kvar och inte riskera högt blodtryck och andra åkommor. 

 

                                                    

 

Typiskt att allt detta skall hända nu då min mans bror fyller jämna år och har hyrt bil. Han har även tagit ledigt i några veckor och åker runt och ser sig omkring. Vi kommer inte att kunna följa med förrens hans födelsedag 20 juni. Vi tar en dag i sänder och gör det vi kan. Det verkar bli en fin söndag och vinden har stillat sig lite. Fåglarna kvittrar ikapp och himlen är magiskt vacker, som en akvarell. Hoppas ni får en vilsam söndag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in

 

    

En minnesbild från 2018 då vi hade bil och kunde åka ut på små vägar och mysa 

 

   Nu kvittrar jag vidare och gör det bästa jag kan av dagen

 

    

Ane Brun med You'll never walk alone. Gerry And the Pacemakers cover

 

 

#Hallsta #Cadillac #Skeppshult #Barngummistövlar #Minnesbild #Ane

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards