Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 maj 2020

Hårrullar i skumgummi, värmeskydd, vindflöjel och Queen Latifha

Av Malin wiper - 15 maj 2020 08:15

 

Jag skickade efter såna här hårrullar på nätet som är i skumgummi. Det blev två förpackningar och det är 6 i varje förpackning. Jag har bara rullarna i håret i ca 15-30 minuter i och med att jag har lite lockigt hår. Håret behöver inte vara helt blött utan jag tar bara lite vatten på fingrarna och drar in i hårslingan

 

Klicka här för att se vart hårrullarna finns att köpa

 

                  

 

Jag blev lite besviken när det inte var skumgummi helt igenom som dom såg ut förr. Jag har slutat använda plattången på vardagar för än om man har värmeskydd så blir håret slitet till slut. Om jag inte gör nåt så blir håret lite risigt på grund av att jag har lite lockigt hår. Därför har jag börjat lägga upp  håret på rullar och det har gjort att håret har blivit mycket friskare och fått glans igen. Om jag haft lite längre hår så hade dessa rullar varit perfekt men jag använder dom tills vidare ändå

 

                              


Det var egentligen denna sort jag var ute efter och nu har jag hittat en sida där dom finns. Klicka här för att komma in på den sidan. Klicka här för att komma in på en sida och se hur man använder rullarna. Jag har även slutat med parfymerade stylingprodukter och använder bara lite olja och sen lite parfymfri spray för att fixera frisyren. Det har funkat bra och jag blir bättre i andningsorganen och även i ögonen

     

Värmeskyddet jag använder kommer från DS och är parfymfritt. Det är jag jättenöjd med och det kostar 139 kr och är fraktfritt. Klicka här för att se vilken hårspray jag använder emellanåt. Den är också parfymfri och den billigaste jag någonsin haft men funkar väldigt bra på mitt hår. Den har dom på vårt Apoteket Hjärtat. Jag har slängt ut så mycket pengar genom åren på dyrare produkter i onödan

 

        

Ett av soundtracken från filmen Hairspray från 2007. Den heter I know were I've been och sjungs av Queen Latifha. En scen ur filmen som tyvärr fortfarande är aktuell i och med segreation och rasism.

 

I dag har vi hyrt elbilen så jag vet inte om jag hinner komma in nåt mer i dag. Hoppas ni får en fin fredag mina kära besökare.  

 

                                          

         

Dagens vindsnurra

 

#Hårrullar #Värmeskyddet #Queen

 
 
Amisa

Amisa

15 maj 2020 11:09

Ja visst är det en viktig sensmoral i Hairspray och jag tänker att vi måste sluta upp med att känna oss rädda och hotade så fort en annan människa råkar vara lite annorlunda än vi själva. Det finns mer likheter än olikheter mellan oss, vi behöver alla varandra och jorden har problem som vi behöver lösa tillsammans! 
Dessutom gillade jag dagens vindsnurra!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

15 maj 2020 15:20

Håller med dig till 100% och vi tillhör ju alla människosläktet så det är ofattbart detta med främlingsfientlighet. Kul att du gillade vindsnurran ;)

Ha en skön fredag
Hälsning Malin

 
Veiken

Veiken

15 maj 2020 12:58

Oh så härligt att ni kan hyra elbilen igen. Ibland är det bara så skönt att sätta sig i en bil och åka iväg!
Det är dyrt med hår och dess produkter, den saken är klar. Jag har lockigt hår och behöver bara se till att tvätta det i silverschampoo. Dessutom är jag utbildad frisör även om det är ett tag sedan jag arbetade nu. För mig och min familj har det varit i stort sett gratis med hårvård i alla år!
Kram och ha en fin fredag!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

15 maj 2020 15:22

Vi har haft en toppendag med bilen och vädret har varit rätt bra så det blev lyckat. Jag har också lockigt hår men inte lika lockigt som ditt. Vad kul att du är utbildad frisör. Så härligt för din familj.

Ha en fin fredag själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards