Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Compact living och lite annat!

Av Malin wiper - 13 maj 2011 12:43

 

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade detta compact livingtips. På en liten yta ryms det både soffa bord och pallar. Sen en trappa upp ett litet datarum med byllor. Antar att man kan sätta ihop pallar och soffa på nåt vis för att sova där. I mina förra bloggar så hade jag många inlägg med just compact living. Jag själv trivs bäst på små ytor för jag vill ha kontroll, jag har dessutom en livlig fantasi så jag skulle aldrig kunna bo i ett slott eller jättestor lägenhet...    


  

Är man sen ensam hemma så sätter man dom små pallkuberna under soffan.


  

Kommer det lite mer folk så bygger man på med kuber så det blir en liten svängd soffa.


  

Klicka här för att se vart denna soffa och mycket annat i möbelväg finns


  

Denna läckra stol hittade jag på en sida som heter "Home Lab" det finns mycket mer att kolla på där. Klicka här för att komma in på sidan


 

 Jag blev inspirerad när vi var till våra grannar och fikade sist. Hon som jag träffade på Mimmis Stickcafé Mrs A. Hon hade fixat så snyggt på deras rumsbord med intressanta böcker på ena sidan av bordet och sen en Cultljushållare från Mimmis Magasin i mitten. Jag har inte själv nåt stort bord utan ett litet glasbord så jag la 4 böcker i olika storlekar på undre delen av bordet som är i trä. Det gäller att ha böcker med lite bilder att kolla på och inte alltför mycket text.


Dessa böcker valde jag från min bokhylla:


  

Stora Nostalgiboken om godis och glass...   som jag köpt på Butik Ingelund för nåt år sedan. Den är skriven av Annica Triberg & Eva Kallhed. Det är rena rama nostalgivandringen att kolla i den boken. Klicka här för att komma in på Annica Tribergs hemsida. Klicka här för att se vilka böcker Eva Kallhed skrivit.


   

Detta är glasspinnar som dom såg ut på 60-talet. Klicka här för att se fler på "Chokladbloggen"        


  

Ovanpå den boken la jag denna som jag köpt på second hand "Funky" av Natalia Marshall. Den är verkligen en färgexplosion vad gäller inredning.  Klicka här för att komma in på en sida som handlar om denna bok och dess författare. Boken kom ut 2001 men ack så aktuell fortfarande när man kollar i den häftiga boken.


  

Som nr 3 blev det en bok som min man fått efter sin pappa och den heter "Filmstjärnor" skriven av Bengt Forslund. Jättekul att bläddra igenom och se alla gamla skådespelare som många av dom inte finns längre. Klicka här för att se vilka böcker han har skrivit. Denna bok kom ut 1995


    

Ingrid Bergman är en av dom kvinnliga filmstjärnorna man får se och läsa om i boken.  Klicka här för att komma in på hennes hemsida


  

Till sist en mindre bok längst upp som ger inspiration. Skriven och illustrerad av Helena Boberg Oscarsson. Hon bor i denna kommun så dom säljer hennes alster på Mimmis Magasin. Klicka här för att komma in på Helena Boberg Oscarssons hemsida.


Vi har varit ute och jobbat i trädgården men nu började det först hagla och sen regna.  Vi har fått en hel del gjort ute och nu skall jag upp på vinden om en stund och sopa. Jag hade bara halva baksidan av huset kvar att klippa så det var ingen höjdare. Jag har dessutom använt trimmern så trädgården skall se så fin ut som möjligt. Hoppas ni alla har en fin fredag...  

  Kolla in detta! wow!...  


 
 
Margit

Margit

13 maj 2011 17:20

Ja tänk då många tips man kan få på NÄTET...HUR klarde man sig utan dator förr i tiden...det kan man undra...
Min Lasse kommer hem från kreta i morronbitti..Han fick åka med en kompis...sm ville ha SOL på sin hud...sorea sis....
Som tur är..så har min dotter opererats och är sjukskriven..så hon har varit här en del avtiden..så att jag INTE behövt vara själv..i huset...
Det är ca 20 grader varmt i dag..fastän solen inte riktigt skiner... Och INGET regn....
Önskar er båda en trevlig helg!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

13 maj 2011 17:28

Ja du hur klarade man sig förr? ;) Vad härligt att Lasse kommer hem i morgon. Förstår att du längtat. Hoppas han haft det bra. Vad skönt att du haft sällskap av din dotter. Hoppas läkningen går bra för henne. Vi har lite kallare här nu och det har regnat

Ha en fin helg själv gulliga du

varm kram

 
Sussi

Sussi

13 maj 2011 18:58

Vilken smart lösning om man har det trångt därhemma :)

Vad skoj att se hur glassarna såg ut förr. Nu har jag fått tips om en nygjord glass som ska vara himmelskt god. Dajmstrut med päron. Måste bara prova..

Helgkramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

13 maj 2011 19:08

Det var verkligen smart med klippet på all compact living. Den glassen låter jättegod och jag gillar päron i glass. Tala om hur den smakade sen i bloggen

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards