Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Hallsta Café & Restaurang chokladtårta, donuts och Supertramp

Av Malin wiper - 23 maj 2020 14:00

 

Det gick inte att hålla sig inomhus trots regnet. Det blåser inte så mycket så det funkar med paraply. Jag har sovit så gott i natt så jag är superpigg. 

 

 

Vi gick ner mot centrum för att kolla läget

 

     

Dagens vindflöjel 

 

 

Så här ser det ut i dag i centrum men i går då vi hade fint väder så var det sånt folkliv så man fick för första gången på länge en "normalkänsla" i kroppen. 

 

 

Tror ni inte att vi hamnade på Hallsta Café & Restaurang. Efter 14 dagar utan sötsaker så beställde vi in varsin bit av en hembakad tårta. Siba och hennes man Basel driver cafet och han är kock och bagare. Det är han som bakat godsaken. Den var inte så söt utan hade smak av lite citron, lite pomerans, lagomt med grädde och på toppen en choklad som inte var så söt heller. Den var magiskt god fast jag fick inte i mig hela eftersom jag blir mätt så fort nu. Vi har bestämt oss för att vi kan ta nåt bakverk varannan helg om vi känner för det men annars är det smörgås som gäller. 

 

                 


Tårtspade från Eco wood design 

 

Så här ser den ut på nära håll och det är mest sockerkaka men en väldigt god sån. Vi kunde inte sitta ute i och med regnet men det folk som satt där var så långt från oss och vi satt vid dörren där dom har ett bord för två personer. Bakverket går under namnet: hembakat choklad tårta 

 

 

På deras uteplats har det nu växt upp blommor så det ser så vackert ut

 

 

Här lite mer blomster

 

 

Här syns det vilket väder vi har

 

 

Hammartorget så hade dom satt upp denna food truck som säljer churros, donuts och glass. Det har jag aldrig sett förut på torget. 

 

                                 animated-donut-image-0012



Trots regnet så blir det nog ytterligare en promenad. Fast jag fick lite extra enéri i dag så jag skall städa bort lite saker ur våra hallgarderober. Det har hamnat lite saker där som inte skall vara där. Jag försöker göra en eller två saker hemma/dag för då blir det gjort. Om man tänker på att göra massor så blir det inget gjort till slut. Saknar dom två åren A-G och jag gick på Gym plus i Vaggeryd vi blev i sån bra form och vi hade så roligt. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016 då vi hade gått ett tag på gymmet. Ha nu en fortsatt fin lördag

 

      

Supertramp med It's raining again. Supertramp var en engelsk rockband som bildades i London 1969. Grundaren var Roger Hodgson (sång, keyboard, gitarr). Gruppens sammansättning ändrades flera gånger genom åren. 

 

                                    


Paraplyställ från in white4 you 

 

#Regnet #Vindflöjel #Tårta #Blommor #Donuts #Gym #Supertramp

 
 
Biggeros

Biggeros

23 maj 2020 23:46

Starkt jobbat att du tvingade dig ut i regnat. Jag förstår att det var värt mödan när du fick en sådan mastig tårta=)

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

24 maj 2020 08:01

Jag är tvungen i och med mina skador i kroppen. Jag kunde inte få i mig hela tårtan men den var inte som en vanlig tårtbit

Ha en fin söndag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards