Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Vangelis och en nöjd man...

Av Malin wiper - 14 maj 2014 17:00

Ett klipp min son skickade mig på Vangelis och hans fantastiska synth som min son säger är helt enrom och annorlunda än han sett någonsin. Antagligen specialbeställd och en bit in i klippet så kör det igång så mäktigt så man får gåshud. 

 

   

Klicka här för att komma in på Vangelis hemsida. Klicka här för att komma in på Analog Synth Museum. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om Vangelis och vilka syntar han använder/använt sig av

 

   

En av alla syntar han använts ig av ARP 2500 

 

Vangelis heter egentligen Evánghelos Odysséas Papathanassíou och han föddes 1943 i Volos och är en grekisk musiker och kompositör. Vangelis har varit verksam inom den elektroniska musiken och synthmusiken sendan genrens genombrott under 1970-talet. Tillsammans med Kraftverk och Jean Michel Jarre är Vangelis förgrundsfigur inom elektronisk musik. Han har utöver sin solokarriär haft framgångar i samarbete, inte minst i duon Jon &Vangelis 

 


  

I dag har det mest regnat men lite sol har tittat fram. Jag har inte varit ute på två dagar för jag sover dåligt och jag måste göra så mycket som möjligt inför flytten. I dag har jag tömt städskåpet och rensat bort skräp därifrån, sen har jag nästan tömt "Likörhörnan" från utsmyckning så det ser rätt trist ut här nu. Jag har fått flera kartonger packade och det finns inte så mycket mer att göra nu utom i källaren där vi skall rensa mer men det är mest stora saker. Nu är det bara att ta ner allt från väggarna och bort med spik och skruvar. 

 

 

Min man utanför sin arbetsplats Magnisa stuga    

 

I dag efter lunchen var min man och skrev på papper så nu har han en fast anställning och slipper fas 3 (förnedringsfasen). Min man hade ändå tur som hamnade på en sån bra plats men lönen och försäkringar är mycket sämre på fas 3. Det känns helt fantastiskt och bådar gott inför resten av framtiden att vi nu får lite mer trygghet. Han har verkligen hamnat på rätt plats nu för han trivs som fisken i vattnet på Museiföreningen där han blir så bra behandlad, han tycker dom är helt fantastiska där och han får göra sånt han är intresserad av. Jag är så glad för hans skull eftersom han levt upp sen han började där och det behövde han efter flera svåra år med sjukdomar han råkade ut för. 

 

 

#Vangelis #Synth #Museiföreningen #Fas #Magnisa

 

 
 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

14 maj 2014 20:37

Så härligt att höra att din man fått ett jobb han trivs med. Det är ju oerhört viktigt för hans och alla närståendes välmående.
Kramar!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

14 maj 2014 23:36

Det känns toppen för fas 3 skulle inte få finnas enligt mig. Nu känns det tryggare och mer värdigt. Det är som du säger väldigt viktigt att man trivs för det smittar av sig

kramar

 
Maya

Maya

14 maj 2014 22:21

Baddräkter? Nu förstod jag inte vad Du menade på min blogg ;)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 maj 2014 23:34

Jag läste tydligen inte på riktigt och förstår att du undrar. Stress kallas det ;))

kramar

 
Kenneth

Kenneth

15 maj 2014 06:30

Grattis till mannen

http://rothvoss.se/enblogheltenkelt

Malin wiper

15 maj 2014 09:39

Han tackar så mycket

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

22 maj 2014 23:07

Nämen vad skojj... GRATTIS till din älskade man.
Har han nu en fast anställning på 50 %, eller jobbar han mer..??

Härligt för er.. verkligen jätteglad på era vägnar
Stora kramar till er båda..// Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

23 maj 2014 08:22

Ha arbetar 50% eftersom han gått igenom en del och haft både hjärtinfarkt, stroke, diabetes mm så han orkar inte arbeta mer.

Tack för dina snälla ord du är för go Annelie
Stor varm kram till er båda också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards