Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 maj 2020

Minnesbilder, collage och Caleb Hawley

Av Malin wiper - 14 maj 2020 09:00


 

Här kommer lite minnesbilder och denna är från då vi bodde i vårt egna hus i 12 år i Vaggeryd. Vi hade utemöbler både som på bilden ovan och även på framsidan, andra kortstidan och nere vid vattnet. Bänkarna ni ser på bilden var helt nya och vi hade köpt dom på IKEA. Bordet i trä kunde man fälla ihop så det var som ett lite större campingbord och det följde med oss till förra lägenheten då vi hade en större balkong. Bilderna är tagna med en av mina första digitalkameror. Hade vi vetat det vi vet i dag så hade vi inte köpt hus för vi blev ju sjuka bara nåt år efter husköpet så inkomsterna sjönk rejält och vi hade inte råd att snygga till fasaden på huset. Insidan fixade vi till och min moderniserade köket från grunden

 

 

Precis som nu så var vi ute och åkte och hittade fina små badstränder och andra platser. Där satt vi vid vattnet i våra stolar som gick att fälla ihop. Detta är från Rolstorpasjön. Klicka här för att komma in på ett inlägg när vi var dit i juli 2012. 

 

 

Då hade vi denna bil en suzuki wagon R+. Här kör vi runt en liten rondell på landet

 

 

En kul skylt på en gata i Jönköping 

 

            animated-cat-image-0480                                                animated-cat-image-0480

 

 

En rolig vindsnurra som jag stötte på i Vaggeryd på en promenad. När det blåste så roterade armarna på figuren och det såg så lustigt ut

 

       

Dagens vindsnurra 

 

 

Ibland hittade vi lite olika busskurer 

 

 

En gång då vi åkte igenom  Vrigstad så hade Svenska Volvo PV-klubben träff. Här en gammal Volvo Duett som förr användes av Televerket. Numera heter det ju Telia

 

 

Där kunde man också se gamla fina husvagnar såsom denna en Graziella

 

 

Eller en  SMW. Jag gissar att denna är från 1959

 

 

En rolig bild på min son som jag inte vet hur gammal den är. 

 

 

En bild jag hade satt in i ett collage när nån fyllde år. Jag tog en rolig bild och bytte ut huvudena och i just denna bild ser man: svågern till vänster, pappa, min man och sen min son som testpilot. Jag tycker den passar in i dagens läge i och med detta med corona och toalettpapper. Det var länge sen jag höll på med sånt och då fanns det inga bloggar än. Det kan ha vara i slutet av 1990-talet då man hade dom gamla tjocka datorerna.

 

          

Här ser ni ett collage jag gjorde till mamma då hon fyllde 80 år. Till utsmyckning använde jag mig av både knappar, rosetter, bilder från tidningar, smycken mm. Jag saknar dig mamma

 

  

Här ett jag gjorde till pappa då han fyllde 80 år. Jag har inte bara gjort plakat utan satt ihop lite kraftigare papper i olika färger så det blivit som ett litet minnesalbum med några blad. Detta är bara två exempel av många. Jag skall börja leta i album efter fler minnesbilder. Jag saknar dig pappa

 

            animated-sun-image-0824                        animated-sun-image-0824                        animated-sun-image-0824  

I dag är det lite bättre väder med sol och klarare himmel och det bådar gott för fredagen då vi hyrt elbilen i 5 timmar. Det är promenad som gäller och städa lite mer hemma för vi brukar ta en sak i taget numera i och med våra skador. Det är så tyst och lugnt både ute och i huset så det känns som vi är ensamma. Därför är det så mysigt lite längre fram på dagarna då barnen kommer ut och leker i parken för annars blir det så trist. Jag saknar min son så mycket och det känns konstigt när  han bara är 6 mil bort och man inte kan träffas. Jag får fixa en sån där plastkramare. Klicka här för att se det nya som gör att man kan krama sina anhöriga. Om det går för lång tid så åker vi ändå till min son så vi kan ses på avstånd men det är inte aktuellt än. Ha en fin tordag kära ni och sköt om er 

 

      

What's love got to do with It (Tina Turner cover) med funk cover fd Caleb Hawley . Riktigt bra, faktiskt. Han gör den till sin egen. Klicka här för läsa en biografi över Caleb Hawley

 

#Minnesbilder #Rolstorpasjön #Skylt #Vindsnurra #Volvo #Toalettpapper #Collage #Caleb

 
 
Amisa

Amisa

14 maj 2020 10:50

Vad kul att du berättar om hur det var tidigare i ditt liv, det känns som om jag lär känna dig lite bättre då. Du var riktigt fyndig med allt pysslande du gjorde och man ser det fortfarande på din blogg, alla små detaljer, bilder, videor, länkar och animationer.
Jag har aldrig sett en vindflöjel med ett skridskopar förut och jag gillade Tina Turner covern – den svängde!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

14 maj 2020 11:44

Tusen tack snälla du ;) vad glad jag blir för dina snälla fina ord. Det är kul att ha nåt att pyssla med och det har växlat genom åren. Det finns verkligen en uppsjö av vindsnurror av alla de slag och även en "Vindsnurre" festival ;)

Kul att du också gillade Tina Turner covern

Ha en toppenfin torsdag
kramar från Malin

 
Telia Sverige

Telia Sverige

14 maj 2020 21:00

Hej hej!

Vilken promenad längs minnenas allé, det var inte igår dom bilarna användes :) Jättefina bilder!

/Elsa, Telia Kundservice

http://www.facebook.com/telia

Malin wiper

14 maj 2020 21:34

Hej!

Det var verkligen kul och jag har ju växt upp med dessa bilar från Televerket ;)

Vad kul att du från Telia såg detta ;) så lyckat

Ha en skön kväll Elsa och tack för att du tittade in
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards