Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 maj 2021

Fotproblem, Skor, Joe South och Wouter kellerman

Av Malin wiper - 13 maj 2021 08:30


 

När min man åkte iväg på eftermiddagen i går för att få stråldos nr 2 så promenerade jag ner till Lidl för att handla några saker som fattades. När jag kom fram till kassan och skulle ta upp mobilen som jag tordde jag hade i min tygpåse så fanns den inte där. Det var väldigt pinsamt så jag smög iväg med varuvagnen för att lägga tillbaka varorna. Jag är så van att ha jacka men i går hade jag en tröja/hoodie 

 

   

Så här ser den ut (hoodie) och jag tänkte inte på att det ju fanns fickor på den så jag hade kunnat ha mobilen där. Jag hade även kunnat gå ner igen efter att ha hämtat mobilen. Jag hade bytt skor till sandaler när jag promenerade ner till butiken och fick helt plötsligt ont i höger hålfot och på hälen. Till slut höll jag inte på att ta mig hem så jag fick sen lägga foten på en icegelépåse. Förra året hade jag inga problem alls med att byta till sommarskor. Hälseneinflammation har jag haft en gång men det kan ju vara hälsporre också. Alltid är det nåt och jag som behöver kunna promenera i och med min nackskada som även påverkar ryggen. 

 

 

Det var dessa lila ecco sandaler som ställde till det fast bara på höger fot. Jag har haft dom sen 2017 men dom är inte mycket slitna. Dom andra är min mans och dom köpte han samtidigt. Han sliter ut skor snabbare än mig. Jag hade inga som helst besvär med foten innan jag bytte skor

 

    

Joe South med Walk a Mile In my shoes. Joe South var en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han dog 2012 i en ålder av 72 år. Denna låt har man mest hört med Elvis Presley

 

                                                      


                        Funny Ness 

     

Wouter Kellerman med ledmotivet till Game of Thrones. Jag är ett fan av honom och när man kommenterar under klippen så svarar han alltid sina fans och det är det inte alla som gör. En eloge till honom. Jag har inte sett den prisade serien Game of Thrones så jag skall kolla runt vart den finns på nätet att se 

 

                         


                                   Selma Music 

Vi har hyrt elbilen igen för vi måste passa på innan min man blir för dålig av strålningen. Tyvärr så är det besvärligt med foten i dag också. Jag tog till en träning jag fick då jag hade hälseneinflammation och den hjälpte lite så jag kan ta mig fram långsamt. Det är under hålfoten mot hälen som det gör ont och går jag länge så fortsätter värken upp i benet. Tänk att det alltid skall vara nåt och det kom som en blixt från klar himmel. Jag har tagit Hirudoid kräm under foten för det kan ju vara att jag gått på nåt hårt ute. Nu kan jag i alla fall ta mig fram långsamt för i går kväll kunde jag inte gå alls. Är det inte bättre tills på måndag så ringer jag Fysioterapin för en tid. Man kan avbeställa bilen en timme före så vi får se hur det känns. Det är hela 13 grader varmt på morgonen så det lär bli lika varmt i dag som i går då det var 23 grader.          

 

 

                                       

#Stråldos #Mobilen #Sandaler #Joe #Wouter

 
 
Pisan

Pisan

13 maj 2021 10:27

Sådär reagerar mina fötter ibland också när jag byter skor. Det kan gå flera dagar då jag knappt kan ta mig framåt här hemma. Men gå inte för länge med det innan du kollar upp det.
Vad mysigt att ni kommer ut på utflykt idag. Njut! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 maj 2021 14:25

Då vet du verkligen hur det känns. Jag gick in och rådfrågade på ett Apotek i dag och dom sa att det lät som hälsporre så jag köpte inlägg och sen ett par sneakers som var stabila och uppbyggda. Jag tog på mig allt direkt och hade inte samma värk och kunde ta mig fram lättare. Sen har jag hittat övningar som jag redan börjat med och det verkar fungera.

Det var verkligen en sommardag i dag så vi hade det härligt.

Ha en fin torsdag och njut du med

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards