Öppen Ridå

Alla inlägg under maj 2010

Av Malin wiper - 31 maj 2010 21:40

          

 

Paul Anka innan Anna Anka   . För mig är han killen som skrev och sjöng låten Diana och även My way som blev mest lyckosam med Frank Sinatra.

 

Paul Albert Anka, född 30 juli1941 i Ottawa, Ontario, är en kanadensisk-amerikansksångare, låtskrivare och skådespelare med libanesisk bakgrund Han fick amerikanskt medborgarskap 1990.

 

                   

 

Klicka här för att komma in på Paul Ankas hemsida 


Av Malin wiper - 31 maj 2010 18:45

  

Nu har ridån gått ner för ytterligare en av våra skådespelare. Dennis Hopper har gått ur tiden 74 år gammal. Han hade cancer sen en längre tid tillbaka. Klicka här för att läsa mer om honom. Han var en bra skådespelare som kunde spela riktigt otrevliga roller som bl.a i "Blue Velvet".           

 

Dennis Lee Hopper, född 17 maj 1936 i Dodge City, Kansas, död 29 maj 2010 i Venice, Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk skådespelare och regissör känd bland annat från filmen Easy Rider, som han regisserade och spelade en av huvudrollerna i.      

 

           


Av Malin wiper - 31 maj 2010 18:11

  

Det blev ingen resa för min man till Gnosjö för en person blev sjuk. Han var ändå på sitt projekt till 12.00 och sen åkte vi till Jönköping ett ärende. På bilden har jag fotat inifrån Café Lakatos där vi äter lunch. Vi kände inte för att sitta ute för det är inte varmt i luften och Jönköping ligger bredvid vatten och då blir det några grader kallare.

 

   

Maria Lakatos har börjat göra egna pajer och det är verkligen gourmé. Jag tog en som innehöll kyckling, potatis och broccoli. I pajskalet är bl a dinkelmjöl så det är lågt Gi. Salladen är så otroligt god också för hon har specialdressing på. Hon gör även krämiga soppor och sallader som inte går av för hackor.

 

   

Hon hade princessbakelse med frukt och det har jag aldrig hört talas om förut. 

 

   

Vi åkte bakom en hotrod i en rondell och den var verkligen läcker med sin gräddgula färg.

      

 

   

På motorvägen hem blev jag nostalgisk för där hade vi en Volvo Duett framför oss och den var så välskött och snygg. Min mamma och pappa hade en sån fast en blå när jag växte upp. 


Av Malin wiper - 31 maj 2010 10:03

                 

 

En hyllningslåt till dom två vinnarna Jenny och Cattis. Kool & The Gang med Celebration.

 

klicka här för att komma in på Kool & The Gangs hemsida


Av Malin wiper - 31 maj 2010 09:33

                       

Gissningstävlingen är nu avslutad och jag säger grattis till dom två vinnarna Jenny och Cattis. Prylen används till att ta upp syltlök och oliver ur sina burkar.

 

   

Så här ser den ut. Vinnaren brukar ju även få gissningsprylen men min man som älskar oliver har förbjudit mig att ge bort den...  För att få tag på en ny så måste vi i så fall gå på ett Tuperwereparty.

 

              

Första pris går till Jenny som först kom in med det rätta svaret. För att kunna få ditt pris en biobiljett och kökshandduk med cupkakesmönster från Mimmis Magasin så måste du skicka din adress till min tävlingsmejladress:

  

wiperium@hotmail.com  Kopiera denna text till ditt mejl för det funkar inte när du klickar på länken och skickar. Det kommer inte fram då.

 

Tack för att du ville vara med i tävlingen och Grattis. 

     

 

             

 

Andra pris går till min första bloggvän Cattis som kom in som andra kvinna att gissa rätt. Som du vet så får du en lyxtvål från Butik Ingelund. Jag skall kolla om jag har din adress annars kan du bara mejla in den till mig. Kul att du ville vara med i tävlingen och grattis.         

 

          

Av Malin wiper - 31 maj 2010 08:46

  

 

Klicka här för att komma in på Bonnie Tylers hemsida



            

Av Malin wiper - 31 maj 2010 07:44

        


God morgon gott folk hoppas ni haft en sömnrik natt. Själv har jag sovit som en stock...  . I dag blir jag ensam hela dan eftersom min man skall till Gnosjö med handledaren för det sociala företaget. Tydligen kommer nån professor och politiker dit och skall föreläsa. Min man och handledaren får tillfälle att ställa frågor. Jag själv skall göra lite olika saker men vet inte hur vädret blir för det är lite ostadigt just nu. 

 

 Klicka här för att gå in på sidan där jag hittat denna bild. Det står så här i inledningen:

 

Forskning gjord vid University of Colorado demonstrerade att fysisk värme kan påverka hur vi litar på andra. Något så enkelt som att hålla i en kopp kaffe en kort stund förändrar vår attitud till främlingar. Resultaten har publicerats i ansedda Science.

 

    

Detta kommer mig osökt att tänka på denna bok som gör mig glad och stimulerad. Jag köpte den på Mimmis Magasin. Hon som skrivit boken heter Helena Boberg Oscarsson och bor i Skillingaryd. Hon är illustratör och författare. För mig som har lite svårt att läsa böcker är denna passande där texten är både stor och inte så lång utan binds ihop med dom vackra bilderna. Jag har nu kollat i den varje morgon och blir lyrisk. Boken har den vackra titeln "Vardagstankar" -bilder och texter nära ditt hjärta. Kan det bli bättre så säg?. 

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida.

 

    

Här ser ni en bild ur boken och det är så bra gjort och man blir frestad att ta ett äpple.

 

    

Här ett exempel på en kort text till just denna bild. En del av bilderna har fått sig en längre text så den är väldigt varierande. Dessutom är typsnittet i överskrifterna så vacker. Boken kostar 120:- och det är den värd. 

  

 

Det har till och med gjorts vykort av hennes bilder och dom säljer Mimmis Magasin också. Klicka härför att komma in på Mimmis Magasin.

 

   Ha nu en fin måndag allihopa och ta ingen skit...   

Av Malin wiper - 30 maj 2010 16:53

  

 

Rockridge Brothers såg jag på bluegrassfestivalen i Torsåker 2007. Årets festival går av stapeln 2-3 Juli 2010.

 

Klicka här för att komma in på Torsåkers Bluegrassfestivals hemsida.         

 

Klicka här för att komma in på Rockridge Brothers hemsida


När vi åkte hem från mamma så bestämde vi oss för att strunta i motorvägen och åka på dom mindre vägarna där man får se lite djur på nära hålle och underbara miljöer och gammal åkemark och ängar. Det är verkligen att vara i nuet och man slipper stressen från motorvägen som bara är en transportsträcka utan upplevelser.

 

   

Naturligtvis så fanns det hur många hästhagar som helst så vi stannade hur många gånger som helst för att fota.

 

   

Helt plötsligt dök Pippi Långstrumps häst upp...   

 

 

    

Det är som en dröm att åka igenom ett sånt vackert landskap där det dyker upp så mycket sevärt och njutbart under färdens gång.        

 

   

 

    

Vi åkte förbi två rostiga gamla redskapsbilar som säkert använts till nåt i jordbruket men vi fattar inte vad. 

 

    

en träffade vi på jättefina får och lamm. Vi gick ut och dom kom och kollade in oss full av nyfikenhet. Jag kunde knappt slita mig... 

            

 

    

Här ett får med sina två lamm. Dom var så söta och orädda. Vi bräkte på men dom var helt tysta men när vi skulle sätta oss i bilen och åka då blev det ett jäkla liv...          

    

Den här hingsten var otroligt fin och kraftfull. Den började helt plötsligt att galoppera iväg med en väldig fart och det var så tjusigt att se på men tyvärr hann inte kameran med riktigt.

 

    

Så här vackert är det överallt och man vet inte vad som skall dyka upp efter varje vägkrön.            

 

   


   

Som man ser längre bort så är det ett vanligt trähus med ett torn på. det ligger i Villastan i Ulricehamn. Det finns hur mycket som helst att se och vad som helst kan dyka upp så det är spännande. Man åker igenom samhällen som har lite udda affärer och fikaställen mm.


             


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards