Öppen Ridå

Alla inlägg under maj 2010

Av Malin wiper - 10 maj 2010 09:30

        


I ett inlägg längre ner så frågade jag om nån visste vem som sjöng ledmotivet till serien "Drömmen om Italien". Har nu fått ett svar från Monica som säger att det är Giusy Ferreri och låten heter November. Tack snälla gulliga du för att du gjorde dig detta besvär...  Denna sångerska är jättebra och har en häftig röst. Det finns massor av bra låtar med henne på Youtube.

 

               

 

klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1979 i Palermo, Italien. och är en Italiensk sångerska och låtskrivare.             

 

 

Av Malin wiper - 10 maj 2010 09:20

  


När vi var ute och delade ut flygblad så gick vi förbi ett Café som heter Skrädderiet i Kinna. Dom har byggt ut flera gånger och har även underhållning vissa kvällar. Vi har fikat där många gånger och dom har jättebra kaffebröd och annat. Klicka här för att läsa vad jag har skrivit om detta Café förut.           

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

  

 

Här ser man baksidan av cafét där dom har rätt många uteplatser på sommaren.     

 

  

 

Här lite mer på höger sida om huset. På vänster sida har dom både en utbyggnad och inomhusaltan. Eftersom det var söndag så hade dom stängt.    

 

Av Malin wiper - 10 maj 2010 08:02

     

 

Det känns som en kampsång behövs nu och vem passar inte bättre för det än vår kära Björn Afzelius?. I miss him...  

 

Björn Svante Afzelius, född 27 januari 1947 i Huskvarna, Jönköpings län, död 16 februari 1999 i Göteborg, var en svensk sångare, kompositör, textförfattare, romanförfattare och gitarrist, som sålt 2,5 miljoner album i Norden. Han var son till konstruktör Svante Afzelius och Ulla, född Petersson.

 

               

 

Klicka här för att läsa lite om Afzelius och Mikael Wiehe. Mikael har kommit med en ny cd. Skall lyssna in mig lite på den men den låt jag hört har en sån tråkig melodi.   


Av Malin wiper - 10 maj 2010 06:55

                    

Vi kom hem rätt sent i går och det regnade nästan hela dan. Tack för era kommentarer som jag skall svara på när jag skrivit några inlägg. Mötet i går gick jättebra och vi blev fler anhöriga än vi räknat med så det var väldigt lyckat. Vi höll på rätt länge och alla var uppretade av det som händer och det kom fram en massa nytt som vi nu skall ta tag i. Det är mycket som inte stämmer i detta ärende så vi kommer att kämpa på. Pensionärerna har hyreskontrakt och då undrade vi verkligen om dom kan vräka dom och ta in annat folk helt plötsligt. Vi har bestämt att träffas igen inom en snar framtid.  

 

   

Klicka på bilden ovan för att få den lite större


Vi har blivit sponsrade med 7000 flygblad som vi skall hjälpas åt att dela ut. Vi själva delade ut en del i går. Vi satt på bilrutorna där vi inte kom in i huset p.g.a porttelefon. Eftersom vi har en massa krämpor i kroppen så kunde vi inte promendera backe upp och backe ner utan fick ta bilen och ha öppet fönster för att dela ut i postlådor. Vi gjorde så gott vi kunde och hann innan mötet.           


  

Dessa företag har sponsrat flygbladet och det är fantastiskt bra och vi är så nöjda.

 

   

När vi delade ut flygbladen så fanns det en del att fota i mån om tid. En fiskmås stod stilla så länge att jag fick ett rätt bra foto.

 

  

 

Här är alla ledamöter i Socialnämnden och dom står på baksidan av flygbladet.

 

   

 

Här kommer lite närbilder från flygbladet så att det går att läsa.  

 

    

 

 

 

        

 

   

Det var många som kom fram till oss när vi delade ut flygbladet och tyckte att det var jättebra att nån försökte göra nåt åt detta vansinne. Min man och jag håller nu på att skriva varsin insändare till Markbladet och dom måste vara inne före 12.00 för att komma med i nästa nummer. Det har varit rätt många insändare hittills och det känns lovande.

 

    

Här är jag med syrran och svågerns hund Fia-Lotta som är jättekelen och låg med sitt huvud mot mitt knä. Hon är nu 13 år gammal.

 

    

Här står deras katt Pip-Larsson framför kattluckan och är arg för han inte får gå ut. Pip-Larsson blev ju ormbiten och går på stark antibiotika så dom får inte släppa ut honom än.

 

  

Vi gick förbi många fina ställen när vi delade ut flygblad. Massor av såna här vackra gärdsgårdar. 

 

  

Det är så roligt att det finns så många gamla fina bilar kvar fortfarande. 

 

   

Här en Volvo PV 544.

 

Volvo PV 544, svensk personbil tillverkad av Volvo1958-1965.

PV 544 är en moderniserad version av Volvo PV 444. Man skiljer inte mellan modellerna utan de ses som en och samma serie.

PV 544 karaktäriseras genom en modernare inredning (inspirerad av Volvo Amazon), välvd bakruta, stora baklampor (jämfört med PV 444) samt modernare grill

 

   Hoppas ni får en fin måndag...  sköt om er...  



  

Av Malin wiper - 8 maj 2010 18:58

        

 

Klicka här för att komma in på Gianna Nanninis hemsida.



Jag har följt serien "Drömmen om Italien" på tv 4. Diana och Theo driver nu det lilla pensionatet. Är det nån som vet vem som sjöng ledmotivet till serien?. Jag har googlat utan resultat.

 

                 

 

 

Klicka här för att komma in på pensionatets hemsida.

 

Nu tar jag en bloggpaus tills på måndag. Önskar er alla en fortsatt härlig helg...  Njut och ha det kul om ni har möjlighet.

 

  

Av Malin wiper - 8 maj 2010 17:46

  

Efter att vi varit till second hand så fotade jag lite fina hus på väg till matstället.

 

   

Balkongerna på huset är jättesnygga också.

 

   

Det finns massor av gamla fina hus i stan och i detta ligger bl.a en stämpelfabrik.

 

Klicka här för att komma in på stämpelfabrikens hemsida.

 

   

Vi vandrade förbi Einar Nilssons Järnhandel också på väg mot matstället. Där finns det alltid lite fint att titta på. Verkar som det är mycket svart och vitt i vår.

 

klicka härför att komma in på Einar Nilssons Järnhandels hemsida

 

   

Dessa gillar jag verkligen. Ursnygga och robusta.        

 

   

Nu är vi framme vid "Hot & Gott" en av våra favoritrestauranger.

 

klicka här för att komma in på restaurangens hemsida

 

   

Jag tog samma rätt som första gången vi var där. Wokade grönsaker med kyckling, cocosmjölk och champinjoner. Det är njutbart så det förslår...  Jag fotade inget eftersom jag gjort det två gånger förut och det blir kaka på kaka.

 

   

Innan vi åkte hem så tog vi en kopp Cappuccino på Café Lakatos. Hon hade själv bakat kakan som syns på bilden och den är lite över det vanliga i smaken...  hon är verkligen duktig på att få en kaka att smaka ljuvligt. Jag fick inget sockersug efter kakan för hon har bara dom bästa råvarorna i degen. Det var mörka goda chokladbitar och olika nötter i kakan. Vi tog Cappuccinon med en ny kaffesort för hon hade slut på den vi brukade ta men denna var lika god men en annan smak.

 

   

Som vanligt var det massor av godsaker bakom disken. Hon gör en del själv och dom är verkligen höjdare. 

 

  

 

Hon har tagit hem en ny Italiensk glass i år. 

 

Av Malin wiper - 8 maj 2010 09:47

  

 

Vicke hade gjort en sån rolig animering med ett bra budskap så jag måste bara sätta in den här. Önskar att man hade kunnat ta till sig detta för länge sen så hade mycket vånda kunnat undvikas.

Av Malin wiper - 8 maj 2010 09:34

   


MIN SON TIPSAR

 

Min son Mr C tipsar om en smart shaker han köpt. Han hade fotat schakern och skickat bilder till mig men dom kom inte fram på mejlet...  sätter in en bild jag hittade på nätet iställe. Just nu är han hos en kompis i Uppsala och roar sig...  

 

                


Den ser ut som på bilden ovan. Han är jättenöjd med den. Priset är ca: 80:-.

 

Klicka här att gå in på en sida och se vilken min son köpt. Det visas även ett litet videoklipp hur den fungerar och skall användas till.

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards