Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Rockridge Brothers!

Av Malin wiper - 30 maj 2010 16:53

  

 

Rockridge Brothers såg jag på bluegrassfestivalen i Torsåker 2007. Årets festival går av stapeln 2-3 Juli 2010.

 

Klicka här för att komma in på Torsåkers Bluegrassfestivals hemsida.         

 

Klicka här för att komma in på Rockridge Brothers hemsida


När vi åkte hem från mamma så bestämde vi oss för att strunta i motorvägen och åka på dom mindre vägarna där man får se lite djur på nära hålle och underbara miljöer och gammal åkemark och ängar. Det är verkligen att vara i nuet och man slipper stressen från motorvägen som bara är en transportsträcka utan upplevelser.

 

   

Naturligtvis så fanns det hur många hästhagar som helst så vi stannade hur många gånger som helst för att fota.

 

   

Helt plötsligt dök Pippi Långstrumps häst upp...   

 

 

    

Det är som en dröm att åka igenom ett sånt vackert landskap där det dyker upp så mycket sevärt och njutbart under färdens gång.        

 

   

 

    

Vi åkte förbi två rostiga gamla redskapsbilar som säkert använts till nåt i jordbruket men vi fattar inte vad. 

 

    

en träffade vi på jättefina får och lamm. Vi gick ut och dom kom och kollade in oss full av nyfikenhet. Jag kunde knappt slita mig... 

            

 

    

Här ett får med sina två lamm. Dom var så söta och orädda. Vi bräkte på men dom var helt tysta men när vi skulle sätta oss i bilen och åka då blev det ett jäkla liv...          

    

Den här hingsten var otroligt fin och kraftfull. Den började helt plötsligt att galoppera iväg med en väldig fart och det var så tjusigt att se på men tyvärr hann inte kameran med riktigt.

 

    

Så här vackert är det överallt och man vet inte vad som skall dyka upp efter varje vägkrön.            

 

   


   

Som man ser längre bort så är det ett vanligt trähus med ett torn på. det ligger i Villastan i Ulricehamn. Det finns hur mycket som helst att se och vad som helst kan dyka upp så det är spännande. Man åker igenom samhällen som har lite udda affärer och fikaställen mm.


             


 
 
Helene

Helene

31 maj 2010 03:08

Visst är det mysigt att köra småvägar när man kan. Härliga bilder, allt är så grönt och fint!!
Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
Emma

Emma

31 maj 2010 06:44

Tack

http://Lilla-Jag.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

31 maj 2010 07:42

Helene: Ja det är det verkligen. Kul att du gillar bilderna. Småland ser lite ut som Norrland.
Kul att du tittade in på min blogg ;)

Ha en fin måndag

Emma: Hej tjejen kul att du också tittade in. Gillar din presentationsbild som ser konstnärlig ut.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

31 maj 2010 08:02

Godmorgon vännen =))
Vilken trevlig helg du7ni ser ut att ha haft =))
Lampskärmen var jättefin och vilket pris sen =))
små kurviga lantvägar är mycket trevligare att åka än efter en stora motorvägar , det håller jag med dig om =))
Vilka ståtliga hästar och söta får du fotograferat =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

31 maj 2010 08:31

Jättefina bilder från er bilresa! Smart av er att ta den mindre vägen så ni får en upplevelse också och inte bara susar fram i rekordfart...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

31 maj 2010 09:06

Ibland ser man inte sköntheten för den är för nära in på.......nu när man kommer hem till Småland och Sverige ser man saker lite med andra ögon ;0)

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
wiper

wiper

31 maj 2010 09:28

Helena: Det har du så rätt i. Jag försöker skriva en kommentar i din blogg men det funkar inte. Vad skall jag använda mig av om jag inte har lösenord?. Jag testade med open ulr som jag brukar i andra bloggar av din karaktär.

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards