Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2022

Av Malin wiper - 31 mars 2022 17:00


 

Vi hyrde elbilen i dag för att åka ut och göra några ärenden. Min mans båda sneakers som han promenerade i gick ur tiden och måste slängas. Allt har kommit på en och samma gång för oss så vi har fått köpa en hel del nytt. Skorna ovan köpte han på Stadium på Erikslunds Shoppingcenter. Märket är Reebok och dom var nedsatta till 750 kr och  var speciellt lämpade för att promenera på asfalt. Det passar bra för det gör vi för det mesta. Han hade velat ha några med färg men har man storlek 47 så är det inte mycket att välja på och dessa var mest bekväma. Fast dom satt så bra och är i skinn så dom är lätta att putsa upp. Han fick även in sina formade inlägg i skorna

 

Klicka här för att se några skor som vi själva köpt från fd Expo skor

 

                                    


Bärbar hopfällbar metallskohorn med nyckelring från Fruugo 

 

       

Joe South med Walk a mile In my shoes. Joe South var en amerikansk gitarrsit, sångare och kompositör. Han dog 2012 i en ålder av 72 år. 

 

                         animated-shoe-image-0037                  animated-shoe-image-0037                  animated-shoe-image-0037             

 

För 49 kr extra fick han dom impregnerade i denna apparat och det tog bara nån minut. Dom var väldigt serviceminded där och trevliga. Hon som hjälpte min man var väldigt påläst så hon ställde bara några frågor och då visste hon precis vad det var för skor min man var ute efter. Han har både finskor, vardagsskor, vinterskor och sommarskor men dåligt med sneakers. Han behöver köpa minst ett par till så småningom

 

 

Vi åkte även till Läkarmissionens second hand för vår blue ray spelare slutade fungera efter många år. Vi hade tur och fick tag på denna samsung Blue Ray och DVD spelare som kostade 300 kr och var som ny. Vi fick även garanti på en vecka. Den är mycket smidigare och lättare i vikten så det blev ett lyft. Vi har nu testat spelaren och den är mycket bättre än den förra och bilden blir kanon. Än om vi tittar mest på nätet så har vi en del filmer som man vill se om och när min son kommer så brukar han ha med sig nån eller några filmer då vi inte skall chromcasta

 

 

Min man köpte även denna lilla kameraväska för 40 kr som måste ha varit helt ny. Märket är Braun Germany. Han skall ha den som vanlig väska när vi åker ut på våra turer. I den skall han både sin lilla kamera och mobilen och nåt mer. Han fotar ju mest med sin nya mobil nu men vill ändå ha med en kamera precis som mig

 

                                     

One Linestore  

 

Så här ser den ut inuti och i locket finns flera fack också

 

 

Jag såg denna stora rejäla ostbricka som såg helt oanvänd ut. Vi har ju en ostbricka i trämaterial som är ett samehantverk vi fått av min mans föräldrar. Den räcker gott och väl till så jag lät bli att köpa. Jag har blivit duktig på att avstå sånt jag inte behöver

 

                                     

Ostkniv från Kitchentime 

 

En mysig och snygg ensemble med hoodie och mönstrade lite kortare byxor

 

 

Nu börjar man få lite påskkänslor då man ser påskris lite överallt. Här på en balkong långt upp på ett hus

 

 

Utanför en blomsterbutik dök detta upp

 

 

En liten prydnadsfågel i en kruka utanför en butik

 

 

Gammal dörr möter den nya tiden som synes till höger

 

       

Richard Hawley med låten Open up your door. Den passar bra in i och med dörren ovan. Richard Hawley är en brittisk gitarrist, låtskrivare, producent och sångare. Jag har aldrig hört talas om honom och gillar att kunna hitta nytt på Youtube. 

 

 

När vi åkte hem på den lilla vägen så var det en kall känsla och man kände snö i luften. Bara några minuter senare så snöade det. När vi åkte var det soligt och vindstilla med 4 grader varmt. Det blev endast en promenad på 5,5 km i dag men i  morgon tar vi nya tag. Ha nu en skön eftermiddag och kväll



#Sneakers #Joe #Stadium #Läkarmissionens #Blue #kameraväska #påskris #dörr #Richard

Av Malin wiper - 31 mars 2022 08:00

 

Här kommer del 2 från i går då vi var till Åsby Hem & Trädgård. Vi kunde naturligtvis inte låta bli att fika där på deras fina café. Kolla in dessa semlor "Åsby Äppelsemla" lyxig fyllning med  äpple & kanel, vaniljkräm och mandelmassa


 

Mr T kunde inte låta bli att testa en sån semla och den var lika god som den såg ut

 

                                                           

Emaljmuggen kommer från Smart Fritid

  

Själv valde jag en äppelkaka med en extra god vaniljsås och äppelkakan var helt i min smak


 

Sen gick jag runt och fotade lite till och här en soffa med massor av kuddar och två häftiga stolar med skinnsits


 

Så här ser stolarna ut från sidan dom har väldigt mycket av snygga möbler och annat


 

Den här möbelgruppen gillade både min man och jag och stolarna var otroligt bekväma och ännu snyggare i verkligheten


  

Sen såg jag denna snygga flätade stol som jag inte hade haft nåt emot att äga. Den skulle ha passat in som extra stol i vardagsrummet


 

Svarta höga barstolar i stålrör

 

          

Wouter Kellerman med Perhaps. Han är en flöjtist som jag gillar och följer på Youtube. På sång Veronique Lalouette som sjunger jättebra och med känsla

 

 

Ett bord som man även kan ha på en balkong, altan eller inomhus


 

En blomsterurna med lite passande innehåll. Vi hade tur att vi åkte dit på en onsdag för det var inte lika mycket folk som det brukar vara. Jag har lite fler bilder men dom tar jag med i ett annat inlägg

 

                                    

Clipart Library 

I dag på morgonen var det hela 8 grader kallt men solen kom ändå fram och himlen är blå. I dag skall vi ut igen på äventyr för man måste passa på för man vet inte vad som komma skall. Nu är det torsdag igen och vi har en helg att se fram emot och tiden bara rusar iväg. Snart har vi jul igen. Jag såg Oscarsgalan men blev less på att det var paus varannan minut och det var rörigt och stökigt. Sen detta med Will Smith där jag tycker att båda gjorde fel dom borde ha pratat om detta bakom kulisserna istället, eller så var det uppgjort för Chris Rock har fått en rusning till sitt kommande event. Det var både pinsamt och skamligt av båda två. Sen har humorn börjat kännas lite som mobbning. Så kände man inte förr när dom stora komikerna gick igång

 

  

Nu önskar jag er en så bra dag som möjligt mina kära besökare. Sköt om er och ha lite kul om ni har möjlighet. Hjärtlig hälsning från Malin   

 

       

Eivør med Morning song 


Eivør Pálsdóttir  är en färöisk sångerska som bland annat sjunger jazz, folkmusik, country, popmusik och klassisk musik. Vanligen använder hon sitt förnamn, Eivør, som artistnamn. Det kommer från det färöiska kvinnonamnet Eyðvør. Eivør är mycket populär på Island, Färöarna, i Danmark och Skandinavien. 

 

#Åsby #semlor #äppelkaka #stolarna #barstolar #Wouter #Will #Eivør 

Av Malin wiper - 30 mars 2022 17:00


 

I förmiddags tog vi gratisbussen till Åsby Hem & Trädgård. Där har dom just nu ett tema som heter A Journey from the Beach  to the Deep Ocean. Det har hållit på sen 18 februari till 31 mars så vi höll på att missa detta men som tur var så fick vi för oss att åka dit                      


 

Så här ser det ut då man går in till själva rummet där dom håller till


 

Mitt i rummet en jättestor modell av en haj som rörde på munnen så tänderna åkte isär. Sen var det två projektorer som visade video. Jag filmade flera gånger men inget blev bra för jag hade som vanligt för bråttomt och det kom in folk där med jämna mellanrum. Jag måste lära mig att stå stilla en stund och filma och sen ta nästa steg, och inte glömma att ta med mig enbensstativet. Det är inte lätt för mig så nu blev det bara bilder tyvärr. Det var en härlig magisk känsla därinne

 

                     animated-shark-image-0006animated-shark-image-0006animated-shark-image-0006 


 

Hajen framifrån och videon i bakgrunden och allt annat såsom maneter mm runtom i lokalen. Dom är fantastiskt proffsiga som hittar på nya teman hela tiden. 


  

På den andra skärmen visades maneter och framför stod lite möbler.

 

        

Jellyfish Aquarium - Relaxing music for sleep mm.


 

Det låg stenar på golvet runt hajen och där låg en hummer


 

I närheten i andra lokaler så fanns massor av prydnader och annat som påminde om havet. Här inglasade maneter och en sån skulle verkligen pryda sin plats i ett hem 

 

                                                      

Clipart Library

 

Här några bläckfiskar


 

En svärdfisk i trämaterial på en höjd och under blommor och annat

 

 

Detta ser ut som en sjöhäst i mitten och sen några sjöormar av nåt slag

 

 

En mäktig örn på ett bord som en dekoration. Det finns hur mycket som helst att titta på där och jag har fotat annat också men det får komma i ett annat inlägg


  

Jag dök på ställets huskatt som jag endast träffat utanför förut. Den är så cool och bara smyger fram bland möbler och annat


 

Här tittar katten upp på mig 


 

Skönt att lägga sig en stund. Katten brydde sig inte ett dugg om allt folk runtomkring. 

 

Jag har har haft besvär från min nackskada så jag var rätt yr i morse. Min man fick göra bindvävsmassage på min rygg och nacke. Sen la jag på en icegelépåse, gjorde avslappningsövning och tog sen en Iprem. Efter det så kunde vi åka iväg till Åsby Hem & Trädgård med gratisbussen från centrum. Det är rätt kallt ute så man får fortfarande ha på sig vinterjacka och lite varmare byxor. Vi promenerade hem men då var det 3 varmgrader så det funkade. Promenaden blev 5,5 km men det blir nog ytterligare en promenad. Jag kan inte sitta så långa stunder vid datorn för jag spänner upp mig. Hoppas ni mina besökare har det bra och får en fin eftermiddag och kväll

 

       

Rita Coolridge med Love came for me. Ett av ledmotiven till filmen Splash från 1984. Det är en film jag skulle kunna tänka mig se om nu för den var rätt bra

 

                               


Clipart Library 


#Åsby #Deep #haj #video #hummer #maneter #svärdfisk #örn #huskatt #promenaden #Rita

 
Av Malin wiper - 29 mars 2022 16:00


 

I förmiddags tog vi en promenad på 6,5 km så nu är vi på gång igen efter några slödagar med bara 3 km. Då såg jag denna svarta tjusiga Ford Mustang. Den var tydligen inne för nån reparation och jag skulle ha gått in längre för att kolla vilken årsmodell det var men det var folk där som höll på att arbeta


 

Efter det så fotade jag två kajor på ett plåttak


 

Jag såg denna båt också där det stod Pelago på sidan


 

En turkos cykel stod så snyggt mot en vägg som är arkitektoniskt snygg med ett utfall från ett bostadshus. Där finns Fotvård och lite annat


 

På en gräsmatta låg en pall där Oskar's Palldepå ville köpa pallar. Jag kan inte se på google att detta företag finns här i Hallsta utan i Norrköping


 

Jag tycker såna här nakna träd ser ut som skulpturer


 

Vädret ändrade sig snabbt och det kom mörka moln där vi gick på en promenadväg. Det är nollgradigt så det var bara att ta på sig vinterjacka igen och även mössa. Det skall tydligen bli varmare och finare till helgen


 

Här går vi på en nyasfalterad gångväg och till höger arbetas det för fullt med ett nytt hus


 

På en annan promenadväg så gick hamnade vi utanför detta hus där det tydligen skall öppnas en ny butik. Det är en färgbutika som heter Färgdroppin och den finns även i Köping sen förut

 

                              

Bauhaus 

          

The Rolling Stones med Paint It Black

 

                                                      

Clipart Library

 

För ett tag sen så skrev jag om bänkar i centrum där själva bänkdelen i trä var borta och det satt band runtom. Jag trodde först att nån slagit sönder bänkarna men jag hade fel. Här ser man att träslaget är bytt på båda men ser ändå olika ut.

 

  

Så här såg det ut före upprustningen.

 

  

En bit bort ser man en bänkrad till och där skall dom nog också byta ut själva sittdelens trä 

 

Så här såg det ut i samma bänkdel sommaren 2017 samma år som vi flyttade till Hallstahammar 

 

         

Georgie Fame med Sitting In the park. Jag gillar Georgie Fame för han har sån fin röst och jag har lyssnat mycket på honom genom åren. Georgie Fame är en brittisk sångare, organist, pianist, låtskrivare och textförfattare så han har mycket på sin CV. Hans generer är rythm and- blues, pop, evergreens med mainstream-jazz. Han har sommarstuga i Sverige, utanför Sandviken, i Österfärnebo. Han har varit aktuell  från 1959 och är så fortfarande. 

 

 

Så här såg det ut ett annat är och jag gissar på 2018. Några år senare så har det inte sett lika fint ut men jag skall fota när det börjar närma sig sommaren

 

Jag kände att det var snö i luften och när vi nästan var hemma från promenaden så började det snöa. Sen upphörde det men kom tillbaka så det är aprilväder i mars. Vi kommer ändå att promenera en gång till för jag vill få ihop så det blir minst 8 km. Jag mår så bra av dessa promenader både i kropp och själ. Nu hade jag kunnat börja gå på gym igen men jag väljer promenader och lite andra övningar hemma istället. 

 

                                       


Clipart Library 


#Mustang #kajor #båt #arkitektoniskt #Färgdroppin #Rolling #bänkar #Georgie #snö 

Av Malin wiper - 29 mars 2022 09:00


 

Apropå Star Wars så fick jag denna figur av min son. Den heter Rey Skywalker och är från Star Wars filmen The Force Awake


 

Så här ser den ut och med dom typiska tillbehören. Jag har ju sett alla Star Wars filmer nu utom den senaste som är tecknad

 

     

Här en scen från Star Wars The Rise of Skywalker där man får se Rey Skywalker In action

 

                                                          

Clipart Library

 

Här en bild från sidan. Dom saker jag har från filmerna har jag alla fått från min son. Dom är utplacerade lite varstans


   

När min son drog upp luvan från sin hoodie så såg han själv ut lite som en figur från Star Wars Eller nån från nån annan actionfilm som är på väg att utföra nåt. Svart hoodie, svart ryggsäck och svart liten väska. På bilden stod vi vid elbilen som vi hyrde i några timmar för att åka runt lite och även skjutsa hem min son. Vi är ju bilpoolare sen ett tag tillbaka hos Hallstahem och det är en stor förmån


 

Här min son i närbild 

 

                         

 

Här följer lite tips från min son. Han tipsar om denna Klassisk Ishavsröra med dill & gräslök som han säger är jättegod. Den kommer från Rydbergs 


 

Han använder den på Skärgårdskaka från Pågen som är hans favoritbröd. Det är faktiskt rätt gott men hemma äter jag mest kex med banan och några andra pålägg. Fast jag testade en själv men tog då jokkmokksskinka på och lite mimosasallad och det gifte sig


 

Sen tipsar sonen om en ny Marabou Pistachio choklad. Min man tog en bit och tyckte den var rätt god. Om jag äter choklad så blir det Fazer för dom är lite mörkare och mer cacao i. 

 

                                                       

Clipart Library

Vi stannade till med elbilen i Hälla då vi var på väg till Enköping. Där ville min son gå in på en godisbutik och köpa en dricka. Dom har tydligen ibland gamla sortens läskedrycker såsom Guldus. Tyvärr så fanns det inga såna nu men jag fick mig en titt i en stor godisbutik och den heter Kandyz men blev inte sugen alls längre. Det var så mycket så man kunde knappt fokusera på allt 

 

 

Jag fick en reaktion av en dricka som min son köpte på godisbutiken jag är ju doftöverkänslig så det var nåt i drickat som triggade igång det hela. Började hosta, blev snuvig mm och mådde dåligt så han fick slänga den och sen tog han fram denna ask med Läkerol pastiller som heter Chewy Dents sockerfria med jordgubbssmak. Jag fick ta en och suga på och helt plötsligt mådde jag bättre. Det var nog för att jag fick bort doften från drickan. Då upptäckte jag att ögonen inte blev påverkade så läkaren hade rätt. Jag har ingen allergi på mina ögon utan det är Pterygium och när det är åtgärdat så kommer nog allt bli bättre. Jag har själv funderat på detta för det är inte riktigt likt en allergi. Klicka här för att läsa vad jag skrivit om detta i går

 

 

Vi hade tänkt spela detta spel med sonen som vi köpt på second hand. Vi skulle ha kollat upp om allt fanns i  lådan men det fattades instruktioner. Vi kollade på nätet men det var omöjligt att förstå hur man skulle gå tillväga. Vi skall köpa ett spel på vanlig butik och då kan man ju välja vad man vill ha. Detta heter När Då Då?  Alla tiders spel och kommer från Kärnan. Just detta spel finns inte längre men några andra i samma serie


Nu önskar jag er en så bra dag som möjligt i denna oroliga tid. Vi har 3 minusgrader, sol och den kraftiga blåsten har lugnat ner sig. Vi vet inte än vad vi skall hitta på men promenad blir det i alla fall

        

Jedi Orchestra plays Star Wars theme by John Williams

 

 

#Star #Rey #scen #hoodie #ishavsröra #Skärgårdskaka #Marabou #Läkerol #Kandyz #Kärnan #John

Av Malin wiper - 28 mars 2022 16:00




                      

      

Vi gjorde chromcast från mobilen för att se The Mandalorian som ingår i Star Wars. Jag hade sett tre delar redan så det återstod 12 och otroligt nog så såg vi alla avsnitt men vi såg inte alla på en gång utan vi tog pausar och gjorde lite annat. Det är en Tv serie från 2019 och skaparen av serien är Jon Favreau

 

I rollerna ser vi: Pedro Pascal, Carl Weathers, Barry Lowin, Gina Carano, Giacarlo Esposito. Chris Bartlett, Misty Rosas, Omid Abtahi, Temuera Morrison, Ming Na Wen mfl

 

   

Handlingen

 

Handlingen utspelar sig fem år efter filmen Jedins återkomst och 25 år före The Force Awakens. Serien följer en Mandalorian som lever bortom Nya Republikens gränser. Han är en prisjägare som reser i den yttre delen av galaxen, långt från den nya republikens auktoritet 

 

 

En bild jag tog från Tv:n då vi satt och tittade i vardagsrummet

 

Recension

 

Serien var lite seg från början men den tog sig mer och mer. Skådespelarna är som alltid bra i Star Wars och det är många kända ansikten både från många andra filmer och serier. Även karaktärskådespelare man sett genom åren i stora serier och filmer. Dom gör sitt yttersta och man måste även berömma dom som gör masker, kläder, rustningar och annat för det är bara dom bästa. Det jag inte gillar är att actionsceneran kan bli lite för långa och då lessnar jag men sen är det en väldig blandning i dessa filmer och serier och så också i Mandalorian. 

 

  

Totalfilm 

En annan gullig figur är med rätt mycket i filmen och han går under namnet Grogu och är yngre version av Yoda. Han är så  söt söt så man blir rörd. Sen måste man även beundra alla dessa personer som lägger ner stort jobb för att animera bakgrunder, djur, fordon och annat. Det är helt makalöst bra gjort. Musiken var inte så bra och lik den som man är van vid från Star Wars men ibland lyste det till lite och blev lite mer melodiskt och passande. Det är Ludwig Tomas Emil Göransson som har komponerat musiken till serien. Han är en svensk kompositör från Linköping. Han går under artistnamnet Ludovin

 

Jag ger filmen 4 grogu i betyg av 5 möjliga i betyg

 

         

 

Här ser ni min egen Baby Yoda (Grogu) som jag fick av min son i januari i år. Bredvid sitter en sengångare som är en dörrstopp

 

       

Trailern till serien. Klicka här för att se ett klipp med lite information om The Mandalorian som min son mejlade över till mig. Vi tordes inte gå ut i dag för det blåser så mycket så det är svårt att ta sig fram och jag vill inte att det skall hända nåt mer för man kan ju få nåt i skallen..  . Vi får se i morgon förmiddag om vi kan gå ut då istället. Det blev ju ändå några km i sjukhuskorridorerna. Ha nu en fortsatt fin början på veckan   


                                                           

Clipart Library

#Mandalorian #Jon #Grogu #Ludwig

Av Malin wiper - 28 mars 2022 11:15

  

Två tavlor på en av Sjukhusväggarna i en av korridorerna


I dag har vi varit uppe tidigt för jag hade en tid hos Ögonmottagningen i Västerås för undersökning av mitt vänstra opererade öga. Taxin kom 06.35 men vi var både jättepigga i dag. Jag blev jätteglad när läkaren sa att allt såg bra ut och jag fick se bilder på datorn före och efter op. Nu var gula fläcken och ytan helt slät från att ha varit upphöjd. Nu fick jag även sluta med ögondropparna för dom hade gjort sitt. Glasögonen stämmer till 80% och det är tur för jag får inte byta än i och med att turen tog slut där.

 

 

Läkaren hittade ytterligare fel på mina ögon och det är nåt jag aldrig hört talas om förut som heter Pterygium. Jag har detta på båda sidor av båda ögonen och det är lånsamtväxande så det kan ha hållit på i många år. Fast nu har växten blivit så stor på vänster ögas vänstra sida så det måste opererar för om det kommer till pupillen så kan man bli blind. Det tillståndet drabbar mest dom som bor i varma länder med mycket sol och dom som solar mycket. Det är ju lite märkligt i och med att jag aldrig solar och har gjort det så lite i mitt liv så man blir fundersam. Jag sa det till den fantastiska kvinnliga läkaren som förklarade allt så bra och hon sa att dom inte visste varför det även kunde drabba dom som inte fanns i den riskgruppen.

 

                                       

Avesyn 

Jag är nu uppsatt på operationslista men det tar flera månader i kön så hon sa att jag inte kunde skaffa nya glasögon än för då blir det fel. Jag hade även lite grå starr på vänster öga men inget på höger. Jag glömde fråga om dom även gör starroperationen samtidigt. Pterygium operationen är ytlig så dom går inte in i ögat som dom gjorde på den operationen jag redan gjort. Jag har faktiskt undrat varför jag haft, klåda, torra ögon och lite värk emellanåt och nu kom förklaringen. Jag som har gått och trott i flera år att jag varit allergisk så jag har för länge sen fått sluta med ögonsmink. Det känns ändå lite tråkigt när jag trodde allt var över nu

 

                    animated-eye-image-0039                           animated-eye-image-0039

Så här går operationen till: under operationen tar dom bort den del av bindehinnan som ligger över hornhinnan och också en liten bit utanför hornhinnan. Efter det täcker dom den del som ligger utanför hornhinnan med frisk bindehinna. Ungefär 95 procent av alla som opereras blir bra efter en första operation. Hos fem procent kan pterygiet växa in över hornhinnan igen. Då kan det i enstaka fall behövas en ny operation.

 

        

Walk of the earth med Eye of the tiger (Survivor cover). Jag har missat Oscarsgalan så den skall jag titta på i eftermiddag. 

 

Vi skjutsade hem min son i går efter att han tillbringat helgen med oss. Vi har haft det jättebra och jag skriver om detta när jag får tid för nu är jag rätt trött och måste smälta detta med ögonen. Spådamen jag var till i Göteborg på 1980 talet spådde verkligen rätt för hon sa att jag skulle drabbas av saker hela tiden men inget som tog död på mig så lätt. Sen dess har det varit nåt hela tiden med mindre eller lite längre mellanrum. Jag hoppas ni haft en fin helg mina kära besökare. Nu börjar det blåsa lite kraftigt igen men solen har varit framme men inte så mycket som förut. Efter lunchen skall vi gå en långpromenad för det behövs för att rensa tankarna. Sköt om er och ha det så bra

 

                

Clipart Library 

       

Jag hittade en låt med The Rolling Stones som heter just Fortune teller. Nu skall dom ut på turne igen och jag hade ju velat bocka av den delen från min bucketlist. Dom skall uppträda på Friends Arena i Stockholm. Det finns inte många platser kvar och det kostar 1.205 kr och dom platser som är kvar är ju inte dom bästa och antagligen ståplatser. 

 

#Västerås #Ögonmottagningen #Pterygium #spådam #Rolling

Av Malin wiper - 26 mars 2022 11:00



 

Häromdan gick vi förbi en anslagstavla vid Kanalmuseet Skantzen. Vi har verkligen många vackra ställen att promenera på här och det händer rätt mycket på vår och sommar. Det finns även en scen där det spelas musik och teater

 

 

Konst- och Kultur Rundan går av stapeln 15-17 april kl 10-16. Vi har varit på minst en sen vi flyttade hit för 5 år sedan och då köpte vi några tavlor

 

                        

 

Klicka här för att se vilka tavlor vi köpte på Konst och Kulturrundan 2017. Klicka här för att se ett inlägg från Kulturrundan 2017. Klicka här för att se ytterligare två konstnärer. Klicka här för att se två av konstnärerna vi köpte tavlor av

 

       

Här ser ni en presentation av fotografen Christer Sjöberg som kommer att ställa ut sina bilder på Konstrundan

 

                                                           

Clipart Library

 

Detta höga hus heter Kanalhuset, det är ett kontorshus för företag och privatpersoner. Jag var så långt ifrån så jag fick använda högsta zoomen så bilden blev sämre än dom jag tagit förut

 

 

Detta är en bild jag tog på Kanalhuset 19 maj 2019


 

När man går runt Skanssjön så finns det massor av bänkar utefter vägen och det gäller hela kommunen. Dom är jättebra på att sätta ut bänka och det uppskattas verkligen på vår, sommar och höst


 

Här går vi förbi ett vackert gammalt välskött gult hus som tillthör Bultens industriområde. Det går inte att se vad det används till för det finns ingen skylt


 

Vi har även promenerat förbi tågstationen ett antal gånger och här kom ett tåg precis då vi gick förbi. Vi har inte åkt med tåget en enda gång på dessa 5 år. Jag skall åka ensam nån gång i sommar till min son och då blir det nog med tåg. Då åker min man till sin bror och umgås


 

Här gick vi upp för en spiraltrapp till en bro. För mig blev det lite jobbigt för den var så snäv och jag blev yr i huvudet. Jag tål inte sånt sen jag fick min nackskada men jag lyckades ta mig upp men fick gå sakta och det är inte min starka sida  


 

Detta är ett hus med en snygg arkitektur och det ligger bara en bit från den parkeringen vi ofta brukar stå på när vi är i Västerås. Det känns lite tidlöst 


 

Ankis Fyndbod Loppis såg jag denna bok. Den heter En något större bok och är skriven av Hans Alfredson. Både han och Tage Danielsson är så saknade. Jag har aldrig hört talas om denna bok men jag köpte den inte 

 

       

Hasse & Tage med Ett glas Öl. Tage sitter i bakgrunden och sjunger som kör

 

                          

En sån här flasköppnare har vi och den köpte vi för några år sedan hos Verktygsladan. Handtaget är ju i form av ett skaft till skruvmejlsel eller annat verktyg. Den är den bästa öppnaren vi haft och väldigt kraftfull och utformad på rätt sätt. Den är av märket Wera. Klicka här och se att den fortfarande finns att köpa

 

 

Nu är det dukat och klart och min son och hans kompis kommer hit ca 12.00 Sen skall min son ligga över en natt så vi hinner både se på film, promenera och göra nåt annat. Det blir ungsstekta laxfileér och min man har satt ihop en sås under laxen på stekfatet som är supergod förut hade vi bara grädde och han skall visa receptet när han skrivit ner det. Visar senare alla tillbehör, min man bakade en päronkaka som vi skall ha lite vispad grädde till och kaffe. Filmklapporna jag fick av syrran och svågern fungerar som placeringskort. Vi har 7 grader varmt och sol men det blåser rätt mycket i dag så det känns kallare. 


       Nu önskar jag er en härlig och njutningsfull lördag


#Kanalmuseet #promenera #Kultur #Christer #Kanalhuset #Bultens #tågstationen #Hans #Tage

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards