Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 mars 2022

Av Malin wiper - 2 mars 2022 15:00

 

Det blev lite kris i dag i och med att min mans glasögon sprack som det syns på vänster sida. Innan dess så har han måsta förstärka vid näsan och nästan all färg är borta på dom. Vi hade velat betala bort sjukhuskostnader och tandläkare innan han köpte nya glasögon men nu gick det inte längre. Vi hade bara 2 månader kvar på hans räkningar för mina är betalda. Vi blev tvungna att hyra elbilen och då åkte vi in till Specsavers i Västerås för den kedjan har fått bäst i betyg. Dom var så trevliga och hjälpsamma på Specsavers så det gick som en dans.

 

                           

Clipart Library 

I morgon måste vi åka dit igen i och med att han fått en synundersökningstid då. Han valde ut ett par glasögon som den proffsiga kvinnan visade upp och dom satt bäst och kändes bra. Jag fotar lite mer i morgon för då följer jag med honom och vi var tvungna att hyra bilen igen men inte så många timmar som i dag. Jag måste ju också byta glasögon men får inte göra det förrens 3 månader gått sen operationen. Mina har varit hållbarare än hans men dom börjar bli lite slitna. Dessutom håller hans mobil på att gå ur tiden så han har skickat efter en ny på nätet så det är alltid nåt som dyker upp och slukar pengar

 

      

Jag ville ha med en manlig sångare med glasögon i detta inlägg. Det blev Östen Warnebring med låten  Som en dröm från Eurovision 1967. Hans stil gällande både kläder, glasögon och frisyr skulle även passa in i vår tid 2022 

 

                                               

Vädret har varit toppen med sol, 5 grader varmt och blå klar himmel. Nu är vi lite trötta så vi gör inget mer i dag. Jag är så glad för gasen håller på att försvinna så nu skymmer den inte ögat så mycket som förut men den åker omkring när jag rör mig. Det var det märkligaste jag varit med om denna bubbla som förut täckte nästan hela ögat. Jag ser så pass bra nu så jag kunde göra iordning bilderna i förra inlägget själv. Ha nu en fortsatt skön dag mina besökare

 

  Sveriges Radio 

Pugh Rogefeldt fyller 75 år i dag och han är en av mina gamla favoriter. Han har gått het på skivtallrikarna under 1970-talet och framåt. Tyvärr har han blivit obotligt sjuk och måstat lägga av med musiken. Klicka här för att läsa om detta. Klicka här för att höra honom i Så Mycket Bättre från 2012. Klicka här för att lyssna på två av alla hans bra låtar

 

      

Här sjunger Pugh Rogefeldt tillsammans med Maritza Horn låten Kärlekens träd. Maritza Horn är mamma till Melissa Horn. Grattis på födelsedagen Pugh

 

                                                    


Clipart Library

 

#glasögon #elbilen #Specsavers #Östen #ögat #Pugh #Maritza #

Av Malin wiper - 2 mars 2022 08:00


 

I går då vi var ute och promenerade så såg jag denna fina katt som låg bakom ett cykelställ. Jag har fotat katten några gånger förut och den är så välnärd och fin. Jag gillar alla djur men katter, kor, sengångare och numera även duvor och en del andra fåglar är mina favoriter. Promenaden i går blev sammanlagt 6,86 km men det är så svårt att gå saktare men jag skall försöka ett tag till sen måste jag dra upp fartväxeln


 

Klicka här för att se massor av olika kattmöbler               

 

 

Katten brydde sig inte alls om mig utan låg där så stilla och såg så harmonisk ut


 

       

Eartha Kitt The Singer with the sexie kitten voice. Hon kallades Catwoman och har spelat Catwoman i Batman serien TV-serie från 1960-talet. Eartha Kitt var en amerikansk sångerska och skådespelerska. Efter en fattig uppväxt i den amerikanska södern kom Eartha Kitt till New York där on studerade sång och dans. Hon blev känd som sångerska under 1950-talet, även i Europa. Från 1958 var hon även verksam som skådespelerska. Hon dog 2008 i en ålder av 81 år 

 

  Vintage News

 

Här har katten ledsnat på mitt fotande så den lommade iväg och begav sig mot nya äventyr


 

En vit bänk står skymd innanför en träbyggnad


 

Dessa utemöbler står där och väntar på vår och sommar. Tänk er att sitta där en tidig vår eller sommarmorgon med en kopp kaffe, så ljuvligt


 

Nån har målat en sten så här fint och den har blivit ett fint blickfång

 

Ytterligare en bild på ett flygplan jag fotade sist vi var ute med elbilen. Jag har en oro i kroppen som inte vill stilla sig och det beror på det som händer i världen nu. Det känns extra mycket just nu för hoten börjar bli fler och fler och en sån ledare med sina anhängare värjer sig inte för nåt och dom bryr sig inte om att dom dör själva på kuppen bara dom får sista ordet. Det finns för många farliga vapen nu så jag gissar på att det inte är nån idé att gömma sig eller förbereda sig. Det verkar ju inte som att nån kommer åt honom och hans anhang. Nu är jag dramatisk men kan man blir annat?

 

      

Johnny Cash Hurt på harpa cover by Acoustic Trench. En Youtubekanal jag prenumererar på. Nu har jag bara att önska er en skön onsdag mina härliga besökare. Tack för att ni tittade in till mig

 

                                           


#katt #Earta #bänk #sten #ögat #flygplan #Acostic 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards