Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2022

Av Malin wiper - 24 mars 2022 16:15

       
Livsstilsportalen   

Jag pratade med min man om Dagny Carlsson i dag då vi var ute och promenerade. Jag tog upp detta om åldersdiskriminering som jag även skivit om flera gånger. När vi sen kom hem så läste jag på Aftonbladet att hon dött. Vi blev jätteledsna för hon har betytt så mycket för många. Hon var så pigg, hade sån livsglädje, nyfikenhet och humor. För henne var åldern bara en siffra och hon myntade uttrycket "Gamla er inte" det borde ha tagits tillvara på mer istället för att som nu trycka ner äldre i skoskaften och tala om för dom hur betydelselösa vi/dom är.

 

                                                  

Clipart Library 

Alla blir gamla om man får leva länge. Dagny sa precis som mig också: Kan man inte bara få vara en människa. Jag kände på mig att det var nåt när hon firade sin 110-årsdag i förväg. Än om hon fick leva länge så är det ändå sorgligt för hon tillförde så mycket och visade att man hade ett värde som äldre också. Hon gjorde det hon ville och tog ingen hänsyn till ålder. Om nån tycker att man är gammal så vad skall man göra åt detta? man kan ju inte trolla utan livet pågår tills man dör

 

                                             

Clipart Library 

Hon har visat på att en 100 åring kan vara ute på nätet och leva som dom flesta så länge man har kraft och ork. Man kan göra allt man vill så länge man vill och har orken i behåll nåt annat finns inte i min värld. Klicka här för att komma in på hennes facebook där många visar sin saknad. Dagny var en häftig kvinna

 

Klicka här för att se när hon sommarpratade. Klicka här för att komma in på Dagnys blogg. Klicka här för att se vad dom skriver om henne i Aftonbladet 

 

                                  

Facebook

                                                  

          

Johnny Cash med låten We'll meet again. Klicka här för att höra orginalet med Vera Lynn. Dagny har ju varit med om 2 världskrig och nu står vi inför ett hot om ett tredje 

 

Vår promenad i dag  blev drygt 6 km men vi har lite att göra hemma inför helgen med städning, bakning mm så vi får ändå vår motion. Just nu är det 14 grader varmt men det blåser rätt mycket. Jag har inget mer att tillägga utan önskar er en fortsatt fin dag

 

                                                                

Clipart Library 


#Dagny #Johnny

Av Malin wiper - 24 mars 2022 11:45



 

Jag var till frisören i går och klippte mig eller han fick toppa håret 2 cm framtill och 2,5 baktill. Sen vill jag alltid ha lite uppklippt i och med att jag har tjockt hår. Detta är andra gången  jag varit dit sen dom öppnade och salongen heter Hårstudio Proffessional. 

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Klicka här för att se deras Barber Pole

 

                                                          

Clipart Library

 

Här ser ni deras prislista med väldigt låga priser men dom är suveräna på att klippa. Nu har dom även öppet på lördagar mellan 10-15

 

 

Här satt jag och blev klippt

 

                                


Barbertest 

 

Jag nyklippt och i min nya jacka från Shop Esmeralda

 

                                                                    

Clipart Library 

        

Jill Scott med Spring Summer Feeling. Jill Scott är en amerikansk poet, skådespelare och singer-songwriter. Hon är dock mest känd för sin roll som detektiven Precious Ramotswe i TV-serien Damernas detektivbyrå som bygger på Alexander McCall Smiths bokserie med samma titel. Den serien har jag sett och den är suveränt bra


 

Nu kan man även få en kopp kaffe där för dom har införskaffat en kaffeautomat 

 

                                                               

'  

Detta är bara halva hyllan på bilden med massor av produkter man kan köpa med sig

 

 

Vi promenerade 8,5 km i går och det var helt fantastiskt väder än om lite blåsigt. I dag hade vi plus 3 grader på morgonen men det blev varmare senare. Bilden ovan är från en annan promenad och då var håret lite längre

 

 

Här kommer lite promenadbilder då vi gick runt skanssjön

 

         

Nu är vi uppe i 7 grader och man får verkligen vårkänslor. Vi har endast promenerat 3 km på förmiddagen för vi behövde handla lite också. Efter lunchen blir det minst 3 km till. Ser fram emot att min son kommer till helgen. Ha nu en skön torsdag mina fina besökare. Hoppas ni har det bra, sköt om er

 

        

Min filmfavorit-kompositör Ennio Morricone med Le vent, le cri. Jag får gåshud varje gång jag tänker på att jag fått se honom live på grund av min son som bjöd oss till Globen då jag fyllde jämna år för några år sedan. Klicka här för att läsa vad jag skrev då han gick ur tiden 2020

 

                                        


Clipart Library 


#Klippte #Hårstudio  #prislista #jacka #Jill #promenerade #

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards