Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2022

r & i Hårstudio Proffessional , Jill Scott och Ennio Morricone

Av Malin wiper - 24 mars 2022 11:45



 

Jag var till frisören i går och klippte mig eller han fick toppa håret 2 cm framtill och 2,5 baktill. Sen vill jag alltid ha lite uppklippt i och med att jag har tjockt hår. Detta är andra gången  jag varit dit sen dom öppnade och salongen heter Hårstudio Proffessional. 

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Klicka här för att se deras Barber Pole

 

                                                          

Clipart Library

 

Här ser ni deras prislista med väldigt låga priser men dom är suveräna på att klippa. Nu har dom även öppet på lördagar mellan 10-15

 

 

Här satt jag och blev klippt

 

                                


Barbertest 

 

Jag nyklippt och i min nya jacka från Shop Esmeralda

 

                                                                    

Clipart Library 

        

Jill Scott med Spring Summer Feeling. Jill Scott är en amerikansk poet, skådespelare och singer-songwriter. Hon är dock mest känd för sin roll som detektiven Precious Ramotswe i TV-serien Damernas detektivbyrå som bygger på Alexander McCall Smiths bokserie med samma titel. Den serien har jag sett och den är suveränt bra


 

Nu kan man även få en kopp kaffe där för dom har införskaffat en kaffeautomat 

 

                                                               

'  

Detta är bara halva hyllan på bilden med massor av produkter man kan köpa med sig

 

 

Vi promenerade 8,5 km i går och det var helt fantastiskt väder än om lite blåsigt. I dag hade vi plus 3 grader på morgonen men det blev varmare senare. Bilden ovan är från en annan promenad och då var håret lite längre

 

 

Här kommer lite promenadbilder då vi gick runt skanssjön

 

         

Nu är vi uppe i 7 grader och man får verkligen vårkänslor. Vi har endast promenerat 3 km på förmiddagen för vi behövde handla lite också. Efter lunchen blir det minst 3 km till. Ser fram emot att min son kommer till helgen. Ha nu en skön torsdag mina fina besökare. Hoppas ni har det bra, sköt om er

 

        

Min filmfavorit-kompositör Ennio Morricone med Le vent, le cri. Jag får gåshud varje gång jag tänker på att jag fått se honom live på grund av min son som bjöd oss till Globen då jag fyllde jämna år för några år sedan. Klicka här för att läsa vad jag skrev då han gick ur tiden 2020

 

                                        


Clipart Library 


#Klippte #Hårstudio  #prislista #jacka #Jill #promenerade #

 
 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

25 mars 2022 02:23

Jättebra med mer humana priser på klippning om det nu inte beror på att dom inte betalar rätt skatt/moms/sociala avgifter. Dom måste ha väldigt låga övriga utgifter om det ska gå ihop sig.
Företagsekonomiutbildningen härom året fick upp mina ögon för det här, innan tänkte jag mest, bra med billiga priser men som sagt, när man lär sig mer så får man en väckarklocka. Så numera klipper jag mig var 3e år på en salong där jag vet allt går rätt till ekonomiskt, det är vad jag har råd med numera. Min mer korthåriga familj klipper sig ju oftare självklart.

Malin wiper

25 mars 2022 07:24

Dom har även extra säsongarbeten så dom får säkert in så dom klarar sig. Dom klipper både snabbt och noga så dom hinner med fler och har fått mer kunder. Dom har ju bara funnits här några månader. Den ena killen hade egen salong redan då han var 17 år och det märks.

Ha en fin fredag och helg
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards