Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2016

Av Malin wiper - 31 mars 2016 16:30


  

I dag kom jag iväg till gymmet och här går vi in genom dörren till omklädningsrummet. Man ställer sina ytterskor på hyllan.

      

  

Efter att vi gjort våra maskiner i övre våningen så går vi ner till källarplanet och fortsätter där med bollövningar. Här har det dammsugits eller skall göras. Eftersom jag inte var till gymmet i måndags så kommer jag att gå i morgon också för kroppen har stelnat till lite. Jag fick tvinga mig själv till att gå på bandet i 20 minuter och det brukar jag inte behöva annars                   


            


Här ser ni Mikael Johansson som driver Gym Plus och hans två jättefina barn. Kul att dom ville vara med på bild        

 

      


     

Flickan hade med sig ett gosedjur i form av Musse Pigg  


  

Efter gympasset gick vi in på Ritz Konditori för att fika. I dag och i morgon serverar dom en jättefin caesarsallad till lunch

 

  

I tårtdisken såg jag denna frestande knallgula tårta

 



Yellow River med Christie. Christie var en brittisk pop- och rockgrupp som bildades 1969 i London. Dom låg 25 veckor på Tio i topp 1970 med Yellow River och San Bernadino, och 1972 med låten Iron Horse. Gruppen upplöstes 1976. Medlemmarna i gruppen var: Jeff Christie, Vic Elmes, Michaek Blakey och Paul Fenton. Jeff Christie återförenade gruppen 1990, dock utan orginalmedlemmarna. Dom upplöstes dock 2008     

 

   

 

 

#Gym #Mikael #Ritz #caesarsallad #Tårta #Christie

Av Malin wiper - 31 mars 2016 11:30

  


När jag var på väg ner till centrum i går så stötte jag på denna fina motorcykel som är en Suzuki VZ 1500 från 2009.

 

Kid Rock med Born Free


  

Här är min man på väg in till Ritz Konditori där vi tog en fika tillsammans på hans kafferast

 

  

Denna tårtan såg så läcker ut i sin chokladdräkt...  men min man tog en smörgås och jag en sockerfri hallongrotta. 



  Nån har försökt liva upp en tråkig soptunna...  och det lyckades


    

Liggande transport

 



  

Full fart på huvudgatan med att ta ner påskfjädrarna


   

En borttappad handske som nån satt upp på en gren. Nu börjar även skräpet komma fram som gömts under snön. Det som göms i snö, kommer upp i tö

 

      

       I dag är jag på hugget igen  så det blir ett besök på Gym Plus. Ha nu en skön torsdag, snart helg igen!!! 

 

 

 

 #Suzuki #Ritz #Tårta #Soptunna #Liggande #Huvudgatan #Handske


Av Malin wiper - 31 mars 2016 07:30

   


Så var det dags för årets "Grabbkväll" på City-skor i Vaggeryd. Även denna gång fanns Wahlbergs Ur & guld på plats. Myrna och Rebecka bjöd på Ritz-mackor och grabböl. Antalet grabbesökare var ca 15-20 st


      

     Shoe lamp      


  

Som synes var det strykande åtgång på de goda mackorna.           

                   


  

Kommersen är i full gång. Butiken har ett fantastiskt urval och modesta priser, väl värt en omväg för er som passerar förbi på E4:an. Gott fika på Ritz är heller inte fel.        


  

Det finns också en hel del sköna presenter att inhandla.


  

Detta hade varit nåt för mig....

 

  

Utvalda märken av kvalitetsskor.           


  

Ett urval av läckra herrur och grabbsmycken lockade, Police är ett märke jag gillar.


  

Har ju sällan klocka på mig men denna var helt läcker.


  

Som sagt, jag gillar Police så det fick bli en armlänk.


  

Hustrun gillar sin GUL klocka och denna hade inte varit fel för mig.

 


Nancy Sinatra med These boots are made for walking          

 

 


#Grabbkväll #City #Wahlbergs #Mackorna #Ritz #Kvalitetsskor #Klocka #Police #Nancy

Av Malin wiper - 30 mars 2016 13:45

Det var meningen att jag skulle strandpromenaden i dag men jag hade några ärenden till centrum, det var lite kallare och  fuktigt i luften men det började inte regna i alla fall. När jag passerade järnvägen så såg jag ett lok med massor av godsvagnar målade med graffiti. Jag har fotat sånt förut också men nu var det nya motiv som jag inte sett förut


Jag hade önskat att dom som är skickliga på graffiti skulle få sig tilldelad väggar och annat som inte ser så roliga ut att få måla på för det är en konstform. Det finns ju massor av väggar och ställen som skulle behöva livas upp och då är snygg graffiti passande och det blir ett härligt blickfång som lyser upp det annars dystra stadslandskapet. Annars kan man pryda massor av saker med graffiti från stolar, kepsar, kläder, tavlor mm

 

       

 


  

Detta motiv gillar jag för det är en figur och massor av tefat, ett härligt rymdtema

 

  

Här kan man se både en räv och katt mm. Klicka här för att se en vintage stol målad med graffiti 

 

 

                      


  

                 

  

Jätteläckert och färgstarkt. Det kändes som man gick på en "konstutställning" utefter gångvägen



Klicka här för att se massor av graffiti hos Pixabay   


  

Sen fortsatte min promenad under järnvägstunneln upp mot centrum där jag först skulle träffa min man för en fika på Ritz.                 


    

På fd Jonssons konditori börjar det hände lite mer nu. En container var placerad utanför och inne såg jag en person som jobbade. Första maj öppnar Susibaren och det skall bli spännande. Hoppas man även kan sitta därinne och njuta av sin sushi så det inte bara blir "take away". Ha en fortsatt bra dag

 


                              
   



#Graffiti #Godsvagnar #Tunnel #Jonssons   

Av Malin wiper - 30 mars 2016 09:00



 

Här bredvid Koola Kidz kommer den nya inredningsbutiken ligga


Vi har verkligen saknat en intredningsbutik i Vaggeryd sen Mimmis Magasin slog igen sina portar och efter det Gretas Butik. Nu äntligen så händer det nåt och vi får en ny inredningsbutik som kommer att ligga i samma lokaler som Mimmis och Gretas låg i förut. Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa klicka sen vidare därifrån för mer information. Butiken öppnar 26 april.                    

 

  

I går orkade varken jag eller min man laga lunch så innan han gick från sitt arbete så gick han in på vårt ICA Supermarket och köpte deras hemlagade mat som i går bestod av pasta med skinksås och broccoli. Vi äter inte så mycket kolhydrater nu  så jag tog bara hälften av pastan. Vi har ätit denna rätt förut och den är verkligen jättegod och smakrik       

                                                    

 

   

Så här såg det ut på min mans tallrik.

 

 

Jag för några år sedan  

 

Det är lite grått ute än så länge men solen tittar nog fram lite senare för så var det i går. Jag har inte samma yrsel som förut så nu går jag ut på en promenad. Saknar bilen och hoppas vi får den så fort som möjligt. Bara dom får reservdelarna så går det nog snabbt. Nu önskar jag er en fin onsdag kära läsare, tack för att ni tittar in.

 

 

 

 

#Intredningsbutik #Vaggerydstorget #ICA #Skinksås

 

Av Malin wiper - 29 mars 2016 17:00



       


   



Jag har hittat en härlig sida som heter Verras vardagsdesign. Den är lättmanövrerad, lättförståelig och tydlig. Dessutom är det väldigt bra priser som passar allas plånböcker. Jag kunde inte låta bli att köpa lite och det blev först denna flaska med fjärilar som mönster. Den kommer att blir fin till sommarblommorna. Det finns även en bildlänk en bit under min presentationsbild som man bara klickar på så kommer man in till Verras vardagsdesign

 

                            

 


   



Köpte även dessa vackra somriga servetter. Jag har alltid gillat fina servetter att duka med så dom kan man inte få för mycket av. Dom har många sorter att välja mellan

 

 

 

Jag kunde heller inte låta bli att köpa denna katt som skall sitta på en vägg. Den blir nog present eller till nåt annat jag hittar på

 

 

 


Sen hade dom plåtskyltar med motiv av olika veteranbilar och då valde jag denna eftersom jag varit till Italien 2 gånger. Jag satte in tavlan i ett montage för att få upp storleken. Visar upp sakerna när jag fått dom

 

 

 

 

Fabrizio De André med låten Rimini. Soft och avslappnande. Jag var till Rimini i Italien i början av 1970-talet, det var en upplevelse. Vi bodde på ett stort hotell alldeles invid den långa fina badstranden. Jag var där med min sons pappa men då hade vi inte fått vår son än.

 

 

                               


 

Fabrizio De André som sjunger denna sång så fint föddes 1940 i Italien. Han dog 1999 i en ålder av 59 år, dödsorsaken var lungcancer. Han var en Italiensk sångare och låtskrivare. Jag hittade honom av en slump på Youtube när jag letade efter Rimini.   

 

 



#Verras #Servetter #Katt #Plåtskyltar #Fabrizio

Av Malin wiper - 29 mars 2016 12:15

   

Picjoke.net

 

Hej på er kära läsare. Hoppas första vardagen efter påsken har blivit en mjukstart vad ni än sysslar med. Jag skulle till gymmet i dag men har knappt sovit i natt och vaknade med en hemsk yrsel. Antar att jag legat konstigt och då påverkar det min nackskada. Var tvungen att smörja in mig med kylgél och även ta avslappnande tablett och sen bara vila ut eländet. Jag hade sett fram emot att gå till gymmet men det får bli senare i veckan istället. 

 

      

Min man skötte matlagningen i går och bjöd på massor av goda ungsrostade rotsaker till det övriga vi åt. Det blev så färggrannt och gott

 

   

Mr T köpte en annorlunda sort av potatis som han hade med i ugnen. Delikatess Double Fun från ICA Selection. Dom är sköljda och färdiga att tillaga    

 

   

 Färgen på potatisen var lila med inslag av vanlig potatisfärg, jag ryggade tillbaka lite men dom visade sig vara jättegoda och hade en fyllig, mild nötig smak. Dom går även att göra pommes frites av och då blir dom tvåfärgade  

 


Virvelvinden var min favoritkarusell ända tills jag fick min nackskada. Sista gången jag åkte så höll jag på att spy och visste inte hur jag skulle komma igenom karusellturen utan att bli sjuk. Före det så njöt jag hejdlöst av att åka virvelvinden och ibland när det inte var så mycket folk så fick man sig en extra tur. I och med alla skador så är den tiden förbi men jag lider inte särskilt mycket av det, är mättad på sånt.  

 

 

       

Betyder: ta hand om er på Spanska 


 

 #Yrsel #Ungsrostade #Lila #Virvelvind

Av Malin wiper - 28 mars 2016 15:24

Sheryl Crow Behind Blue Eyes. Sheryl Crow, född 11 februari 1962 i Kennett, Missouri, är en amerikansk rocksångerska. Hon skrev sin första låt när hon var 13 år och har en universitetsutbildning i musik. Källa Wikipedia

 

   

Jag har tyvärr bloggtorka så jag har inget att komma med just nu. Vi har bara ägnat oss åt hemmet trots det fina vårvädret men vi är så trötta. Min man överraskade med att servera kaffe på nya brickan vi köpte på Sam Hjälp. Fick ingen fin bild på våra smörgåsar så på bilden har vi fikat klart redan. Jag hoppas det går att veva igång mig tills i morgon för då skall A-G och jag till gymmet igen.

 

   

I morgon skall även min man och jag sätta om våra "Svärmors Tungor" som nu har blivit omöjliga att vattna på grund av för många skott som nu skjutit i höjden. Har en kruka till att ta hand om. Svärmors tunga är en art i bajonettliljesläktet som tillhör familjen sparrisväxter och ursprungligen kommer från Sydafrika, Kongo och Tanzania. Det är en mycket tålig och populär växt. Den passar mig för blommande blommor har inget till övers för mig...  tyvärr.

 

 

 

Nu kryper jag tillbaka i mitt lilla bo igen och önskar er en fortsatt fin annandag påsk               

 

 

 

#Bloggtorka #Bricka #Tunga #Sheryl

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards