Öppen Ridå

Alla inlägg under september 2009

Av Malin wiper - 30 september 2009 15:50



   

Känner för lite Bondmusik, blev så inspirerad när jag går in på Jannes sida. Han har träffat flera av Bondmännen. Här ett klipp från Filmen "From Russia with love" med Matt Monroe.

 

                   

 

Hittade en sajt där en kille satt in i vilka filmer som James Bond beställde en Dry Martini "Shaken not stirred"  Jag innehar själv alla eller dom flesta Bondfilmerna och dess ledmotiv. 

 


      

Här en sajt att gå in och kolla på "From Russia with love"

 

  

Av Malin wiper - 30 september 2009 08:18


  

I dag har inte ridån gått upp riktigt och kommer inte så att göra. Jag har såna nackbesvär nu att jag får sekundblackouter och domningar i fingrarna. Jag är inte rädd eftersom jag haft så här förut och det är som en varning att jag skall ta det lugnare med datasittandet.

 

Mr T gör frukosten nu som snart är klar. Han skall vara på Arbetsförmedlingen 09.00 i dag. Det är så nära så han kan cykla dit.

Jag skall nu behandla nacken och sen ta en liten promenad så blodcirkulationen kommer igång. Yrseln är inte så rolig men man är van.

 

Nu ropar mannen att bacon och ägg är klara. Här skiner solen och vi har fått vår första frost.

 

  

 

Ha en fin dag Kyss

Av Malin wiper - 29 september 2009 18:54


Jag hittade en finblus i dag till mina nya gråa finjeans som jag köpte häromdan. Känner att jag måste ha nåt nytt att ta på mig nu när vi skall gå och lyssna på Lalla Hansson som uppträder på vår lokala Restaurang nu på lördag. Det går aldrig att få fram på bild varken rätt färg eller hur ett plagg ser ut.

 

   

Blusen ser lia ut men är mörkt vinröd och nedtill är det som ett lite brett intag. Vad jag kan se ute på stan så är det mycket vinrött, lila, svart och grönt som gäller i vinter. Fast jag utgår bara från vad jag passar i både i färg och form.

 

   

Blusen är mycket tunnare än den ser ut på bilden. Lite genomskinlig men inte så att det stör. Till denna skall jag ha armbandet jag köpte av Pisan. Halsbandet passar nog inte till denna halsringningen och den är lite för utsirad.

 

Sen fikade vi på ett ställe som vi bara varit en gång på förut. Det ligger i Juniporten som är ett inomhuskomplex och när man går igenom där så kommer man till tåg och busstationen. Det finns både matställen, smyckeaffär och pressbyrå i området. 

 

   

Caféet heter Graffitti och är rätt bra.

 

   

Jag tog en cappuccino och min man en vanlig kaffe. Mr T tog tog en kaka som var hembakad och jättegod. Jag tog två chokladtryfflar som var lite för mäktiga och långt ifrån den kvaliten som Café Lakatos har. Cappuccinon var lite för besk i smaken för mig i alla fall.

 

   

Det går även att sitta utanför eftersom det ändå är inomhus Glad.

 

   

Det gick inte att ta nån bild på hela stället, det var för mycket folk överallt. 

          

 

Jag kan inte ge Graffitti mer än 3 kaffekoppar av 5 möjliga eftersom jag har så mycket bättre ställen att jämföra med. Dom serverar även mat och stora smörgåsar och dom såg jättegoda ut. Stället är klart godkänt.           

 

 

Av Malin wiper - 29 september 2009 16:11


  


Nu har ännu en scenpersonlighet gått ur tiden och ridån har dragit för Gråter. Jag hade inte en aning om detta eftersom jag glömde kolla på nyheterna i morse. Vi åkte till Jönköping och där såg jag löpsedeln riktigt skrek ut att Ulf Larsson gått ur tiden. Så lycklig som han var nu med ny kvinna som han var på väg att gifta sig med. Bara 53 år gammal.

 

  

 

Han ömmade verkligen för dom gamla Svenska skådespelarkomikerna såsom Thor Modéen, Gösta Krantz, Gösta Bernhardts mfl. Han la en blomma varje årsdag vid dessa personers gravar.

 

  

 

Här är ser ni Thor Modéenteatern i Kungsör där han var med sin revy 2006 och ett antal fler gånger.

 

  

 

Jag kommer alltid att förknippa honom med Söndagsöppet på tv1 där han gjorde sig väldigt bra som programledare. Jag satt bänkad varje söndag. Han hade en varm humor och utstrålning.

 

 

Av Malin wiper - 29 september 2009 10:45


  


Nu kom min belöning med posten som min man köpt åt mig efter att jag försökt viktminska i 28 dagar. Han la ett bud på denna fina Art décotändare på Tradera och fick den för den summan jag gett honom.

 

   

Så här ser den ut och jag är jättenöjd med min belöning Kyss.

 

Här kan ni läsa om "Art décostilen" 

 

 

   

Nu åker vi ut och njuter av det soliga och fantastiska höstvädret. Jag tittar in på era bloggar när jag kommer hem. 


 

Ha en fin dag Kyss 


Av Malin wiper - 29 september 2009 09:59

  


Jag såg matakuten i går och har även följt den förra säsongen. När jag gick i skolan så hade dom eget kök så allt var lagat från grunden och det är bedrövligt att  det är så dåligt 2009. Det pratas vitt och brett bland politiker och kommuner hur viktiga våra barn är. Dom är framtiden och vi skall satsa på dom Foten i munnen. Konstigt att det fått gå så här långt, man känner ju själv om man inte fått i sig tillräckligt med näring hur trött och håglös man blir.

 

Är det verkligen så här illa i alla skolor?. Jag är ju inte så insatt eftersom jag inte har småbarn längre och min son fick jättebra mat i skolan. På dagis så hade dom ett litet kök där även barnen fick hjälpa till med maten. Nu skylls ju mycket på kökspersonalen och jag vet inte hur mycket dom klagat till chefer och andra. Tyvärr så har dom ett rätt svagt fack, Kommunal. Dom har väl tröttnat och blivit blasé.  

 

Det måste nog till att både föräldrar och kökspersonal mfl sluter sig samman och gör nåt åt detta. Sen förra matakuten så har det blivit ett uppvaknande och lite förbättringar. Undrar om alla barn får denna dåliga maten eller om vissa skolor tar sin mat från "Operabaren" bara en liten reflektion Tungan ute. Tänk alla dessa tillsatser i halfabrikat och kryddor som våra barn får i sig Skäms. Finns det nån med skolbarn som kan berätta hur maten är hos er för barnen?. En del tycks inte veta vad barnen får för mat i skolan. Nu skall det tydligen bli ännu värre med nån slags mat som fryses tinas och fryses igen bara för att göra allt billigare. Hoppas ni föräldrar börjar ställa krav på att era barn skall få fullvärdig kost. 

 

Våra husdjur verkar få bättre mat än våra egna barn (både barn och djur skall ha fullvärdig kost). Smäll mig på fingrarna om jag är ute och cyklar nu. Är som sagt inte så insatt och ett Tv-program kan ju vinkla fakta som dom vill. Ni får gärna debattera och ha olika åsikter.

 

TACK FÖR ORDET! 

 

Av Malin wiper - 29 september 2009 08:39


   


I dag öppnas scenen för min väninna ia:s man Mr K som fyller år. Må hans dag bli härlig och minnesrik. Solen skiner och det är ett gott tecken. Jag lärde känna ia på en internetkanal för drygt 4 år sedan.

Både ia och hennes man har blivit kära vänner till oss och skall så förbli.


     


Grattis på födelsedagen Mr K

 

  

 

Här kommer Mr K:s älsklingslåt med Tina Turner.

 

Kram från wiper och Mr T

 

 

Av Malin wiper - 28 september 2009 17:43


  


Nu avslutar jag min omröstning ang. Svininfluensan och tackar alla som deltagit.

 

HÄR ÄR RESULTATET

 

56.1 % kommer att vaccinera sig

 

26.8 % kommer inte att vaccinera sig

 

17.1 % vet inte om dom kommer att vaccinera sig.

 

41 personer har deltagit i omröstningen

 

Något mer än hälften kommer att vaccinera sig men det är ännu osäkert hur dessa som inte vet kommer att göra. Jag tillhör själv den osäkra gruppen.

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards