Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Shopping och fika.....

Av Malin wiper - 29 september 2009 18:54


Jag hittade en finblus i dag till mina nya gråa finjeans som jag köpte häromdan. Känner att jag måste ha nåt nytt att ta på mig nu när vi skall gå och lyssna på Lalla Hansson som uppträder på vår lokala Restaurang nu på lördag. Det går aldrig att få fram på bild varken rätt färg eller hur ett plagg ser ut.

 

   

Blusen ser lia ut men är mörkt vinröd och nedtill är det som ett lite brett intag. Vad jag kan se ute på stan så är det mycket vinrött, lila, svart och grönt som gäller i vinter. Fast jag utgår bara från vad jag passar i både i färg och form.

 

   

Blusen är mycket tunnare än den ser ut på bilden. Lite genomskinlig men inte så att det stör. Till denna skall jag ha armbandet jag köpte av Pisan. Halsbandet passar nog inte till denna halsringningen och den är lite för utsirad.

 

Sen fikade vi på ett ställe som vi bara varit en gång på förut. Det ligger i Juniporten som är ett inomhuskomplex och när man går igenom där så kommer man till tåg och busstationen. Det finns både matställen, smyckeaffär och pressbyrå i området. 

 

   

Caféet heter Graffitti och är rätt bra.

 

   

Jag tog en cappuccino och min man en vanlig kaffe. Mr T tog tog en kaka som var hembakad och jättegod. Jag tog två chokladtryfflar som var lite för mäktiga och långt ifrån den kvaliten som Café Lakatos har. Cappuccinon var lite för besk i smaken för mig i alla fall.

 

   

Det går även att sitta utanför eftersom det ändå är inomhus Glad.

 

   

Det gick inte att ta nån bild på hela stället, det var för mycket folk överallt. 

          

 

Jag kan inte ge Graffitti mer än 3 kaffekoppar av 5 möjliga eftersom jag har så mycket bättre ställen att jämföra med. Dom serverar även mat och stora smörgåsar och dom såg jättegoda ut. Stället är klart godkänt.           

 

 

 
 
lilian/frugreta

lilian/frugreta

29 september 2009 19:34

tackar..paketet har kommit och är öppnat..guuvvaa fiinaa.
Blusen du köpt är jätte snygg o den ser vinröd ut på min dator.Tror att jag har ganska bra färgåtergivning på skärmen.
kram

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
christina

christina

29 september 2009 19:50

Hej Wiper! Tack för din omtanke om dottern!! Ja, jag har varit rejält orolig, stressad och emellanåt fått ångest. Det är svårt att vara själv med barnen utan stöd från deras pappa. Men det går en dag i sänder. Idag har hon ju faktiskt varit hungrig.

Kram Christina
Ps. blir sugen på det där fikat på café grafitti!! Ds

http://christinaahl.blogg.se

 
Sussi

Sussi

29 september 2009 21:34

Den blusen kommer nog bli jättefin till dina finjeans!

Vad mysigt cafét såg ut. Det såg så fräscht ut :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

29 september 2009 23:35

lilian/frugreta: Toppen att paketet kom fram så fort ;)
Kul att du tycker blusen är snygg ;)

Roligt att du gillar vinsten

Hoppas din kväll varit bra
kram

Christina: jag men jag blev orolig vet hur det känns. Förstår att du varit stressad och ångestladdad helt naturligt i den situationen. Sen att inte ha stöd från den andre föräldern måste vara jobbigt också. Härligt att hon fått tillbaka matlusten det är ett bra tecken.

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 september 2009 23:36

Sussi: Ja jag hoppas det ;)
Ja cafet är inte så tokigt

Hoppas din kväll varit bra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

30 september 2009 14:23

Jättefiin blus! Och på översta bilden är den vinröd i min dator men nedersta ser den Lila ut hm.
Ja det finns såå mycket snyggt nu i affärerna som man baara vill ha...
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards