Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Städning!

Av Malin wiper - 19 maj 2011 06:53

 


Här har vi varit uppe sen 06.00 och mäklaren kommer 10.00 Jag håller på att dammsuga i vardagsrummet och sen är det inte så mycket kvar. Nu har vi verkligen fått en storrensning och man känner sig lättad. Det kommer inte att bli varken tid eller ork för bloggande i dag. Får se hur det blir på eftermiddagen. Vi kommer nog att vara helt utpumpade efter att mäklaren varit här. En frisk människa utan skador i kroppen hade gjort denna rensing på två dagar men är man utsliten till kropp och själ så tar det längre tid och massor av vila emellan...  


  


Ute syns ingen sol och det ser ut att ha regnat lite. Efter att mäklaren varit här så blir det nog till att gå ut och koppla av med lite mat eller nåt annat. Vi hade tappat kontrollen fullständigt över källaren men nu har vi fått lite ordning och då blir det lättare när vi skall finrensa bort en massa papper och sånt man sparat på för länge.


  


Som ni ser har jag fullständig bloggtorka och kortslutning i hjärnan...  Nu tillbaka till dammsugaren för att slutföra uppdraget... ...  Mitt namn är wiper, Malin wiper...   


  


Ta hand om er och ha en toppendag.....  



 
 
Cattis

Cattis

19 maj 2011 08:40

Lycka till idag.
Man kan bli trött bara av att veta att det ska komma någon och inspektera sitt hem.
Psykiskt påfrestande. Så kan jag känna.
Så det du det lugn efteråt och vila ut riktigt mycket.

Här är också lite halvmulet idag
Kram kram kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

19 maj 2011 17:46

Tack snälla du. Så kändes det verkligen men gick bättre än jag trodde för han var så trevlig. Nu säckade vi bara ihop och skall se film i kväll

Tack för din omtanke vännen
Ha en fin kväll
kramar

 
Pisan

Pisan

19 maj 2011 10:21

Hoppas det går bra nu när mäklaren är där. Förstår att du känner dig slutkörd, så som ni hållt på att röja och städa :-)
Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 maj 2011 17:45

Det gick jättebra. Ja du vi är nästan medvetslösa ;) det blir film i kväll

Ha en fin kväll

kramar

 
Monica

Monica

19 maj 2011 11:31

Det är mycket man vill fixa till innan mäklaren kommer och fotar. Man vill ju att det ska se så bra ut som möjligt, minns jag städade och städade... Men ingen kom till visningen, inga intressenter ännu, men mäklaren säger att juni är bästa månaden för försäljning, så man hoppas.
Hoppas ni får pusta ut och njuta av en god lunch nu efter hårt arbete.
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 maj 2011 17:39

Vi hann göra mycket så mäklaren tyckte att det såg bra ut. Vad tråkigt att ingen kom till visningen :( hoppas det snart är nån som nappar. Man skall tydligen sälja på vår och sommar. Nu har vi pustat ut men jag orkar nog inte blogga i dag

Ha en fin kväll
kram

 
Petra

Petra

19 maj 2011 15:04

Hoppas att allt går bra!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

19 maj 2011 17:37

Det gick jättebra och sen åkte vi till Jönköping. Orkar nog inte blogga i kväll

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

19 maj 2011 15:52

Hoppas att det gick bra idag och att ni har haft en bra eftermiddag/kväll med nåt gott att äta och att ni har kunnat slappa lite!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

19 maj 2011 17:36

Det gick jättebra och vi åkte till storstan sen. Vi skall bara slappa nu och se på film

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

skrivmoster

19 maj 2011 16:06

Oj så mycket jobb! Ni är flitiga och förståndiga, som tar det i etapper. Man orkar inte som förr...

Hoppas ni får en lugn och skön stund sen när mäklaren har gjort sitt.
Önskar en en vilsam kväll då ni kan pusta ut!
Kramar

Malin wiper

19 maj 2011 17:35

Ja du vi hade tappat kontrollen men nu återtagit den och har lagomt mycket grejer kvar. Det känns verkligen att man är äldre och skadad. Vi var till storstan en sväng och nu skall vi bara slappna av och se på film.

Tack snälla du för dina värmande ord

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

anki i ljustorp

19 maj 2011 17:04

Hej Malin hoppas att allt har gått bra idag! Och att ni inte är allt för trötta.JAG själv törs inte tänka på att flytta på grund allt man har sparat under 35 år Den dagen tror jag att jag rymmer fältet KRAMAR I MASSOR ANKI...

Malin wiper

19 maj 2011 17:34

Hej Anki! Vi är helt slut nu men det känns skönt att mäklaren äntligen varit här. Vi vill inte flytta men vi orkar inte göra nåt med huset. Ni har ju bott så länge och har så fint så jag förstår att inte ni vill flytta.

Kramar i massor till dig också
Ha en fin kväll och hälsa Mr G och USA ;)

 
Ninz

Ninz

19 maj 2011 22:35

Men vännen, finns det inte någon vänlig själ som kan hjälpa er? Önskade nu att vi bodde grannar, så hade jag varit hos dig och swochat runt o fixat allt i ett nafs :)
Kramen till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

20 maj 2011 08:01

Jo då vi har folk som kan hjälpa oss och det skall dom göra nu med att ta ut en massa saker som är lite tyngre från källaren. Du är väl för härlig och snäll ;) förstår att det skulle gå fort om du varit här för du är ju som en virvelvind

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards