Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin wiper - 30 juni 2012 08:47



  Här kommer låten I Saw Linda Yesterday med Dickey Lee som låg på Tio i Topp 1963. Han föddes 1936 i Memphis, Tennessee. Han är en amerikansk popsångare och låtskrivare.


 

En bild hur han såg ut förr och ser ut nu


 


Klicka här för att komma in på Dickey Lees hemsida

Av Malin wiper - 30 juni 2012 08:20

 


I dag skall vi på bilträff i Stockaryd. Jag har bättre syn nu men ont i hela ryggen så jag har tagit Ibemutin nu i flera dagar. På måndag ringer jag och beställer akupunktur. Jag är så ledsen att jag inte kunnat gå in på era bloggar men det skall jag prioritera i morgon och ta några i sänder under morgondagen. Bilträffen börjar 14.00 i dag och jag hoppas det blir stor uppslutning. Det verkar bli fint väder så dom kan grilla också. Tack för att ni är så snälla och omtänksamma, vilken tur man har som har såna fantastiska läsare. Allt gott till er, kram!. Klicka här för att komma in på Stockaryds stationscafé

 


 

Opel Kapitän en polisbil från 60-talet. Klicka här för att se vart jag hittat bilden


Nu önskar jag er alla en underbar dag


 


När jag letade efter en bild från 60-talet så hittade jag denna som kommer från min bloggvän Inger Maryissa. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Jag hade själv en liknande skivspelare i plast och med lock på.

Av Malin wiper - 29 juni 2012 08:45

 


Här kommer del 2,  det är sånt man stöter på när man är ute och promenerar. Det ger kraft och man slappnar av. Att bara leva i nuet och njuta när man har såna här besvär är guld värt och kostar inget


                      


 


 



    


 


 

 


 


 


 


 

  


         

Av Malin wiper - 29 juni 2012 08:30

 


Tack snälla ni för era omtänksamma kommentarer och era råd och tips som jag tar till mig. Jag har gått på akupunktur i många år men nu var det ett tag sen så jag skall ringa min akupuntör. Jag var rätt skräckslagen ett tag eftersom inte dimsynen ville ge med sig på vänster öga. Tordes helt enkelt inte sitta vid datan. Jag har varit ute flera gånger i går och i dag på mindfulnesspromenader och det har gjort stor nytta. Jag har även gjort både muskelavslappning och vanlig avslappning några gånger/dag. Försöker nu skriva detta inlägg men kan bara sitta 20 minuter i taget så allt tar en evinnerlig tid. Bara att göra iordning bilderna tar sin tid. Jag har gått och lärt mig mindfulness för några år sedan och det är verkligen välgörande. Jag har fått gå med solglasögon inne för jag har inte tålt ljuset så jag tror jag haft lite migrän också. Jag har lagt fb på is ett tag framöver.


Klicka här för att läsa om Mindfulness

 


    



Här kommer lite bilder jag tagit dom sista dagarna då jag varit ute och försökt varvat ner. Dom får tala för sig självt.



 


 


 



 



 



 



 



 




    

Av Malin wiper - 28 juni 2012 10:00

  

Förskrivet tidsinställt  inlägg


 


Jag såg att Nora Ephron dött. Hon var en amerikansk filmskapare, regissör, procucent, manusförfattare, romanförfattare, dramatiker, journalist, författare och bloggare. Hon föddes 1941 så hon blev 71 år gammal. Hon är mest känd för tre filmer: Silkwood, När Harry mötte Sally och Sömnlös i Seattle. Hon skrev ibland med sin syster Delia Ephron. Hennes sista film var Julie & Julia. Hon var medförfattare till den Drama Desk Award- vinnande teater produktionen, Kärlek förlust och Vad hade jag på mig


 


En bild på Nora Ephron och hennes syster Delia Ephron


       



Klicka här för att läsa mer om detta


Här är en av dom bättre filmerna hon gjort Julie & Julia. Jag har sett den och kan varmt rekommendera filme där Meryl Streep är i sitt esse och är magnifik i sin roll

 


 

Julie & Julia är en amerikansk drama- och komedifilm från 2009, regisserad av Nora Ephron. Filmen hade biopremiär den 9 oktober 2009 i Sverige och släpptes på DVD den 24 februari 2010 i Sverige. Filmen är baserad på två sanna historier. Filmen är barntillåten. Klicka här för att läsa mer om filmen och dess bakgrund.

 



 


Klicka här för att läsa om Julia Child som filmen är baserad på. Jag har själv denna kokbok


Av Malin wiper - 27 juni 2012 16:00

 


Den här bilen en Morgan 3 stod i en parkeringsficka på A6 köpcenter. Det var inte så lätt att fota den för det var bilar på båda sidor och rätt trång. Klicka här för att ta del av lite historik om bilen. Klippet är inbäddat så jag kan inte ta in det direkt.



          


Klicka här för att komma in på Morgan Nordic. Klicka här för att se ett klipp på en Morgan. Morgan 3 Wheeler är ett trehjuligt motorfordon, motorcykelbil. Den tillverkades 1910-1952 av familjeföretaget Morgan Motor Company i Malvern Link, Worcestershire, England. Åren 1910-1952 tillverkades trehjulingen, och sedan 1936 tillverkades fyrhjuliga bilar. År 2011 lanserade man en ny trehjuling

 


 


  Här ser man hur låg den är


 


 


 



  Den lyste verkligen upp


 


Här kommer ett klipp på Morgan 3

 


Av Malin wiper - 27 juni 2012 13:00

 

Jag har lånat denna fina animering från Vickes animeringsskola


Jag vaknade med dimsyn igen på vänster öga så jag blir tvungen att ta några dagars bloggpaus för att göra avslappning, promenader och behandlingar tills det släpper. Det är lite obehagligt för man blir ju så yr och konstig och tar snedsteg. Det känns som att ha fel glasögon. Jag blev lite bättre i nacken ett tag men nu är jag så uppspänd.  Jag har i alla fall en del förskrivna. inlägg som kommer in i dag. Hade tänkt besöka era bloggar men det funkar inte så jag gav upp. Jag återkommer så fort jag kan och då blir det mindre antal inlägg ett tag framöver. Jag har ju blivit tillsagd att inte sitta vid datan mer än 20 minuter åt gången av läkare så jag förstår varför det blir så här. Det skulle kännas tråkigt om jag skulle måsta sluta blogga.



Klicka här för att läsa om whiplashskada.


Ha det toppen och sköt om er...  



Butterfly

DesiComments.com | Butterfly | Forward this Picture

Av Malin wiper - 27 juni 2012 12:30

 


SÅSTIPSET:



Ett bra alternativ som kall sås till laxfilé och gravad lax är denna sås som är både lätt att tillaga och god. Detta recept har jag haft sen jag var med i en matsajt som heter "Tasteline" och det var mer än 7 år sedan, innan jag började blogga.

 


 


 


  Det går lika bra med fryst dill som håller hög kvalitet och man behöver inte tina upp den.


 


Vill man ha såsen lite tjockare och krämigare så kan man använda sig av den Turkiska Yoghurten. Jag själv använder laktosfri eftersom den funkar bättre för min mage.

 


 


 

Arabia Arctica skål


Så här ser den ut när den är klar. Man får inte ta för mycket socker för då tar det söta över. Det är ett bra alternativ istället för gravlaxsås som innehåller mer kalorier

 


        

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards