Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin wiper - 11 juni 2012 08:38

Bilden är lånad från Kaffehörnan

 


Jag är med i en tävling hos Kaffehörnan och vinsten är böcker. Tävlingen avslutas 17/6 22.00


Klicka här för att komma i på Kaffehörnan om ni också vill vara med och tävla


 

Av Malin wiper - 10 juni 2012 18:00


 


Här kommer Jacques Brel med låten "Seasons in the sun" Det är min snälla bloggvän Stevie som tipsar mig om musik över mejl emellanåt. Det är jag jätteglad för eftersom inspirationen tar slut ibland och jag får kortslutning. Här är ett av musiktipsen och jag känner verkligen för en låt med Brel just nu. Visste inte att han spelat in denna låt som det finns många versioner av. För det mesta så sjöng han och spelade sin egen musik

 


 


Han föddes 1929 i Schaerbeek, Bryssel och dog 1978 i Bobigny, Seine-Saint-Denis, så han blev inte mer än 49 år gammal. Han var en fransktalande belgisk musiker, kompositör, skådespelare och filmskapare. Vid 15 års ålder lärde han sig att spela gitarr. Brel hoppade av skolan tidigt och började istället arbeta på sin fars kartongfabrik, där han dock aldrig trivdes. Klicka här för att läsa mer om hans liv och karriär


 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om Jacques Brel och lyssna på fler klipp

Av Malin wiper - 10 juni 2012 17:30

  


Jag skrev för ett tag sen om vår guldsmedsbutik Wahlbergs Ur & Guld och nu har jag varit tillbaka för att fota en ny smyckekollektion dom fått hem. Den heter "Guess" och dom har sålt en del redan så det är en populär serie. Deras kännetecken är att på alla smycken står det "Guess" nånstans på smycket synligt.  Guldsmeden och urmakaren Rickard guidade mig så bra bland smyckena så det var lätt att fota. 


Klicka här för att komma in på deras hemsida.


  

Dessa örhängen är en av mina favoriter ur serien. Smyckena är nickelfri.


  

Det är en fin glans i alla smycken.



Här två ringar.


 


Olika typer av armband  


 


Klicka på bilden så blir dom större  


    


       



Armband           

 


   


Örhängepar där ena har ett frågetecken som utsmyckning och det andra "Guess"      

 


 


Detta armband blev min andra favorit. Det har en härlig tyngd i sig.

   


Deras gråshäfer var helt utslagen... , så fin och go  



Vi köpte denna klocka hos dom som vi kollade i förra gången vi var dit. Den skall vi ha i vardagsrummet. Det är en glans i klockan som jag gillar och sekundvisaren bara flyter fram och klockan är helt ljudlös 

 

   

Av Malin wiper - 10 juni 2012 11:45


 

Här ett klipp med Amos Lee som sjunger låten "Flower". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Amos Lee föddes 1977 i Philadelphia, Pennsylvania och är en amerikans singer-songwriter och gitarrist. Han har släppt fyra studioalbum och har bland annat turnerat tillsammans med Bob Dylan, Elvis Costello, Norah Jones, Paul Simon, Merle Haggard, John Prine, Dave Matthews och Adele


 


 

Av Malin wiper - 10 juni 2012 11:30


Min man kom hem med en krukväxt som han köpt på ICA för nån vecka sen. Det var en vit blomma men nu har vi fått fyra vita vackra blommor på växten. Den blir finare för varje dag och jag skulle vilja veta vad det är för växt. Är det nån som vet vad växten heter?



Så här ser dom ut på nära håll

 


 

 

 

Av Malin wiper - 10 juni 2012 11:15

     

Vår Likörhörna 


Vi hade jättetrevligt med våra fd grannar i går och det blev rätt sent. Jag har varit lite för mycket i farten på sista tiden så i dag orkar jag inte ta mig ut och det är trist för det är stickcafé 15.00 och jag har missat rätt många. Måste ändå lyssna på kroppen för jag är rätt ledbruten och är uppspänd i nacken. Varje gång vi har besök så glömmer jag fota så jag har knappt några kort från i går. Det blir nog så när man har trevligt och pratar och umgås. Jag skulle ha med mig två päronkakor till Mimmis Stickcafé i dag men dom får min man åka ner med dit. 

 


 


Maten vi åt i går var ungsstekta laxfiléer kryddade med svartpeppar, salt och massor av dill ovanpå. I botten av formen smulade jag en fiskbuljongtärning och när det var 16 minuter kvar av stektiden så hällde jag på het grädde. Till detta hade vi även en kall sås bestående av grekisk yoghurt utrörd med hjortronsylt, salt och peppar.  Det är otroligt gott till lax. Vi silade bort det hårda i sylten. Sen gjorde jag en sallad av strimlad rödkål, lite blandad sallad, grekisk fetaost i små bitar, gurkstavar, massor av hackad dill och som dressing olja, rödvinsvinäger, salt och peppar. Vi hittade inte vår stora gratängform i källaren så vi fick ringa till min väninna Mrs A-G och låna en större form.... Vi har inte hittat allt än efter flytten så nu är det dags att ta ett tag i källaren igen  



Likörhörnan är i alla fall invigd men ingen ville vara med på bild. Likörhörnan är jättemysig att sitta i och vi drack likör två av oss och en drack vitt vin. Min man drack lättöl för han agerade chaufför. Det regnade så hemskt i går så vi ville inte att våra grannar skulle promenera hem själva

 


 



Vi fick denna fina bukett med blommor av vårt besök och den var verkligen vacker. 

 

 

  

 


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittat denna bild

 


Fick i alla fall en bild när min man plockade bort det sista kaffet vi drack sent på kvällen. Vi flyttade runt från detta bort till soffan och sen några gånger till "Likörhörnan"....  Vi har ju tre ställen att sitta på i vårt vardagsrum.


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild   





När vi var på ICA så träffade jag på denna kvinna som hade en fantastiskt tjock och fin hästsvans. Det är nästan som att se sig själv när jag hade en lång tjock hästsvans förr i tiden. Fast mitt hår var nästan svart. Jag var så djärv så jag frågade om jag fick fota svansen och det fick jag....   Snygg färg hade hon också på håret


     

      


Jag önskar er alla en jättefin och skön söndag.

 

Av Malin wiper - 9 juni 2012 13:45


Här ett klipp med Chuck Berry & Keith Richards (Rolling Stones) med låten "Nadine" Det känns svindlande att jag har en autograf av Chuck Berry.


 

Klicka här för att komma in på Chuck Berrys hemsida


 


 

Klicka här för att komma in på Keith Richards hemsida

 


  


Jag har bara förskrivna tidsinställda inlägg i dag för vi har fullt upp och har varit ute på samhället och handlat och även fikat lite på Ritz...  . Nu är det bara några timmar kvar  tills vi får lördagsbesök då vi skall njuta av mat och dryck och bara umgås och slappna av. Vädret har varit så upp och ner med både reng och sol och väldigt tryckande så jag fick huvudvärk och det är inte så ofta numera.  Hoppas ni alla får en jättefin lördagskväll. Kram på er...    

Av Malin wiper - 9 juni 2012 12:00

    


 

  I går eftermiddag ringde en arbetskamrat till min man och ville att jag skulle komma ner och fota en bil som dom fått av en kompis pappa mot att dom fraktar bort den. Tyvärr så var jag för trött och gick omkring i myskläder så min man åkte iväg och fotade bilen istället så här fortsätter min bilnostalgi....   Det är en DKW junior från början av 1960-talet, mer vet dom inte. Antingen rustar dom upp den eller också blir den till reservdelar

 

 


Så här fin kan bilen bli om dom rustar upp den. Klicka här för att se vart jag hittat bilden. DKW Junior var en liten framhjulsdriven Salongen tillveras av Auto Union AG. Bilen blev positivt mottagen när den kom ut först som DKW 600, vid Frankfurt Motor Show i mars 1957. Klicka här för at fortsätta och läsa på Wikipedia. Klicka här för att komma in på en blogg och se ytterligare en fin DKW Junior



  Klicka här för att komma in på en nostalgiblogg ang detta med gamla bilar. Den heter "grandprix63". Det har blivit mycket nostalgi och bilar i min blogg och det är därför att jag dyker på sånt när vi är ute och åker. Sen har jag sett som många andra att dom gamla bilarna är mycket snyggare än dagens bilar som man knappt ser skillnad på. Dom äldre är som som konstverk och då kan man inte låta bli att tjusas av dom.



 

Så här ser motorn ut och den gick faktiskt igång när dom testade 

 



Klicka här för att se vart jag hittat denna bild. Min pappa har haft både DKW och Austin när jag bodde hemma

 


   


 Klicka här för att läsa om denna gamla bensinstation som byggdes 1953 i Skålan, Klövsjö.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards