Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Likörhörna!

Av Malin wiper - 10 juni 2012 11:15

     

Vår Likörhörna 


Vi hade jättetrevligt med våra fd grannar i går och det blev rätt sent. Jag har varit lite för mycket i farten på sista tiden så i dag orkar jag inte ta mig ut och det är trist för det är stickcafé 15.00 och jag har missat rätt många. Måste ändå lyssna på kroppen för jag är rätt ledbruten och är uppspänd i nacken. Varje gång vi har besök så glömmer jag fota så jag har knappt några kort från i går. Det blir nog så när man har trevligt och pratar och umgås. Jag skulle ha med mig två päronkakor till Mimmis Stickcafé i dag men dom får min man åka ner med dit. 

 


 


Maten vi åt i går var ungsstekta laxfiléer kryddade med svartpeppar, salt och massor av dill ovanpå. I botten av formen smulade jag en fiskbuljongtärning och när det var 16 minuter kvar av stektiden så hällde jag på het grädde. Till detta hade vi även en kall sås bestående av grekisk yoghurt utrörd med hjortronsylt, salt och peppar.  Det är otroligt gott till lax. Vi silade bort det hårda i sylten. Sen gjorde jag en sallad av strimlad rödkål, lite blandad sallad, grekisk fetaost i små bitar, gurkstavar, massor av hackad dill och som dressing olja, rödvinsvinäger, salt och peppar. Vi hittade inte vår stora gratängform i källaren så vi fick ringa till min väninna Mrs A-G och låna en större form.... Vi har inte hittat allt än efter flytten så nu är det dags att ta ett tag i källaren igen  



Likörhörnan är i alla fall invigd men ingen ville vara med på bild. Likörhörnan är jättemysig att sitta i och vi drack likör två av oss och en drack vitt vin. Min man drack lättöl för han agerade chaufför. Det regnade så hemskt i går så vi ville inte att våra grannar skulle promenera hem själva

 


 



Vi fick denna fina bukett med blommor av vårt besök och den var verkligen vacker. 

 

 

  

 


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittat denna bild

 


Fick i alla fall en bild när min man plockade bort det sista kaffet vi drack sent på kvällen. Vi flyttade runt från detta bort till soffan och sen några gånger till "Likörhörnan"....  Vi har ju tre ställen att sitta på i vårt vardagsrum.


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild   





När vi var på ICA så träffade jag på denna kvinna som hade en fantastiskt tjock och fin hästsvans. Det är nästan som att se sig själv när jag hade en lång tjock hästsvans förr i tiden. Fast mitt hår var nästan svart. Jag var så djärv så jag frågade om jag fick fota svansen och det fick jag....   Snygg färg hade hon också på håret


     

      


Jag önskar er alla en jättefin och skön söndag.

 

 
 
Sussi

Sussi

10 juni 2012 11:53

Mysigt med en likörhörna :)
Kul du haft med flera besök sista tiden. Sånt tar på kroppen, du är klok som lyssnar och tar det lugnt när den säger ifrån..

Hoppas du fått svar på vad blomman heter för jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Har ingen aning alls men den var väldigt fin :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

10 juni 2012 15:15

Det var en väninna som sa att hon gillade likör och då dök det upp i huvudet att den skulle heta "Likörhörnan" ;) Jag går nog tillbaka till ICA och kollar
Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

12 juni 2012 19:41

Så mysig likörhörnan blivit och så trevligt det lät med besök. Vacker bukett Ni fick!

Ja tänka sej, sånt hår hade jag förr...långt till rumpan, tjockt och samma färg ungefär. Nu är det lite slitet efter slingblekningar så jag får invänta att det blir tjockare igen. Och jag har numera inte heller rumplångt hår ;) Hihi.

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

12 juni 2012 20:20

Vad kul att du tycker det. Vi trivs i vår hörna när vi har gäster. Jag hade långt hår länge innan jag blev så korthårig som numera. Förstår att du hade en sån svans också. Du har ju långt hår fortfarande men du är ju ung. Jag passar inte i långt hår längre för jag ser ännu äldre ut då.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards