Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Handelsträdgården i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 15 maj 2011 08:06


Vi var till Handelsträdgården i går för att köpa en blomma som vi skall ha med oss i dag på kaffebjudningen. Det är så fint där och alla knoppar börjar brista och det känns verkligen sommar nu. Ute är det redan soligt och fåglarna kvittrar för fullt. Hoppas jag kan klippa färdigt gräsmattan i dag så det inte kommer nåt regn och förstör. Tyvärr så har inte vår handelsträdgård nån hemsida så jag kan inte sätta in nån permanent länk. Dom håller till på Esplanaden 4, tel 0393-10154. Klicka här för att se vad jag skrev om don senast.




Denna växt blev man helt paralyserad av så fin, ståtlig och annorlunda var den. Jag frågade en av ägarna och han sa att det var e


 

Så här ser blomman ut på nära håll. Den är verkligen färgstak och kostade 99 kr och det tyckte jag inte var dyrt när jag såg andra som inte var lika häftiga som kostade över 100 kr


  

Denna var också läcker i sin skarpa rosa färg och så livskraftig som den ser ut. Deras blommor är av den hållbara sorten och deras jord av det finaste slaget. Köper man blommor där så håller dom jättelänge. Jag tror att detta är en hibiskus. Klicka här för att läsa om hibiskus

  

Det finns jättemycket färdiga grupper i olika storlekar och prisklasser. Denna hade en flätad häftig korg som stack ut.


  

Sen den här med en liten hundvalpspinne som sticker upp i blomsterhavet.


  


Här en med både mörka och ljusa blommor


  


En hög svart hink med blomsterarrnagemang.


  

Dom har massor av krukor men dessa sobert lila i glas har jag inte sett förut. Det står "Sandra Rich" på krukorna. Klicka här för att komma in på "Sandra Rich" hemsida.


  

Här en låt från förra årets melodifestival som gick av stapeln i Norge. Denna grupp kommer från Belaruse och heter 3+2 och sjöng låten "Butterflies". Klicka här för att läsa om gruppen 3+2


Nu önskar jag er alla en fin och färgstark dag...  




 
 
Vicke

Vicke

15 maj 2011 09:15

det är härligt att gå i all den blomsterprakten, ha en fin dag nu, hos mig regnar det

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 maj 2011 09:20

ja det är det verkligen. Det ser ut att bli regn här också

kram

 
Pisan

Pisan

15 maj 2011 10:50

Där fanns det mycket fint. Hoppas ni får en fin söndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 maj 2011 12:15

Ja du och detta var bara en bråkdel

Ha en fin söndag själv
kramar

 
Maya

Maya

15 maj 2011 10:52

Åh, mysigt med alla blommor! Jag och Svärmor har bokat in ett besök på två handelsträdgårdar imorgon Måndag eftermiddag, men det ser ut att bli spöregn så vi får avvakta och se hur vädret blir. Annars får vi ta det en annan dag.

Det känns som om jag är "siste man" i hela stan att köpa blommor till alla krukor och rabatter men jag vill inte bara köpa det som finns, utan väntar in då mina favoritblommor säljs. Har inte heller varit runt och letat heller då jag varit dålig. Köpte helt fantastiska krukor ihelgen så jag är ivrig att börja plantera! Bilder kommer senare nån dag när jag orkat med det :)

*Kramar*

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

15 maj 2011 12:11

Ja du det är verkligen fint och härligt att gå omkring på Handelsträdgården. Jag brukar vara sist ut med blommor men i år var jag konstigt nog tidig ;) Det är ju bara maj och vädret ändrar sig mycket just nu. Klart du skall vänta tills favoritblomman kommit. Kul att få se dina nya krukor sen.

Ha en jättefin dag
kramar

 
ansepanse

ansepanse

15 maj 2011 11:13

vad mycket vackert!! jag älskar blommor och växter, skulle kunna flanera hur länge som helst på sådana ställen, jo, det är en hibiskus, finns i lite olika färger
en fin söndag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

15 maj 2011 12:15

Ja du det är en härlig årstid för blommor. Tack för att du talade om vad det var för blomsort.

Ha en fin söndag
kramar

 
Annelie

Annelie

15 maj 2011 11:24


Håller med dig att denna svartöga var en vacker blomma, men levande blommor är ingen idé hemma hos mig/oss. Är värdelös på blommorna numera,, så det är inte ofta de överlever.. :o((
Förr hade jag jättevackra gröna växter, men ju äldre jag blir ju mer tar jag "livet av de".. :o((

Jag bara älskar våren, när allt precis allt börjar att vakna till liv.. djurlivet, växtligheten och till och med vi människor.
För på vinter går ju vi också in i en slags ide.

Ha en helt underbar söndag.. // Stora kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

15 maj 2011 12:25

Den är ännu vackrare i verkligheten. Jag är också värdelös på blommor och köper färdigt och sätter ut i krukor. I sovrummet har jag konstgjorda för dom levande dog hela tiden ;) Jag älskar också våren mer än sommaren.

Ha en underbar söndag själv
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards