Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Balkongmys och en morotskaka...

Av Malin wiper - 15 maj 2014 08:30

                                                                                                                                

  

                                                                  

Balkongen vi har nu satt vi bara på första sommaren vi bodde här och då såg det ut så här. Den är lite för långsmal för att man skall kunna sitta flera och dörren går utåt så den kommer då ivägen. Jag har just nu slut på både inspiration och bilder. Det enda vi kan göra hemma nu är att ta ner tavlor och ta bort spikar och skruvar. Min man har lite att göra i gäst/datorrummet innan han fått klart där. Vår bäddsoffar har varit ute till försäljning på några ställen och nu är det en som är intresserad. Vi kan tyvärr inte ha kvar den längre och det känns lite konstigt för den har följt med oss så länge och alltid rymts men nu är det som det är och inget att göra åt. Det är ändå döda ting.  Klicka här för att komma in på en sida med roliga saker för balkong 

 

   

Vilket läckert balkongbord som man kan använda även som laptopbord. Klicka här för att se vart jag hittade bilden 

 

   

Så här ser bäddsoffan ut som har 17 åt på nacken 

 

Jag skulle baka en kaka i går kväll men orkade inte och då sa min man att han kunde göra den istället, han är en juvel... 

 

   

Här står min man och bakar kakan i ett numera avskalat kök som inte ger nån trivsel, det nästan ekar där nu. Det är vår morotskaka som är mer som en tårta för den är låg och med en jättegod topping. Klicka här för att få receptet. Där är den gjord i lite mindre och högre form men vi brukar för det mesta göra den i en fyrkantig form.  

 

Min mans musikönskning Jake Worthington med Good Ol' Boys. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att läsa om honom

 

 

Dagens bottennapp: Nu fick man i alla fall bekräftat, det man ändå förstått, att vi blir bestulna på vår A-kassa. Den har inte höjts på 10 år och det finns ett överskott och vem är det som betalat in till denna försäkring?, jo vi folket genom att ha betalt in till facket i många år. Den ena skandalen efter den andra rullas upp och man kan inte undgå att känna ilska. Klicka här för att läsa mer om detta. Det är samma med vår sjukförsäkring och våra pensionsinbetalningar....  

 

 

 

Från det ena till det andra solen skiner i dag och i går var det 15 grader varmt. Hoppas ni har en fin torsdag och helg att se fram emot. 

 

 

  

 

#Bottennapp #Försäkring #Morotskaka #Jake

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

15 maj 2014 17:34

Det ser mysigt ut på er balkong som ni ska lämna nu. Vi har samma möbler i vår trädgård. :)

Inte konstigt att du är trött och saknar inspiration. Det är mycket stressande för en människa att flytta, läste jag nyligen. Också när man vill flytta själv. Så mycket att tänka på och ordna.

Morotskaka är så gott! :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

15 maj 2014 18:23

Den var mysig första sommaren men det är inte så rolig utsikt, mot en parkering och ett servicehus så vi åkte ut på badstränder och andra mysiga ställen med matsäck istället förra sommaren.

Det är som du säger stressande att flytta hals över huvud. Mitt i prick kom du för jag har ingen inspiration just nu och är så trött så jag nästan sitter och sover och det är inte likt mig.

Morotskaka är jättegott och alla smakar olika

Ha en skön kväll
kram

 
Kenneth

Kenneth

15 maj 2014 19:14

Cool balkonbord i o för sig brukar det inte vara en hit o sitta ute i solen med laptopen

http://rothvoss.se/enblogheltenkelt

Malin wiper

15 maj 2014 22:09

Håller med. Jag har inte heller haft min laptop i solen

kram

 
skrivmoster

skrivmoster

16 maj 2014 08:22

Snart flyttar ni och får "tillbaka" ert trivsamma hem, som ni formar som ni vill ha det! Synd att ni fått riva upp allt igen för ni hade det så fint och väl uträknat för trivsel! Det blir roligt att i framtiden få se hur ni bor i det nya boendet. Förhoppningsvis ska vi nu kunna ses som vi planerat - "någonstans" ... Kram och skön helg till er! Nu har min syster och svåger åkt och kring lunch kommer gäster över dagen. SEN ... ska vi ha det gott och umgås i helgen med barnbarn och föräldrar. Här blir tårtkalas! Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 maj 2014 09:08

Ja du vi får göra det bästa av situationen och jag mår vissa dagar uruselt och andra så tar jag mig upp och ser tiden an. Det är nån mening med allt verkar det som. Härligt att ni får träffa både släkt och vänner. Ser att nån av barnen fyller år. Får kolla sen för nu skall jag träffa Inger på byn. Vi får träffas så fort det går

Ha en skön dag vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards