Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 maj 2019

Promenad, fika, Oldsmobile och vacker ridåöppning

Av Malin wiper - 15 maj 2019 18:30


 

I går promenerade vi ut mot centrum som tar ca 5 minuter så vi har nära dit. Ibland går vi denna lilla promenadväg och ibland genom bostadsområdet ut mot en allé. Ett vackert lite lutande träd som nu blommar går vi förbi

 

                           animated-black-and-white-image-0055               animated-black-and-white-image-0777               animated-black-and-white-image-0055               animated-black-and-white-image-0777


Blommorna på nära håll som är mot det vinröda hållet 


 

En fika hos Hallsta Café & Restaurang innan promenaden fortsätter. Detta är en baklava kaka som min man valde. Han sa att den var otroligt god

 

               


                                                                                                  Cervera

 

Jag valde en muffins med vaniljkräm men dom är så stora så min man fick en bit av min. Dom har två till sorter och en med äppelmos och en med choklad


 

Här går vi förbi en av alla parkoaser och som synes så har det börjat blomma för fullt


 

En röd tulpan stack upp bland det gröna


 

Några lila tog plats också och reste sig över det gröna under


 

Sen dök en kaja upp som sen hittade en mask den försökte få i sig och då skulle jag ha filmat


  

Hann knappt med då en vit Oldsmobile dök upp framför oss. Årsmodellen är 1975

 

            

Fick en bild från baksidan också då den for iväg uppför en backe 


 


 

Min man var i lektagen och testade utomhusgymmet vi gick förbi

 

               dumbbells - GIFMANIA                dumbbells - GIFMANIA                dumbbells - GIFMANIA                dumbbells - GIFMANIA


 

Tulpaner stod där så fint och lyste upp på en gräsmatta. Jag har inte mycket att komma med just nu för vi är lite orkeslösa och deppade och jag tror det beror på saknaden efter bilen. Det är inte lätt att vänja sig vid att man inte kan spontanåka ut och se sig omkring och uppleva landsbygden. Det finns ingen biluthyrning här i Hallsta utan då måste man ändå in till Västerås. Hoppas ni får en upplyst och stimulerande kväll

 

      

Vacker ridåöppning


#Promenerade #Hallsta #Baklava #Tulpan #Oldsmobile #Utomhusgymmet #Ridåöppning

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

16 maj 2019 07:49

Ni bor härligt och med trevlig omgivning!
Gott ser fikat ut också :)
Jag tycker om att det uppstår utegym överallt och ingenstans. Vill man så får man och bra är det. Till och med här i lilla Mariehamn finns det möjlighet att gratis få träna och gympa. En bra sak för folket!
Tack för din promenad Malin! Ha en fin dag! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

16 maj 2019 08:40

Det är ett bra bostadsbolag så vi är jätteglada. Fikat var fantastiskt

Det är verkligen toppen med dessa utegym. Vad härligt att ni har ett ställe att träna gratis på.

Tack själv för att du tittade in

Ha en jättefin dag Karin
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards