Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 maj 2019

Av Malin wiper - 28 maj 2019 13:30

   

Det blir ett kort inlägg för jag går på kurs hos min man för att lära mig göra egna bildspel med musik till. Jag hade nog kunnat lära mig det själv men det känns bättre om jag skulle haka upp mig för min man har läst in sig i förväg på detta och har mer tålamod. Jag har gjort bildspel för några år sedan då jag gick med i en sajt som var väldigt bra uppbyggd och det var lätt att lära sig. Tyvärr så gick jag sen ur sajten och då försvann alla mina bildspel från bloggen. Det var ingen höjdare så nu blir det ett mer avancerat nedladdat som inte kan försvinna. Jag tänker göra ett bildspel över några av mina bästa bilder genom åren det första jag gör

 

 

En fotboll låg mitt på en gräsmatta mellan husen vi gick igenom på hemvägen i dag. Jag har bara sett fotboll live en gång i livet och det var i Göteborg på Ullevi. Tyvärr fattade jag inget intresse varken för fotboll eller ishockey. Jag kände några personer som var intresserade och dom tyckte jag skulle följa med. Jag har mer varit intresserad av indrott på skridskor både långfärdsskridskor och konståkning. På nackstaplan i Sundsvall var det ofta tävlingar med långfärdsskridskor. Sen har jag följt konståkning alla grenar i många år utom dom sista åren då jag haft fokus på så mycket annat så det har inte hunnits med riktigt. Efter åren får man nya intressen och sånt är livet. 

 

                 animated-football-and-soccer-image-0014                                               animated-football-and-soccer-image-0014


     

Coldplay Everglow till snygg skridskoåkning

 

 

I år blir det tagetes i våra två grå blomlådor på balkongen. Dom har vi köpt hos Åsby Floristen Vi har haft andra färger förut så vi ville förändra lite. Dom kommer att växa ihop mer för nu ser det lite glest ut. Vi får se om pelargonerna får blommor igen i dom andra tre krukorna vi planterat dom i. Dom blommade förut men sen dog dom och sen dess är det bara blad kvar. Vi har sen två porslinskrukor på väggen som vi också skall köpa blommor till

 

  

Nu känner jag mig lite bladig så jag återkommer så fort jag lärt mig klart bildspel. Ha det bra och sköt om er


#Kurs #Fotboll #Coldplay

Av Malin wiper - 28 maj 2019 08:15


 

Detta är en moped GILERA RCR 45 från 2006 som jag såg nere i centrum

 

                                       


                                                               Plånboksbutiken

  

    

Dök även på en DERBI moped från 2016


 

 

En polisbil körde sakta genom centrum och här har dom närmat sig Hallsta Café & Restaurang där vi befann oss då. Här i Västmanland ser man fler polisbilar än vi gjorde i Småland. Dessutom har vi en liten polisstation som är bemannad nån/några gånger i veckan. Dessutom har vi en polis som går omkring dagligen och kollar upp och pratar med folk. Han är väldigt omtyckt och det gör skillnad att ha en polis som man vet är närvarande. 

 

                         


                                                           Light In the box

 

Hammarteatern har vi tyvärr inte besökt än fast vi bott här i över 2 år men till hösten skall det bli ändring på detta. Jag är också så nyfiken på hur den ser ut inuti och även sugen på att se teater.


     

På ena sidan om teatern så kan man gå in genom denna lövport som såg jättefin ut men lite annorlunda blad som jag skall fota på nära håll nästa gång. 


  

Nyfiken gul. Alltid härligt med nåt som lyser upp när man är på väg in i bostadsområdet

 

     

Kitty, Daisy & Lewis med låten I'm coming home. Det är ett brittiskt band och deras musik påverkas kraftigt av R & B, blues, soul, punk, Rock and Roll och västindisk musik. Dom är alla multiinstrumentalister som spelar både gitarr, piano, bas, trummor, harmonica, banjo, lapsteel gitrrr, ukelele, xylofon och dragspel. Wow! det var inte illa

 

  

Vi går vidare genom flera gångar innan vi är hemma


  

Så här ser det ut när dom fixar det sista på utsidan av dom nya fönstren som satts in ett tag innan stambytet


 

Fortfarande har vi massor av containers, bilar och arbetsfordon i området och dom beräknar att allt är klart 2021


  

Vi skulle städa i dag men av det blev inget utan vi var ute för länge och sen fortsatte vi se en serie där vi tar en CD skiva/dag för avsnitten är rätt långa. 

 

     

Med detta häftiga klipp önskar jag er en färgsprakande och upplevelserik dag vad ni än skall hitta på



#Gilera #Derbi #Polisbil #Hammarteatern #Kitty #Fönstren

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards