Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Regnväder!

Av Malin wiper - 12 maj 2010 18:19

  


Det har regnat mest hela dan och är rätt kallt och rått. Jag har en svacka och skall återhämta mig med div övningar. Var till min samtalskontakt i dag och skall få lite mer stresshantering och det känns bra än om jag kommit långt sen jag fick min utmattningsdepression. Det är bra om man har verktyg och kan få må så bra som möjligt. Nu fullkomligt vräker regnet ner här men enligt väderleksprognosen så skall det bli  20 grader varmt till nästa vecka.

                 

  

Cascades var en amerikansksånggrupp mest kända för sin hitenda " Rhythm of the Rain "1963.   

 


Klicka här för att komma in på ett ställe med fina paraplyer.

 


      


Här är ett av paraplyerna. Nu önskar jag er alla en härlig kväll. Jag skall kolla på film och svepa in mig i en varm filt och njuta av en chailatte som det var länge sen jag drack. kram på er....    

 
 
Pisan

Pisan

12 maj 2010 20:31

Jaha ja, så då kommer värmen snart då. Bäst att raka benen...

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 maj 2010 20:43

Här i Kolsva så sken solen tidigt i morse, men sen har den inte visat sig. Pratade med en väninna i Vännäs (utanför UYmeå) där hade det varit + 20 idag. Hon hade suttit och njutit av solen....vi bor på fel ställe...
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

12 maj 2010 23:42

Tittar in och önskar er en härlig helgdag i morgon, hoppas att vädret vänder så att ni får njuta av solsken. Här ska det blir upp mot 20 grader mot helgen...Hoppas verkligen det stämmer, man behöver lite värme nu känner jag...
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

13 maj 2010 06:22

inget regn hos mig ännu som tur är

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 maj 2010 08:53

Precis så såg det ut här med igår, fast nu är det mest dimma.

kramar

Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Sussi

Sussi

13 maj 2010 08:58

Trist att ni har sånt regnoväder. Vi har haft turen att ha 20 grader och strålande solsken här igår. Hoppas även värmen kommer till er snart :)

Vad bra att du har en egen samtalskontakt. Hoppas dina övningar hjälper dig.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

13 maj 2010 08:58

Godmorgon vännen , ja SMHI har lovat regn även här ,
men än så länge är det uppehåll ....
Värktyg är alltid bra att ha och jag tycker du har kommit väldigt långt med din stresshantering !! =)
Det var även år och dar sedan jag var på en badstrand ...men det blir nog mer av den varan igen, nu när jag har lilla barnbarnet Vera =))
Snygga femtiotals baddräkter ...skulle vilja ha en sådan baddräkt =)
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 maj 2010 09:13

Pisan: Vad rolig du är ;)

Ha en fin trosdag
kramar

Margit: Ja vi verkar bo på fel ställe ;) fast jag är inte så mycket för hög värme.

Ha en fin dag
kramar

Monica: Det kan bli solglimtar i helgen också såg jag nu. Hoppas du själv får en fin helg

kramar

Vicke: Skönt att du inte har nåt regn hos dig
ha en fin dag
kram

LenA: Vi bor inte så långt ifrån varandra ändå kan väderleken skilja en del
ha en fin dag
kramar

Sussi: Vad härligt att ni har så varmt. Ja du man går ner i svackor ibland och har svårt att ta sig upp men det måste man.

Ha en fin dag
kramar

Berith: Hoppas regnet låter vänta på sig. Ja jag har kommit långt men får bakslag ibland när det händer saker som jag inte orkar. Man får en skörhet efter utbrändhet som man får jobba med. Min samtalskontakt har erfarenhet själv.

Det är klart du kommer att tillbringa tid på badstranden nu när lilla Vera finns.

Ha en fin dag själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

13 maj 2010 23:54

Här har det också regnat idag. Rätt skönt med en skvätt regn då andningen blir lite lättare (pollen).
Självklart bryr jag mig om hur du mår. Jag vet själv hur det blir när man blir uppslukad av något som man "Måste" göra och ens egna mående brukar halka efter. Jag önskar att det kunde lätta lite för dig vännen

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

14 maj 2010 09:59

Sanna: Ja du andningen blir mycket lättare när det regnar och man mår som bäst då. Det jag menade var att du sa det på så fint sätt och du är så ung och så mogen ändå. Tack för dina värmande ord. Det går upp och ner när man har haft en rejäl utbrändhet och en skörhet visar sig. Jag jobbar med mig själv och vet min gräns men ibland misslyckas man och får återhämta sig igen.

Ha en jättefin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards