Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin wiper - 21 juni 2012 15:11

 



Jag har inte klarat av att gå ut i dag så jag bad min man gå ner till Mimmis Magasin och fota lite och för att köpa varsin bukett till Mimmi och hennes dotter Helena för butiken har sin sista dag i dag. Än om Helena blir kvar och Mimmi kommer att arbeta ibland så får butiken ny ägare och nytt namn. Vi har bott här i 12 år och fått njuta av allt vackert och deras vänliga och fina personligheter.  Nu är det rätt tomt på alla hyllor så dom har fått sålt undan mycket. Jag har även varit så förtjust i just butiksnamnet "Mimmis Magasin" som påminner om en av dom bästa serierna som gått på tv "Matador" en dansk höjdare som hade just en butik som hette "Damernes Magasine".  Klicka här för att läsa om serien Matador. Jag har sett om serien säkert 5 gånger och den håller än.

 


 



 


Här står fina Mimmi med några kunder då min man fotade och det verkade okay för dom


 


 


Här står Helena vid disken och ser fin och tuff ut.


 


 


Vi fick en ljushållare från Cult som rymmer 4 värmeljus eller lite högre ljus....  


 


Min man fick sen fria händer vad vi skulle ha för insatser i dom och han tog dessa. Jag tycker han gjorde ett bra val


 


 


Nu är det snart sista gången man ser denna skylt men jag har så många foton som jag tagit genom åren och har kvar.  Jag vet vad den nya butiken skall heta men det tar jag sen när den slår upp sina portar v 31

 


 



Av Malin wiper - 21 juni 2012 10:15




Hittade denna sångare när jag var ute och letade på Youtube efter nåt helt annat. Han heter Jim Croce och föddes 1943, tyvärr dog han redan 1973 i en ålder av bara 30 år. Han var en amerikansk singer-songwriter. Mellan 1966 och 1973 släppte han fem studioalbum och 11 singlar. Hans singlar "Bad, Bad Leroy Brown" och denna "Time in a Bottle" var båda nummer ett på Billboard Hot 100. Den tragiska dödsorsaken var att en timme efter en konsert på Austin College så strötade planet han satt i. Klicka här för att läsa lite mer. Jag gillar hans röst och denna vackra sång som heter "Time in a Bottle"

 



 


Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på wikipedia och läsa lite mer om hans liv, familj och karriär. Klicka här för att komma in på en tribute page över honom

 

 


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna passande bild

Av Malin wiper - 21 juni 2012 08:30

 



God morgon på er! Här fortsätter solen skina och det är vindstilla och varmt. Tyvärr vaknade vi av ett jäkla liv utanför så jag måste gå och kolla vad det var. Lät som ett flygplan som höll på att störta. När jag tittar ut så är det en ung kille som går omkring och trimmar gräsmattorna. Visste inte att dom började med sånt så tidigt på morgonen...  . Nu är det i alla fall tyst och man får en lugn frukost. Min man är redan på jobbet och dom har att göra och har fått in en del jobb. Tyvärr får han bara två veckors semester och i fjol hade han ingen alls. Dessutom kom dom och sa vilka veckor dom skulle få för några dagar sen så dom får inte välja nåt själv. Nu är wiper på krigsstigen...  inte bra för resten av dan så nu tar jag mig en långfrukost för att lugna ner mina Franska nerver (gammalt uttryck)....    Nu sätter trimmern igång igen så han hade ingen lång rast...  Detta med nacken tar på humöret och jag blir mer ljus och ljudkänslig. Är i alla fall lite bättre och ser mer normalt nu men jag har behandlat mig i flera dagar och även suttit med avlappningsmusik



Ha en fin dag vad ni än skall hitta på

 


 


bilden kommer från Vickes animeringsskola

Av Malin wiper - 21 juni 2012 08:00

Jag har sett en film som heter "the Rebound" som var en liten fin pärla från 2009. Kan rekommendera den om det blir nån regnig dag i midsommar då ni bara vill kura ihop er och höra hur regnet smattrar mot rutan. Filmen är en romantisk komedi i regi av Bart Freundlich. I rollerna ser vi: Chaterina Zeta Jones, Justin Barta, Andrew Cherry, Kelly Gould, Lynn Whitfield mfl 

  

HANDLINGEN:


Ibland är det bara så att man behöver en 25-åring! När hemmafrun Sandy upptäcker att mannen varit otrogen tar hon ungarna och flyttar till New York. 25-årige Arams har samtidigt blivit lämnad av sin franska hustru efter bara två veckors äktenskap och förtvivlad tackar han ja till att barnvakta åt Sandy. Men det är inte bara barnen som fångar Arams uppmärksamhet … Oscar®-belönade Catherine Zeta-Jones är tillbaka som ”the sexy single mom” i en romantisk komedi om livets stora comebacks. I rollen som rebound-barnvakten Aram ser vi Justin Bartha från ”The Hangover”!


Klicka här för att komma in på filmens hemsida   


Min recension:


Filmen är en lite "må bra film" som känns behaglig att sjunka ner i soffan och njuta av med en kopp kaffe inom armavstånd och en varm go filt över benen...   eller en romantisk man att hålla i handen...  . Skådespelarna gör sina roller rättvisa och ämnet är inte så vanligt "äldre kvinna möter yngre man" annars är det alltid tvärtom. Fast jag har sett en sån film för ett tag sen men denna känns lite mer uppdaterad till 2000-talet.  Mannen skall föreställa 25 år och kvinnan 45 men nån sån stor åldersskillnad ser man inte för Chatarina Zeta Jones ser nästan lika ung ut som mannen. Skulle vara roligt att se en film där det verkligen syns som det gör när mannen är betydligt äldre. Vi skrivet 2012 men jag tror aldrig vi får riktigt jämnställt bland män och kvinnor tyvärr.

 


Jag nöjt i alla fall av filmen och den fick ett annat slut än den film jag såg förut med liknande tema. Den får därför 3  pigga streckgubbar av fem möjliga i betyg

 


             

Av Malin wiper - 20 juni 2012 16:45

Denna fina animerade bild har jag lånat av min bloggvän Vicke...   



Jag vill passa på att önska er alla en njutbar och rolig Midsommar. Det verkar bli fint väder och det är skönt vid en sån högtid.  Tack till alla härliga därute som läser min blogg, det glädjer mig mycket...     Ni är toppen. Vi har inget planerat för midsommarhelgen annat än om jag orkar så åker vi till vänner som campar på ett ställe inte så långt ifrån oss.  Vi kommer i alla fall att åka ut nån av dagarna på nån liten strand och ha matsäck med oss och bara sitta och njuta vid vattnet. Det blir ett oskrivet blad som jag hoppas kunna fylla med nåt.

 


       



Av Malin wiper - 20 juni 2012 14:00

Inlägg som är förskrivet och tidsinställt.



 


För ett tag sen hittade jag detta trähjärta i lite shabby chic på second hand för 25 kr. Jag har en krok i järn från second hand som jag köpt förut och nu fick jag användning av den. Jag satt hjärtat på kroken vid badrumsdörren nedanför en spegel. Det står "nystädat" på skylten


 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild. Det finns fler


   


Klick här för att komma in på "Different Design". Klicka här för att se exempel på priser från Different Design  

 


 



    


När det inte är nystädat så vänder man på skylten så står det så här...  


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 


 

Av Malin wiper - 20 juni 2012 09:15



Jag hade en snabb gissningstävling för ett tag sen som min bloggvän Maya vann. Priset skickades i tisdags och det blev en kökshandduk som jag köpt på Mimmis Magasin. På handduken finns ett recept.

 


 

 


Klicka här för att se inlägget med gissningen. Det gällde att vi skulle fira bröllopsdag.





Hon får även en dubbeltriss. Förra gången jag hade en dubbeltriss till en vinst så vann personen en summa pengar och sånt känns jättekul. Hoppas denna också genererar en större vinst 


 

Av Malin wiper - 20 juni 2012 08:30


 


Jag är lite bättre nu på morgonen men fortfarande lite dimsyn på vänster öga så jag får anstränga mig för att skriva, läsa och se på tv därför gick jag och la mig tidigt i går. Min man fixade detta inlägg åt mig medans jag talade om vad han skulle skriva och sätta in för bilder. Går detta inte över inom några dagar till så måste jag gå antingen till akupunktören eller läkaren för det var rätt länge sen det var så här besvärligt. Det syns på ögonen för dom är spända och jag är skelögd.  Det gäller att hitta en balans när det gäller datan så jag inte sitter för länge och spänner upp mig. Tack för era kommentarer som jag skall svara på nu. Ha en fin dag och sköt om er


  



Här ser ni gänget från blogg och fb träffen. På grund av dimsynen så fick jag sämre bilder men det kan inte hjälpas. Jag borde ha bett min man fota men så klart tänker man inte med dessa besvär. Det var en ovanligt varm och solig dag och vi står utanför 8 glas för att bekanta oss med varandra. Jag var inte med på denna bild och det är jag glad för eftersom vi alltid hamnar i förgrunden där man blir dubbelt så stor....  Min man ser ut som en jätte så jag skulle ha tagit mer framifrån så alla stod på samma linje. 


 


På luncherna där så får man beställa sin mat vid baren men sen kommer dom ut med maten till borden. Dom är otroligt trevliga och denna gång var inget undantag.  Här ser ni Lasse som är sambo med Margit som står bredvid honom. Klicka här för att komma in på 8 glas hemsida

 


 



Tyvärr så kunde jag inte fokusera så bilden blev lite rörig, men här sitter vi i alla fall och väntar på maten.

 

 

 


 


Innan maten så delades det ut gåvor. Här ett kuvert från Monica där hon gjort scrapbooking. Alla fick vi olika. Det var jättefint och hon är jätteduktig och har nyss börjat med scrapbook.

 


         


   


Så här såg mitt ut inuti, jättefint. Min  man fick med en rosa fjäril och lite annat men jag fotade inte allt så här är ett exempel 

 


 



Monica som organisert träffen och varit initiativtagare gav mig en ansiktsmask från "Orflame" Hon säljer sån och jag fick en för att jag hjälpt till lite med tips om restaurang. Det var väldigt snällt gjort av henne.... Tusen tack! Jag skall testa den så fort som möjligt för det var ett tag sen jag la en ansiktsmask.   





Av Margit fick vi såna här fina hjärtan som en väninna till henne tillverkat. Dom var i olika färger och jag tog ett grönt och min man ett rosa. Jag skall hänga mitt på min anslagstavla ovanför datan. 

 


       

   


   

         


Min man beställde skomakarlåda som var jättegod. Alla var nöjda med maten som är otroligt fin för att vara lunch. Känns mer á la carte.

 


                                       


 


Jag och en till tog Rödtungsfié med nån slags fyllning och jättegod sås. Några tog fläskfilé och Margit tog Pasta penne med kyckling. Sen har dom ett  fantastiskt fint salladsbord där allt är fräscht och gott



Här äter vi och njuter. Det var en trevlig stund och sen ville Margit att vi skulle åka nånstans där vi kunde sätta oss ner för hon hade med sig dragspelet och sånghäften med religiösa sånger. Jag var tvungen att avstå för jag hade för mycket problem med nacken och dimsyn. Fast vi lotsade dom till "Vattenledningsparken" som vi tipsade om,  där det är lugnt och vackert 



Hon ville att vi ändå skulle stanna några minuter när vi kom dit men det gick inte så bra och jag försökte ta bilder men borde ha bett min man eftersom det inte funkade

 


           

 

 


En vy över Vattenledningsparken fick jag ändå med.  Klicka här för att komma in och läsa om Vattenledningsparken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards