Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Malin wiper - 17 mars 2022 16:00

  

Mitt i allt annat som måste förnyas så går min mans arbetsstol ur tiden. Den är väldigt sliten och den lever om när han rör på sig och är på fallrepet. Han måste ju ha en riktig stol så vi besökte IKEA Erikslund i går när dom öppnade. Det var jättelite folk den tiden så vi gick runt lite och kollade  


Klicka här för att se hur fin stolen var då min man köpte den på Läkarmissionens second hand i Västerås. Den kostade endast 150 kr och var som ny då 2018


                                                                     

Min man Mr T hittade denna stol Markus på IKEA som var jättebekväm och man kunde justera ryggstödet så man nästan kunde ligga ner. Den kostar 2000 kr och den är en storsäljare och man får mycket för pengarna. Den har även 10 års garanti och min man är supernöjd med den redan

 

Klicka här för att komma in på IKEA och läsa om arbetsstolen


 

Jag tog några bilder inne på IKEA. Såna här grafiska mönster som kudden har gillar jag. Det är lite 1950-1960-tal


 

Snyggt långt matbord med vita läckra stolar. Själva har vi inte numer plats för jättestora bord. Vi har så många funktioner i vardagsrummet så vi får inte plats med matbord därinne. I köket har vi redan ett matbord från IKEA

 

 

Så här såg det ut i vår förra lägenhet 2015 i Vaggeryd. Då hade vi plats med ett matbord i vardagsrummet. Nu i denna lägenhet så har vi en dagbädd/bäddsoffa istället. Bordet på bilden gick att göra dubbelt så stort. Vi hade svarta stolar med stålrörsben som vi köpt på second hand. Vi hade mindre kök då så vi hade ett barbord där men det rymdes ändå 4 personer

 

  

Nu har vi ett sånt här bord i köket och blå stolar som till vänster. Det bordet och stolarna köpte vi då vi flyttade hit 24 februari 2017. Vi är supernöjda med både bord och stolar som är köpta på IKEA. En del tycker att stolarna är lite hårda men vi har skaffat dynor som vi då kan ta fram. Bordet heter Lisabo

 

 

Färgstarka stolar. 


Jag köpte ett par kritstrecksrandiga stretchbyxor på rea hos Cassels innan dom la ner butiken i Västerås. Dom är såna här drapåbyxor som inte har nån öppning och nu då jag gått ner lite i vikt så sitter dom mycket bättre. Dom skall jag nu lägga upp i benen och börja använda  i vår för dom är lite tunnare. Klicka här för att se när jag besökte ABF här i Hallsta och gjorde ett inlägg. Klicka här för att se en gammal symaskin jag fotade 2019

 

 

Jag har även dessa i stretch av märket Dolly som jag haft legandes oanvända länge. Dom köpte jag på Flach en butik som las ner under värsta corona. Det märket gillar jag så det är synd att man inte får tag på dom längre. Snyggt upptill med knappar och hög midja. Klicka här för att se att man nu kan köpa såna på nätet för endast 40 kr. Jag har även ett par mörkgröna som jag haft ett tag

 

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag trots allt elände omkring oss. Ingen idé att ta ut allt i förskott men visst känns det skrämmande?. Nu har vi varit ute på vår andra promenad så det blev sammanlagt 7 km. Ha en fortsatt fin dag kära ni

 

       

Mando Diao feat Good Harvest med Take It Easy (Eagles cover)

 

 

                                                                                  

Clipart Library

 

#arbetsstol #IKEA #grafiska #vardagsrummet #stolar #stretchbyxor #Mando #Harvest

Av Malin wiper - 17 mars 2022 11:15


 

I går hämtade vi min mans nya glasögon på Specsavers i Västerås. Ovan tre kraftfulla glasögonfodral som ingick i priset för 3 par glasögon. Sammanlagt med synundersökning så gick allt på 7000 kr. Så fort man betalt bort nåt så kommer nåt nytt som man behöver. När mitt öga är läkt så måste även jag ha nya glasögon. 

 

                                                      

Clipart Library

 

Detta är dom han valde och man fick två vanliga glasögon med progressivt och ett par terminalglasögon. Dom han valde ovan är större än dom han hade förut och lite mer fyrkantiga. Dessutom inte lika kraftiga bågar, det syns inte så väl men dom har en liten blå ton. 

 

 

Så här såg hans förra glasögon ut och dom var både spruckna, lagade och färgen var avskavd. Vi har haft våra glasögon i 7 år så det var verkligen dags nu. 


 

Så här ser dom ut på honom och skalmarna är brunbeige. Jag var med då han valde men sen fick han ju reda på att det ingick även ett par till med progressivt. Tyvärr så valde han två par likadana bågar och det fattar jag inte då man kunde få två olika att byta med. Jag satt på en stol en bit ifrån och väntade och visste inte om detta. Då föreslog jag att han kunde byta ut glasen i dom ena till solglas när glasögonen är betalda. 


 

Detta är bågarna till terminalglasögonen och dom är bruna med en gul rand och dom var jättesnygga på honom också. Dom hade han kunnat ta som andra par glasögon och en annan båge till terminalgrlasögonen. Han trivs i båda bågarna och ser så mycket bättre så han blev riktigt lyrisk. Dom är otroligt noggranna på Specsavers och både trevliga och proffiga

 

                                                 

Glasögonhållare från  Förvara 

 

Själv har jag denna mugg på mitt sängbord där jag sätter glasögonen när jag skall sova. Inuti har jag ibland nån penna och pappersnäsdukar. Den köpte jag på Flying Tiger för några år sedan

 

 

Det var en kraftig dimma då vi åkte iväg i går så vi tog gamla vägen och körde rätt sakta för man såg inte så långt framför sig


 

Här hade vi en traktor med släp framför oss


 

Sen körde den in på en annan väg


 

Sen gick vi omkring i centrum ett tag och då såg jag några cyklar som jag ville fota. Denna cykel stod utanför en restaurang som heter Texas Longhorn och det är ett stekhus. Dom bjuder in kändisar ibland för att laga till nåt och sist var sångaren Anis Don Demina där. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom har fått 4 stjärnor i betyg av 5 möjliga

 

                                   

Clipart Library

 

Gult är absolut inte fult som dom sa förr. Denna stod där och lyste upp

 

                                                                                               

Clipart Library

 

Här lyste det också upp med en rosalila cykel


 

Nere vid Öster Mälarstrand såg jag denna vante trädd på en stolpe och bakom ser man ett höghus


   

En bit ifrån lite längre ner var ett smutsigt vantpar instoppade så man får se sig omkring för att upptäcka dom små detaljerna


 

Utanför en butik stod en kruka som fick mig att tänka på påsken, idel fjädrar. Jag avslutar med detta och promenerar nu ut i dimman för att få dagens motion. Jag är så mjuk i kroppen nu och den lilla artros jag hade i mitt skadade knä verkar inte finnas längre. Nu kom vi hem från en promenad på drygt 4 km så det blir minst 3 km till efter lunchen. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot mina kära besökare. Sköt om er 

 

                                 

Clipart Library  

             

William Wild med Feather. Klicka här för att läsa en biografi gällande sångaren


#Specsavers #glasögonfodral #glasögon #terminalglasögonen #dimma #traktor #cyklar #Texas #Anis #vante #William

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards