Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2022

Specsavers herrglasögon, Dimma, cyklar, vantar och William Wild

Av Malin wiper - 17 mars 2022 11:15


 

I går hämtade vi min mans nya glasögon på Specsavers i Västerås. Ovan tre kraftfulla glasögonfodral som ingick i priset för 3 par glasögon. Sammanlagt med synundersökning så gick allt på 7000 kr. Så fort man betalt bort nåt så kommer nåt nytt som man behöver. När mitt öga är läkt så måste även jag ha nya glasögon. 

 

                                                      

Clipart Library

 

Detta är dom han valde och man fick två vanliga glasögon med progressivt och ett par terminalglasögon. Dom han valde ovan är större än dom han hade förut och lite mer fyrkantiga. Dessutom inte lika kraftiga bågar, det syns inte så väl men dom har en liten blå ton. 

 

 

Så här såg hans förra glasögon ut och dom var både spruckna, lagade och färgen var avskavd. Vi har haft våra glasögon i 7 år så det var verkligen dags nu. 


 

Så här ser dom ut på honom och skalmarna är brunbeige. Jag var med då han valde men sen fick han ju reda på att det ingick även ett par till med progressivt. Tyvärr så valde han två par likadana bågar och det fattar jag inte då man kunde få två olika att byta med. Jag satt på en stol en bit ifrån och väntade och visste inte om detta. Då föreslog jag att han kunde byta ut glasen i dom ena till solglas när glasögonen är betalda. 


 

Detta är bågarna till terminalglasögonen och dom är bruna med en gul rand och dom var jättesnygga på honom också. Dom hade han kunnat ta som andra par glasögon och en annan båge till terminalgrlasögonen. Han trivs i båda bågarna och ser så mycket bättre så han blev riktigt lyrisk. Dom är otroligt noggranna på Specsavers och både trevliga och proffiga

 

                                                 

Glasögonhållare från  Förvara 

 

Själv har jag denna mugg på mitt sängbord där jag sätter glasögonen när jag skall sova. Inuti har jag ibland nån penna och pappersnäsdukar. Den köpte jag på Flying Tiger för några år sedan

 

 

Det var en kraftig dimma då vi åkte iväg i går så vi tog gamla vägen och körde rätt sakta för man såg inte så långt framför sig


 

Här hade vi en traktor med släp framför oss


 

Sen körde den in på en annan väg


 

Sen gick vi omkring i centrum ett tag och då såg jag några cyklar som jag ville fota. Denna cykel stod utanför en restaurang som heter Texas Longhorn och det är ett stekhus. Dom bjuder in kändisar ibland för att laga till nåt och sist var sångaren Anis Don Demina där. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom har fått 4 stjärnor i betyg av 5 möjliga

 

                                   

Clipart Library

 

Gult är absolut inte fult som dom sa förr. Denna stod där och lyste upp

 

                                                                                               

Clipart Library

 

Här lyste det också upp med en rosalila cykel


 

Nere vid Öster Mälarstrand såg jag denna vante trädd på en stolpe och bakom ser man ett höghus


   

En bit ifrån lite längre ner var ett smutsigt vantpar instoppade så man får se sig omkring för att upptäcka dom små detaljerna


 

Utanför en butik stod en kruka som fick mig att tänka på påsken, idel fjädrar. Jag avslutar med detta och promenerar nu ut i dimman för att få dagens motion. Jag är så mjuk i kroppen nu och den lilla artros jag hade i mitt skadade knä verkar inte finnas längre. Nu kom vi hem från en promenad på drygt 4 km så det blir minst 3 km till efter lunchen. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot mina kära besökare. Sköt om er 

 

                                 

Clipart Library  

             

William Wild med Feather. Klicka här för att läsa en biografi gällande sångaren


#Specsavers #glasögonfodral #glasögon #terminalglasögonen #dimma #traktor #cyklar #Texas #Anis #vante #William

 
 
Ingen bild

Gunilla

17 mars 2022 13:59

Ser både snygga och bra ut på maken, det är bra med fler glasögon
medan man letar efter det andra paret. Jag letade en vecka efter mina och så drar jag ut en låda och vad ligger där om inte glasögonen. I går var det dimma, fy jag såg knappt när jag skulle svänga in på vår väg.
Det är som du säger alltid något nytt som dyker upp och kostar.
Ha en fortsatt bra dag hoppas jag!
Kram!

Malin wiper

17 mars 2022 15:14

Kul att du tycker det. Ja du det är nog inte så dumt med två lika par som jag tyckte förut. Nu fick jag mig ett gott skratt också ;) i och med letande efter glasögon. Vi har lite mindre dimma i dag och nu sägs det att vi skall få snö eller regn. Som du säger så är det jobbigt med dimma då man kör bil

Ja du när man betalt en sak så måste man låna till nåt nytt. Vi försöker betala bort så fort som möjligt.

Ha en fortsatt bra dag själv Gunilla
kram från Malin

 
Ingen bild

Syrran

17 mars 2022 14:22

Du får hälsa och gratulera maken till de fina glasögonen :-)
Tror faktiskt han gjorde rätt som valde två likadana bågar för när jag frågade optikern, senast jag köpte glasögon, om det gick att köpa två par med olika bågar så sa han att det inte är säkert att det blir så bra när man har progressiva glas. Fokus hamnar på olika ställen i olika bågar beroende på storleken på bågen så det kan vara jobbigt att byta mellan bågarna.
Skönt att du är så mycket bättre i artrosen, det står ju att läsa att bästa botemedlet mot artros faktiskt är rörelse :-)
Ha en fortsatt fin torsdag!
kram från M

Malin wiper

17 mars 2022 15:11

Hej syrran!

Han tackade så mycket för grattiset. Toppen att du talade om detta för då gjorde han helt rätt. Då har han ju ett par i reserv. Det känns verkligen toppen att inte ha besvär med knät så jag promenerar så länge kroppen håller ;)

Tack för din fina kommentar

Ha en skön torsdag själv
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards