Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2022

Dagny Carlsson har har gått ur tiden och en låt med Johnny Cash

Av Malin wiper - 24 mars 2022 16:15

       
Livsstilsportalen   

Jag pratade med min man om Dagny Carlsson i dag då vi var ute och promenerade. Jag tog upp detta om åldersdiskriminering som jag även skivit om flera gånger. När vi sen kom hem så läste jag på Aftonbladet att hon dött. Vi blev jätteledsna för hon har betytt så mycket för många. Hon var så pigg, hade sån livsglädje, nyfikenhet och humor. För henne var åldern bara en siffra och hon myntade uttrycket "Gamla er inte" det borde ha tagits tillvara på mer istället för att som nu trycka ner äldre i skoskaften och tala om för dom hur betydelselösa vi/dom är.

 

                                                  

Clipart Library 

Alla blir gamla om man får leva länge. Dagny sa precis som mig också: Kan man inte bara få vara en människa. Jag kände på mig att det var nåt när hon firade sin 110-årsdag i förväg. Än om hon fick leva länge så är det ändå sorgligt för hon tillförde så mycket och visade att man hade ett värde som äldre också. Hon gjorde det hon ville och tog ingen hänsyn till ålder. Om nån tycker att man är gammal så vad skall man göra åt detta? man kan ju inte trolla utan livet pågår tills man dör

 

                                             

Clipart Library 

Hon har visat på att en 100 åring kan vara ute på nätet och leva som dom flesta så länge man har kraft och ork. Man kan göra allt man vill så länge man vill och har orken i behåll nåt annat finns inte i min värld. Klicka här för att komma in på hennes facebook där många visar sin saknad. Dagny var en häftig kvinna

 

Klicka här för att se när hon sommarpratade. Klicka här för att komma in på Dagnys blogg. Klicka här för att se vad dom skriver om henne i Aftonbladet 

 

                                  

Facebook

                                                  

          

Johnny Cash med låten We'll meet again. Klicka här för att höra orginalet med Vera Lynn. Dagny har ju varit med om 2 världskrig och nu står vi inför ett hot om ett tredje 

 

Vår promenad i dag  blev drygt 6 km men vi har lite att göra hemma inför helgen med städning, bakning mm så vi får ändå vår motion. Just nu är det 14 grader varmt men det blåser rätt mycket. Jag har inget mer att tillägga utan önskar er en fortsatt fin dag

 

                                                                

Clipart Library 


#Dagny #Johnny

 
 
Amisa

Amisa

24 mars 2022 19:57

Tråkigt att Dagny dött, tänk vilken förebild hon varit! Men någon gång måste väl livet ta slut också för denna stålkvinna?

Jag hoppas att jag kommer att ha lika mycket nyfikenhet och upptäckarglädje när jag blir gammal som Dagny verkade ha.

Ha det så bra, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

25 mars 2022 07:21

Håller med dig fullständigt och ordet Stålkvinna var en bra beskrivning.

Jag är ju gammal redan men känner mig inte gammal utan kommer att köra på så länge jag kan. Hade jag haft mer pengar då hade jag åkt runt i en husbil.

Ha en fin dag kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards