Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Ritz Konditori, tulpaner och några cyklar....

Av Malin wiper - 16 maj 2014 17:00

  

I morse var jag ner till Ritz Konditori för att ta en fika med min väninna Inger. Det var toppenväder så det var mycket folk i farten och många som satt ute och fikade. Jag har inte varit ute på några dagar så det kändes skönt att få röra på sig lite.        

 

 

Jag gick även ut för att skriva om årets företagare men fick inte klart hela intervjun så jag fortsätter med den en annan dag. Det kom kunder hela tiden men jag hann skriva ner och även fota rätt mycket.

 

   

Tulpanerna i rabatterna runt torget börjar slå ut i full blom och när dom är borta så brukar det komma nya blommor men man vet aldrig vad så det blir alltid en överraskning

 

   

Jag tog en smörgås med deras goda räk och kräftröra för jag hade inte ätit nån frukost

 

   

Inger tog en härlig vaniljbulle

 

   

Kolla in vilka frestande läckra bakelser

 

   

En tårta som inte går av för hackor.  

   

Torghandeln var i full gång också och det var mest blommor men även ägg och annat

 

   

Den fina oasen framför ICA:s parkering 

 

Elvis Costello med Sparkling Day från filmen "One Day"

 

   

   

Här ser man en fin blomsterrabatt en bit från Museiföreningen som ni ser längre bort

 

   

Ingers cykel var på lagning hos CC-Service och på styrstången hänger vinterdäcken. Här står jag och vaktar hennes cykel utanför ICA för hon skulle handla tvättmedel. Jag tog några bilder hos CC-Service som jag sätter in i morgon.

 

   

När jag stod där och vaktade hennes cykel så kom våra vänner Mrs A-G och hennes man L-G så här ser ni deras cyklar. Inlägget är nästan helt fritt från människor....  Dom hade varit ute och cyklat en långtur så dom är så diciplinerade. När vi flyttat och fått ordning på allt så kommer vi att sköta oss bättre. 

 

 

#Ritz #Tulpaner #Cykel 

 
 
Annelie

Annelie

22 maj 2014 23:13

Ritz konditori verkar vara ett välbesökt konditori.
Men å andra sida så förstår jag det också,, med tanke på denna goa smörgås du brukar äta det.. den ser SÅ god ut.

Vi har 5 eller 6 café i vår stad,, och det är folk överallt,, så folk kostar på sig att fika ute.
Men, det ÄR mysigt.. :o))

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

23 maj 2014 08:21

Det är ett populärt fik som drar mycket folk hela tiden.

Ja du man njuter verkligen ;) Förstår att det är fler fik där för det är större stad och det är som du säger kul att folk går ut och fikar.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards