Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2022

Glasögon som sjunger på sista versen, Östen Warnebring och Pugh Rogefeldt

Av Malin wiper - 2 mars 2022 15:00

 

Det blev lite kris i dag i och med att min mans glasögon sprack som det syns på vänster sida. Innan dess så har han måsta förstärka vid näsan och nästan all färg är borta på dom. Vi hade velat betala bort sjukhuskostnader och tandläkare innan han köpte nya glasögon men nu gick det inte längre. Vi hade bara 2 månader kvar på hans räkningar för mina är betalda. Vi blev tvungna att hyra elbilen och då åkte vi in till Specsavers i Västerås för den kedjan har fått bäst i betyg. Dom var så trevliga och hjälpsamma på Specsavers så det gick som en dans.

 

                           

Clipart Library 

I morgon måste vi åka dit igen i och med att han fått en synundersökningstid då. Han valde ut ett par glasögon som den proffsiga kvinnan visade upp och dom satt bäst och kändes bra. Jag fotar lite mer i morgon för då följer jag med honom och vi var tvungna att hyra bilen igen men inte så många timmar som i dag. Jag måste ju också byta glasögon men får inte göra det förrens 3 månader gått sen operationen. Mina har varit hållbarare än hans men dom börjar bli lite slitna. Dessutom håller hans mobil på att gå ur tiden så han har skickat efter en ny på nätet så det är alltid nåt som dyker upp och slukar pengar

 

      

Jag ville ha med en manlig sångare med glasögon i detta inlägg. Det blev Östen Warnebring med låten  Som en dröm från Eurovision 1967. Hans stil gällande både kläder, glasögon och frisyr skulle även passa in i vår tid 2022 

 

                                               

Vädret har varit toppen med sol, 5 grader varmt och blå klar himmel. Nu är vi lite trötta så vi gör inget mer i dag. Jag är så glad för gasen håller på att försvinna så nu skymmer den inte ögat så mycket som förut men den åker omkring när jag rör mig. Det var det märkligaste jag varit med om denna bubbla som förut täckte nästan hela ögat. Jag ser så pass bra nu så jag kunde göra iordning bilderna i förra inlägget själv. Ha nu en fortsatt skön dag mina besökare

 

  Sveriges Radio 

Pugh Rogefeldt fyller 75 år i dag och han är en av mina gamla favoriter. Han har gått het på skivtallrikarna under 1970-talet och framåt. Tyvärr har han blivit obotligt sjuk och måstat lägga av med musiken. Klicka här för att läsa om detta. Klicka här för att höra honom i Så Mycket Bättre från 2012. Klicka här för att lyssna på två av alla hans bra låtar

 

      

Här sjunger Pugh Rogefeldt tillsammans med Maritza Horn låten Kärlekens träd. Maritza Horn är mamma till Melissa Horn. Grattis på födelsedagen Pugh

 

                                                    


Clipart Library

 

#glasögon #elbilen #Specsavers #Östen #ögat #Pugh #Maritza #

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 mars 2022 23:26

Visst är det tråkigt när glasögonen går sönder och inte är det billigt att köpa nya.
Köpte mina glasögon med på Specsavers för första gången och blev överraskad att det blev så mycket billigare än hos Synsam som vi alltid gått till. 4000 kr för två, det ena fick man gratis och är så nöjd så nu kan man byta emellanåt.

Så tråkigt det är med många som blir sjuka som man alltid funnits och man känner för.
Ha en bra torsdag och vad skönt det blir bättre och bättre i ögat! Det låter jobbigt det där du gjorde.
Kram!

Malin wiper

3 mars 2022 07:08

Precis så är det. Vad härligt att du fick tag på glasögon så billigt och även två par. Det hade vi kunnat få också om det hade gått att vänta till ett erbjudande. Nu var det kris och vi har alltid förr haft minst 2 par glasögon men sen blev dom så dyra men nu finns det ju som sagt var erbjudanden emellanåt

Det är verkligen tråkigt när idoler och andra man tycker om blir sjuka och i en sån sjukdom där allt slutar fungera till slut

I dag så är den runda ringen med gas i ögat mycket mindre så den stör inte hela synfältet. Det känns som att komma tillbaka till livet. Snart är det röda på ögat borta också. Det gick bättre än jag trodde och nu kan jag både blogga och fixa bilder, vilken lycka ;)

Tack för din härliga kommentar

Ha en fin torsdag Gunilla
kramar från Malin



 
Joea

Joea

3 mars 2022 13:54

Jag behöver verkligen nya glasögon, men vad ska man göra om man inte hittar några bågar man gillar? Har redan bytt glaset i mina nuvarande bågar en gång... :-)

http://tipsomlivet.blogspot.com

Malin wiper

3 mars 2022 15:12

Fast det finns ju så många bågar att välja mellan. Både runda, avlånga, fyrkantiga, och stålbågar i alla möjliga former. Sen finns det massor av olika färger och mönster på bågarna. Bra då att du kunde byta glas i dina bågar men dom håller ju inte hur länge som helst.

Hoppas du till slut hittar några som passar

Ha en fin torsdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards