Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2022

Stadium Erikslund sneakers, Joe South, Blue Ray spelare och Richard Hawley

Av Malin wiper - 31 mars 2022 17:00


 

Vi hyrde elbilen i dag för att åka ut och göra några ärenden. Min mans båda sneakers som han promenerade i gick ur tiden och måste slängas. Allt har kommit på en och samma gång för oss så vi har fått köpa en hel del nytt. Skorna ovan köpte han på Stadium på Erikslunds Shoppingcenter. Märket är Reebok och dom var nedsatta till 750 kr och  var speciellt lämpade för att promenera på asfalt. Det passar bra för det gör vi för det mesta. Han hade velat ha några med färg men har man storlek 47 så är det inte mycket att välja på och dessa var mest bekväma. Fast dom satt så bra och är i skinn så dom är lätta att putsa upp. Han fick även in sina formade inlägg i skorna

 

Klicka här för att se några skor som vi själva köpt från fd Expo skor

 

                                    


Bärbar hopfällbar metallskohorn med nyckelring från Fruugo 

 

       

Joe South med Walk a mile In my shoes. Joe South var en amerikansk gitarrsit, sångare och kompositör. Han dog 2012 i en ålder av 72 år. 

 

                         animated-shoe-image-0037                  animated-shoe-image-0037                  animated-shoe-image-0037             

 

För 49 kr extra fick han dom impregnerade i denna apparat och det tog bara nån minut. Dom var väldigt serviceminded där och trevliga. Hon som hjälpte min man var väldigt påläst så hon ställde bara några frågor och då visste hon precis vad det var för skor min man var ute efter. Han har både finskor, vardagsskor, vinterskor och sommarskor men dåligt med sneakers. Han behöver köpa minst ett par till så småningom

 

 

Vi åkte även till Läkarmissionens second hand för vår blue ray spelare slutade fungera efter många år. Vi hade tur och fick tag på denna samsung Blue Ray och DVD spelare som kostade 300 kr och var som ny. Vi fick även garanti på en vecka. Den är mycket smidigare och lättare i vikten så det blev ett lyft. Vi har nu testat spelaren och den är mycket bättre än den förra och bilden blir kanon. Än om vi tittar mest på nätet så har vi en del filmer som man vill se om och när min son kommer så brukar han ha med sig nån eller några filmer då vi inte skall chromcasta

 

 

Min man köpte även denna lilla kameraväska för 40 kr som måste ha varit helt ny. Märket är Braun Germany. Han skall ha den som vanlig väska när vi åker ut på våra turer. I den skall han både sin lilla kamera och mobilen och nåt mer. Han fotar ju mest med sin nya mobil nu men vill ändå ha med en kamera precis som mig

 

                                     

One Linestore  

 

Så här ser den ut inuti och i locket finns flera fack också

 

 

Jag såg denna stora rejäla ostbricka som såg helt oanvänd ut. Vi har ju en ostbricka i trämaterial som är ett samehantverk vi fått av min mans föräldrar. Den räcker gott och väl till så jag lät bli att köpa. Jag har blivit duktig på att avstå sånt jag inte behöver

 

                                     

Ostkniv från Kitchentime 

 

En mysig och snygg ensemble med hoodie och mönstrade lite kortare byxor

 

 

Nu börjar man få lite påskkänslor då man ser påskris lite överallt. Här på en balkong långt upp på ett hus

 

 

Utanför en blomsterbutik dök detta upp

 

 

En liten prydnadsfågel i en kruka utanför en butik

 

 

Gammal dörr möter den nya tiden som synes till höger

 

       

Richard Hawley med låten Open up your door. Den passar bra in i och med dörren ovan. Richard Hawley är en brittisk gitarrist, låtskrivare, producent och sångare. Jag har aldrig hört talas om honom och gillar att kunna hitta nytt på Youtube. 

 

 

När vi åkte hem på den lilla vägen så var det en kall känsla och man kände snö i luften. Bara några minuter senare så snöade det. När vi åkte var det soligt och vindstilla med 4 grader varmt. Det blev endast en promenad på 5,5 km i dag men i  morgon tar vi nya tag. Ha nu en skön eftermiddag och kväll



#Sneakers #Joe #Stadium #Läkarmissionens #Blue #kameraväska #påskris #dörr #Richard

 
 
Ingen bild

Thorleif

31 mars 2022 17:10

Skorna är härliga, puss min skatt.

Malin wiper

31 mars 2022 17:12

Det låter toppen älskling ;). Puss & Kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

2 april 2022 06:40

Igår på typ Sverige idag på SVT visade dom inslag från vaggeryd, då tänkte jag på dig, haha.

Malin wiper

2 april 2022 07:29

Då får jag kolla upp detta på SVT play. Det blir spännande

Ha en fin lördag
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards