Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2022

Ford Mustang, promenadbilder, Färgdroppin, The Rolling Stones och Georgie Fame

Av Malin wiper - 29 mars 2022 16:00


 

I förmiddags tog vi en promenad på 6,5 km så nu är vi på gång igen efter några slödagar med bara 3 km. Då såg jag denna svarta tjusiga Ford Mustang. Den var tydligen inne för nån reparation och jag skulle ha gått in längre för att kolla vilken årsmodell det var men det var folk där som höll på att arbeta


 

Efter det så fotade jag två kajor på ett plåttak


 

Jag såg denna båt också där det stod Pelago på sidan


 

En turkos cykel stod så snyggt mot en vägg som är arkitektoniskt snygg med ett utfall från ett bostadshus. Där finns Fotvård och lite annat


 

På en gräsmatta låg en pall där Oskar's Palldepå ville köpa pallar. Jag kan inte se på google att detta företag finns här i Hallsta utan i Norrköping


 

Jag tycker såna här nakna träd ser ut som skulpturer


 

Vädret ändrade sig snabbt och det kom mörka moln där vi gick på en promenadväg. Det är nollgradigt så det var bara att ta på sig vinterjacka igen och även mössa. Det skall tydligen bli varmare och finare till helgen


 

Här går vi på en nyasfalterad gångväg och till höger arbetas det för fullt med ett nytt hus


 

På en annan promenadväg så gick hamnade vi utanför detta hus där det tydligen skall öppnas en ny butik. Det är en färgbutika som heter Färgdroppin och den finns även i Köping sen förut

 

                              

Bauhaus 

          

The Rolling Stones med Paint It Black

 

                                                      

Clipart Library

 

För ett tag sen så skrev jag om bänkar i centrum där själva bänkdelen i trä var borta och det satt band runtom. Jag trodde först att nån slagit sönder bänkarna men jag hade fel. Här ser man att träslaget är bytt på båda men ser ändå olika ut.

 

  

Så här såg det ut före upprustningen.

 

  

En bit bort ser man en bänkrad till och där skall dom nog också byta ut själva sittdelens trä 

 

Så här såg det ut i samma bänkdel sommaren 2017 samma år som vi flyttade till Hallstahammar 

 

         

Georgie Fame med Sitting In the park. Jag gillar Georgie Fame för han har sån fin röst och jag har lyssnat mycket på honom genom åren. Georgie Fame är en brittisk sångare, organist, pianist, låtskrivare och textförfattare så han har mycket på sin CV. Hans generer är rythm and- blues, pop, evergreens med mainstream-jazz. Han har sommarstuga i Sverige, utanför Sandviken, i Österfärnebo. Han har varit aktuell  från 1959 och är så fortfarande. 

 

 

Så här såg det ut ett annat är och jag gissar på 2018. Några år senare så har det inte sett lika fint ut men jag skall fota när det börjar närma sig sommaren

 

Jag kände att det var snö i luften och när vi nästan var hemma från promenaden så började det snöa. Sen upphörde det men kom tillbaka så det är aprilväder i mars. Vi kommer ändå att promenera en gång till för jag vill få ihop så det blir minst 8 km. Jag mår så bra av dessa promenader både i kropp och själ. Nu hade jag kunnat börja gå på gym igen men jag väljer promenader och lite andra övningar hemma istället. 

 

                                       


Clipart Library 


#Mustang #kajor #båt #arkitektoniskt #Färgdroppin #Rolling #bänkar #Georgie #snö 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards